اخبار روز

دشمن اشتباه می کند و با تغییر جزئی جهت موشک ها قدرت جمهوری اسلامی را تشخیص می دهد.

سخنگوی شورای اسلامی به عملیات سپاه علیه مواضع داعش اذعان داشت و گفت: همه قدرت ها به صراحت داشتند که اگر دشمن اشتباه کند و ملت ما و ما، اقتدار جمهوری اسلامی را با ضعف می بینند. زاویه موشک ها حتی کوچکترین آسیبی به زمین وارد می کند.

به گزارش ایرنا، محمد باقر قالیباف عصر پنجشنبه (28 دی 1402) وی در مراسم یادواره هفتمین سالگرد شهدای حادثه پلاسکو در مسجد امام حسن عسکری(ع) دولت آباد گفت: حادثه پلاسکو یادآور دوران دفاع مقدس بود که آتش نشانانی همچون رزمندگان وارد خاک شدند. صحنه با فدا کردن جان مردم جان آنها را نجات دهید.

سخنگوی شورای اسلامی با بیان اینکه ایثار امید و شجاعت اوج عقلانیت است، گفت: این فداکاری نتیجه تصمیمی است که در یک لحظه گرفته شده است. به لطف حضور آتش نشانان می توان مردم را نجات داد. آنها می دانستند که ممکن است زنده نمانند، اما آمدند و این اوج فداکاری است.

شهدای پلاسکو مانند شهدای دفاع مقدس به ما آموختند که ایرانیان ارزش جان باختن را دارند.

قالیباف با بیان اینکه شهدای پلاسکو مانند شهدای دفاع مقدس به ما آموختند که ایران و ایرانی ارزش جان باختن را دارد، تاکید کرد: آنها برای کشور، ناموس و برای دفاع از امنیت مسلمین ایستادگی کردند. دین و جان خود را فدا کردند و فداکاری یک فضیلت بود. آن را یک فضیلت دیدند و پای آن ایستادند.

وی با ذکر رمز پیروزی در فرهنگ شهادت، گفت: این فرهنگ فقط برای دفاع مقدس و ایثار در حوادثی مانند پلاسکو نیست، بلکه فرهنگ شهادت برای اقتصاد، اجتماعی، سیاسی و سایر عرصه ها است. در فرهنگ شهادت مردم اول منافع خود را نمی بینند، بلکه به یکدیگر اعتماد دارند و همه مدبر، شجاع و منطقی هستند.

قالیباف با اشاره به جنایات صهیونیست ها علیه مردم غزه گفت: مردم غزه بیش از صد روز است که با تجهیزات نظامی قدرتمند آمریکا و اسرائیل روبرو هستند. مردمی که ده ها سال است در یک زندان باز زندگی می کنند، بنابراین مقاومت آنها مرهون فرهنگ جهاد و شهادت است.

عظمت و قدرت مردم و نظام اسلامی در کرمان در پاسخ به جنایت داعش آشکار شد

رئیس قوه مقننه کشور ادامه داد: آمریکا و رژیم صهیونیستی اشغالگری را آغاز کردند به این امید که فلسطین و نسل های آن پس از 75 سال به فراموشی سپرده شود، اما فرهنگ امروز جهاد و شهادت باعث شده است که مسئله فلسطین تنها تداعی نشود. با اسلام.» جهان، اما شده است. چاپ اول خطاب به همه افرادی است که با هر تمایل و سلیقه ای بوی انسانیت را به مشامشان رسیده است. امروز همه در دنیا از فلسطین و دفاع از ملت خود می گویند و این نتیجه همان فرهنگ جهاد و شهادت است.

وی افزود: امروز اگر از نظر قدرت نظامی و موشکی به این سطح از عملکرد رسیده باشیم و بدون شک به قدرتی همتراز با قدرت های برتر دنیا در حوزه دفاعی تبدیل شده باشیم، جزو پنج کشور برتر دنیا خواهیم بود. و.» به نوعی حتی قبل از آنها چون برآمده از فرهنگ جهاد و شهادت است. در حمله تروریستی اخیر کرمان که گروه های داعش جنایتی سنگین مرتکب شدند، عظمت و اقتدار مردم و نظام اسلامی را نیز می شد در واکنشی که دریافت کردند مشاهده کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به مناظره ترامپ و اوباما گفت: ترامپ همیشه به اوباما می گفت شما داعش را در خاورمیانه ساختید و تجهیز کردید بنابراین می بینید که گروه داعش کار رژیم صهیونیستی است. و آمریکا برای ایجاد ناامنی و جنایتکاری است که در دهه اخیر در شمال آفریقا، یمن، افغانستان، عراق، سوریه و حتی کشورهای اروپایی رخ داده است که آخرین آن در کرمان بود. .

اگر دشمن اشتباه کند ما با موشک قدرت خود را نشان می دهیم

رئیس مجلس همچنین از اقدامات عملیاتی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قدردانی کرد و گفت: داعش پایگاه داشت و در ادلب فعال بود و دیدید که موشک های ضد موشکی خیبر در فاصله 1250 کیلومتری مقر آنها را اصابت کرده و منهدم کردند.

وی با بیان اینکه این اقدام سپاه نه تنها باعث نابودی داعش شد، بلکه پیامی برای همه حامیان داعش بود، گفت: همه قدرت ها دیدند که دشمن اشتباه می کند و کوچکترین آسیبی به ملت ما وارد می کند. یک جهت کوچک راه طولانی را طی می کند. زاویه موشک ها را عوض کنید تا قدرت جمهوری اسلامی را ببینند.

قالیباف ادامه داد: دیدند اگر در یک ستادی در اربیل جاسوسی کنند با آنها چگونه برخورد می شود و انتقام شهدا گرفته می شود.

رئیس مجلس با نگاهی به تاثیر این فرهنگ و قدرت مبارزه با تورم، گرانی و فساد، گفت: اگر همچنان فساد وجود دارد به این دلیل است که مردم در صحنه اقتصادی فعال نیستند. با روحیه جهادی می توان با امکانات و نیروی انسانی موجود کشور اعم از جوانان علمی، آگاه، فنی، پرتلاش و خلاق به موفقیت دست یافت.

بیش از 80 درصد از تعهدات مجلس یازدهم محقق شده است

رئیس قوه مقننه کشورمان با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه مجلس یازدهم بر اساس یک نقشه راه پیش رفت، تصریح کرد: امروز پس از گذشت بیش از سه سال از مجلس یازدهم این کار را انجام دادیم. قادر به اجرای بیش از 80 درصد از تعهدات خود هستیم.

قالیباف ادامه داد: سوالات راهبردی و روزمره مردم در دادگاه ها را در مجلس پیگیری و به نتیجه رساندیم. برای حل مشکلات کنونی بیش از 70 قانون راهبردی و موثر در مجلس تصویب شده است که در حال حاضر روی اجرا و اجرای آنها تمرکز داریم تا به نحوی به دولت در اجرای آنها کمک کنیم.

ثبات اقتصادی به اقتصاد ملی بستگی دارد

سخنگوی شورای اسلامی با بیان اینکه تا اقتصاد مردمی نشود به ثبات اقتصادی نخواهیم رسید، خاطرنشان کرد: باید به رهنمودهای اصل 44 قانون اساسی که ترویج فرهنگ جهاد، شهادت، گذشت و نیازمند اعتماد است تکیه کنیم. و هر چه بیشتر به هم اعتماد کنیم، بیشتر به هم اعتماد داریم. بله، دشمن ناامیدتر می شود. اگر امروز سعی می کنند بین ما تفرقه ایجاد کنند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا