اخبار روز

دستگیری اعضای بزرگترین باند کلاهبرداری سایبری کشور در البرز!/جزئیات

فرمانده انتظامی استان البرز از دستگیری یک باند بزرگ کلاهبرداری سایبری با 20 هزار فقره کلاهبرداری خبر داد.

به گزارش ایرنا، سردار حمید هداوند روز یکشنبه گفت: کارشناسان پلیس فتای استان البرز حین رصد فضای مجازی با صفحات متعدد «کار در منزل با تاییدیه پلیس فتا» مواجه و با توجه به حساسیت موضوع، بررسی آن را در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: بررسی‌های اولیه حکایت از این داشت که بیش از ۳۰۰ صفحه در شبکه‌های اجتماعی مختلف داخلی و خارجی در خصوص تبلیغ کار در منزل با اعلام داشتن مجوز از پلیس فتا در زمینه‌های ترجمه مطالب، ادمین اینستاگرام، تایپ، فروش محصول و پاسخگویی به دایرکت‌های اینستاگرام فعالیت کرده و با دریافت مبالغی اقدام به معرفی شغل کردند.

سردار هداوند ادامه داد: کلاهبرداران پس از دریافت وجه، سنگ جلوی پای متقاضیان انداخته تا اکثر مراجعه‌کنندگان قید پول واریزی خود را بزنند.

فرمانده انتظامی استان البرز با اشاره به اینکه به دلیل محدود بودن مبالغی که مردم پرداخت کردند از شکایت به مراجع قضایی خودداری کردند، افزود: در ادامه روند بررسی پرونده، با انجام چندین ماه تحقیقات تخصصی و پلیسی یک شبکه سازمان یافته کلاهبرداری در این زمینه شناسایی و ۱۱ نفر در مناطق مختلف کشور دستگیر شدند.

وی گفت: از اعترافات سرکرده اصلی این باند که در استان تهران دستگیر شده، به نظر می رسد این باند بیش از 20 هزار فقره کلاهبرداری در فضای مجازی انجام داده است.

سردار هداوند با اشاره به اینکه تحقیقات در این پرونده همچنان ادامه دارد، اظهار داشت: ارزش کلاهبرداری این باند بیش از 20 میلیارد ریال برآورد شده است.

پایان سرقت های میلیاردی سارقان خانه در فردیس

اعضای بزرگترین باند کلاهبرداری سایبری کشور در البرز دستگیر شدند. جانشین فرمانده انتظامی البرز از دستگیری پنج نفر از اعضای باند سارقان منزل در شهرستان فردیس این استان خبر داد.

سرهنگ محمد نادربیگی گفت: در پی وقوع سرقت منزل در مناطق مختلف شهرستان فردیس، کارآگاهان پلیس آگاهی آن شهرستان برای بررسی موضوع وارد عمل شدند.

وی افزود: برابر بررسی‌های اولیه و میدانی ماموران مشخص شد که سارقان در گروه‌های چند نفره با استفاده از یک دستگاه خودرو پژو سرقتی منازل خالی از سکنه را شناسایی و در ساعت پایانی شب با استفاده از شاه کلید وارد منازل شده و لوازم با ارزش موجود در خانه از قبیل طلا ارز و اشیاء قیمتی را به سرقت می‌برند.

جانشین فرمانده انتظامی استان البرز افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی گسترده هویت ۲ نفر از سارقان این باند شناسایی و علی رغم اینکه این افراد به واسطه تحت تعقیب قرار داشتن از سوی پلیس دائماً از مکانی به مکان دیگر نقل مکان می‌کردند، در شهر فردیس شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی دستگیر شدند.

نادربیگی افزود: متهم در تحقیقات تکمیلی به ارتکاب 25 فقره سرقت منزل در شهرستان فردیس اعتراف کرد و تمامی مالباختگان اموال نیز به همراه سارقان شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی تصریح کرد: ارزش اموال سرقتی این باند 27 میلیارد ریال برآورد شده است.

کشف 24 تن آرد قاچاق در فردیس

اعضای بزرگترین باند کلاهبرداری سایبری کشور در البرز دستگیر شدند

فرمانده انتظامی شهرستان فردیس از کشف 24 تن آرد قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ کامران ملکی گفت: ماموران پلیس آگاهی در راستای بازرسی از مغازه ها و انبارهای شهرستان فردیس موفق به کشف انباری شدند که مقدار زیادی آرد قاچاق در آن نگهداری می شد.

وی افزود: در بازرسی از این انبار 600 کیسه آرد قاچاق به ارزش چهار میلیارد و 800 میلیون ریال کشف و در این رابطه یک نفر دستگیر شد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا