اخبار خودرو

دستور وزیر صمت برای بررسی ارز خواری مونتاژ کاران خودرو

دستور وزیر صمت برای بررسی ارز خواری مونتاژ کاران خودرو

وزیر کشور پس از رصد حجم بالای تخصیص ارز به مونتاژکاران و عدم کاهش التهاب در بازار خودرو، تیمی از کارشناسان را برای بررسی فرآیندهای مذکور منصوب کرد.

گزارش کردن آخرین ماشین به گزارش تسنیم، علی آبادی وزیر امنیت روز گذشته درباره میزان بیشتر پولی که نصیب مونتاژکنندگان خودرو می شود تا قطعه سازان، گفت: من هم این موضوع را شنیده ام اما گزارش دقیقی از آن دریافت نکرده ام. با این حال تیمی از کارشناسان برای بررسی این موضوع محول شده اند.

وی افزود: تلاش ما افزایش بهره وری از توانمندی های کشور است و در استفاده از منابع ارزی نیز همین امر صدق می کند. از این رو از شرکت ها خواسته ایم که طرح اولیه ارائه کنند و بگویند ارز را برای چه استفاده می کنند. این امر ممکن است برای برخی از تولیدکنندگان نامعلوم شود و احساس کنند روند تخصیص ارز کند شده است. اما به نظر من این کار برای استفاده بهتر از منابع پولی ضروری است و طبیعی است که روند تخصیص ارز کند شده است.

درآمد ارزی از maquiladoras تحت رسانه ها

لازم به ذکر است گمرک ایران اخیراً فهرست 100 واردکننده برتر از نظر ارزش دلاری در سال 1402 را منتشر کرده است که نکته مهمی که در این فهرست و در میان شرکت هایی که بیشترین ارز را در سال گذشته دریافت کرده اند به چشم می خورد نقش پررنگ آن است. شرکت های مونتاژ خودرو
همانطور که از ضمیمه شماره 2 گمرک مشخص است، اکثر خودروسازان مونتاژی در فهرست بزرگترین دریافت کنندگان ارز در سال 1402 قرار دارند، به عنوان مثال در سال 1402، صنعت خودروسازی مادیریم حدود یک میلیارد دلار، کرمان موتور حدود 750 میلیون دلار، کروش. موتور آریا حدود 635 میلیون دلار و بهمن موتور حدود 400 میلیون دلار ارز دریافت کرده است.

لازم به ذکر است که این موضوع از نگاه رسانه ها دور نمانده و با توجه به وضعیت نابسامان بازار خودرو و عدم ثبات در این بازار، رسانه ها این سوال را مطرح کردند که آیا لزومی به تخصیص این میزان پول خارجی وجود دارد. . ارز به شرکت های مونتاژ در شرایطی که تاثیر آن دیده شده است، سرمایه گذاری کم شما در بازار خودرو چیست؟

منبع:آخرخودرو

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا