اخبار روز

در 2 سال گذشته تمامی نخبگان هیات علمی نفت جذب شده اند

وزیر نفت با بیان اینکه نخبگان حوزه نفت در سال‌های اخیر از کشور خارج شده‌اند، تصریح کرد: در دو سال گذشته تمامی نخبگان هیات علمی نفت جذب این وزارتخانه شده‌اند و اکنون تمامی مهندسین شاغل در حوزه نفت و گاز ایرانی هستند. نخبگان، و ما هیچ نیروی خارجی نداریم.»

به گزارش ایرنا، جواد اوجی شامگاه جمعه در دیدار سران حوزه های مذهبی کشور اظهار داشت: اکنون بیش از 80 درصد تجهیزات و ادوات مورد نیاز صنعت نفت در کشور به دست جوانان ایرانی ساخته می شود. ، که برای صرفه جویی در ارز مهم است. دنبال کرد

وزیر نفت گفت: قبل از دولت سیزدهم سرمایه گذاری در صنعت نفت صورت نمی گرفت که این امر کشور را با مشکل مواجه کرد اما دولت سیزدهم تلاش کرد تا تحریم های نفتی را لغو کند و در این مدت اقدامات خوبی در حوزه نفت و گاز انجام شد. . گرفت

وی با بیان اینکه تلاش دشمنان برای جلوگیری از درآمدهای ارزی ایران است، گفت: با روی کار آمدن دولت سیزدهم دیپلماسی آبرومندانه ای انجام شد که اقدامات دشمن را خنثی کرد و در حالی که دولت سیزدهم کار خود را انجام می داد. تولید. با 2 میلیون و 200 هزار بشکه شروع شد، امروز 3 میلیون و 300 هزار بشکه نفت تولید می کنیم.

اوجی با بیان اینکه تکمیل پروژه های نیمه تمام حوزه نفت و گاز در دستور کار دولت سیزدهم قرار دارد، افزود: در دو سال گذشته پروژه هایی به ارزش 28 میلیارد دلار افتتاح و به بهره برداری رسیده است که نمونه آن پروژه یاسوج که دو دهه است نیمه تمام مانده است. و در دولت سیزدهم این پروژه تکمیل شد که باعث افزایش تولید در کشور شد.

وی تصریح کرد: افزایش صادرات محصولات پتروشیمی از برنامه های دولت بود. سال گذشته 14 میلیارد دلار صادرات این محصولات بوده و اکنون ارزش نفت کشور به 330 میلیارد دلار رسیده است.

اوجی افزود: در دو سال گذشته در حوزه منابع ارزی مشکلی نداشتیم در حالی که دولت سیزدهم با کسری بودجه 450 هزار میلیارد تومانی کار خود را آغاز کرد و با تلاش های صورت گرفته این کسری بودجه کاهش یافت. و با درآمدهای نفتی جبران شد.

وزیر نفت گفت: در ابتدای دولت سیزدهم 150 شرکت دانش بنیان در صنعت نفت فعالیت می کردند، امروز 600 شرکت وجود دارد.

وی با بیان اینکه رشد اقتصادی گروه صنعت نفت در سه ماهه اول سال جاری 19 درصد بوده که در طول تاریخ بی نظیر است، افزود: پیش بینی می شود رشد اقتصادی گروه صنعت نفت بین 15 تا 20 درصد تا سال جاری باشد. پایان امسال .

وزارت نفت تحولات و تامین امنیت انرژی در دولت سیزدهم را مشخص کرده است

مدیر حوزه های مذهبی نیز در این نشست گفت: وزارت نفت با اتکا به نیروی انسانی متعهد و انقلابی حمایت از تحولات، رشد اقتصادی و تامین امنیت انرژی را در دولت سیزدهم ایجاد کرده است.

آیت الله علیرضا اعرافی افزود: یکی از مسائلی که نیازمند برنامه ریزی، حرکت سازنده و فرهنگ سازی است، مصرف انرژی است. رده های بالاتر مصرف انرژی را مدیریت می کنند اما متاسفانه در کشور ما چنین مدیریت و برنامه ریزی وجود ندارد.

مدیر حوزه های علمیه ادامه داد: ما به عنوان یک حوزه علمیه و با شبکه عظیم تبلیغاتی در سراسر کشور آماده خدمت رسانی به وزارت نفت با ارائه محتوای لازم برای فرهنگ سازی مصرف بهینه سوخت هستیم.

اعرافی در خصوص پیشرفت وزارت نفت در دولت سیزدهم گفت: در گزارش ارائه شده توجه به جامعه نخبگان و جذب افراد فداکار اقدام بسیار ارزشمندی برای جلوگیری از هجرت نخبگان است چرا که اولین دغدغه بسیاری از مهاجران است. کمبود فضا برای به نمایش گذاشتن دانش و مهارت، سپس مسائل مالی و در نهایت دیدگاه های سیاسی است. علاقه شما به جذب نخبگان علمی حرکتی بسیار شایسته و ارزشمند است.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا