اخبار روز

دلایل کاهش شدید بازار سهام


به گزارش پی ام آپ به نقل از اختیار24، معاملات امروز سهام با افزایش شدید عرضه همراه بود به طوری که اکثر سهام در محدوده دم فروش قرار گرفتند. در حالی شاهد این وضعیت در بازار سرمایه هستیم که بازارهای طلا، سکه و ارز در حال عبور از محدوده قیمتی هستند و این اتفاق موجی از نگرانی را در بین سهامداران ایجاد کرده است.

بررسی ها نشان می دهد در دو روز ابتدایی هفته جاری، شاخص بورس اوراق بهادار تهران 68 هزار و 459 واحد کاهش یافته است. به این ترتیب دیروز افت 16 هزار و 864 دستگاهی و امروز افت 51 هزار و 595 واحدی در بازار به ثبت رسید.

در نتیجه بازار سرمایه در حال حاضر در مرز کانال 2 میلیون واحدی قرار دارد و یک شوک کوچک این بازار را به کانال پایین‌تری سوق خواهد داد. در حال حاضر شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران 2 میلیون و 268 واحد است و تنها در یک روز 2.5 درصد کاهش یافته است.

گزارش ها از روند بازار حاکی از تشدید صف فروش سهام در بازار سرمایه است. در همین راستا بهنام صمدی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرگزاری پی ام آپ، اظهار داشت: به نظر می رسد افت ارزش بورس بیشتر احساسی و مرتبط با حوادث خاورمیانه با توجه به شروع بازار سهام باشد. جنگ بین حماس و اسرائیل

وی می افزاید: در حال حاضر بازار نسبت به اتفاقات واکنش نشان می دهد و در کل بازار بورس ایران نسبت به رویدادهای بین المللی بسیار حساس شده است و بلافاصله می توان تاثیر آن را در بورس مشاهده کرد.

این کارشناس بازار سرمایه بیان می کند: به نظر من این واکنش ها احساسی و احساسی است و از طرفی شاهد افزایش نرخ ارز در بازار هستیم.

صمدی خاطرنشان می کند: افزایش نرخ ارز در همه بازارها تاثیر دارد. مثل بازار طلا و خودرو و عجیب است که بورس نسبت به این شرایط واکنش احساسی و احساسی نشان می دهد.

وی یادآور می شود: البته باید به این نکته نیز توجه داشت که قیمت جهانی نفت که تا 95، 96 دلار و سایر مواد اولیه افزایش یافته بود، کاهش یافت. این موضوع بر بازار سهام نیز تأثیر داشت، اما آنچه امروز در بورس می بینیم هیچ ارتباطی با کاهش قیمت کالاها در بازارهای جهانی ندارد و به نظر می رسد واکنشی احساسی به وقایع جنگ اسرائیل و فلسطین باشد.

روند آینده بازار را پیش بینی کنید.

این کارشناس بازار درباره روند آینده بازار سرمایه می گوید: در حال حاضر قیمت سهام و تابلو در محدوده جذابی قرار دارد و از نظر فنی شاخص به محدوده حمایتی نزدیک شده است.

صمدی می افزاید: از سوی دیگر به پایان مهرماه نزدیک می شویم و قرار است گزارش عملکرد شش ماهه شرکت ها منتشر شود، بنابراین می توان انتظار داشت بازار نسبت به این اتفاقات واکنش مثبتی نشان دهد، اما بازار بسیار هیجانی است.

تصریح می کند: البته حواشی ایجاد شده توسط وزارت راه و شهرسازی در دو هفته اخیر برای خروج سیمان و فولاد از بورس در شرایط فعلی بازار سرمایه بی تاثیر نبوده و سهامداران را به تدریج به دولت بی اعتماد می کند. تصمیمات سیاست های.

این کارشناس خاطرنشان می کند: البته سیمان و فولاد از بورس حذف نمی شود، اما سیاست های دولت و ایجاد جو روانی بازار را آشفته کرده است.


مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا