دانستنی ها

مواقعی از روز که نباید انگور خورد!

انگور نه تنها در کشور ما بلکه در سراسر جهان یک میوه و حتی غذای محبوب است. بیش از 16 نوع انگور در دنیا یک نوع ژاپنی وجود دارد که یکی از میوه های لوکس دنیا محسوب می شود. اما دلیل انتخاب بین انگورهای طلایی و یاقوتی که نسبت به انواع دیگر رایج‌تر است، بیش از هر چیز در رنگ آنها و تزئین سبد میوه روی میز پذیرایی نهفته است.

به گزارش بازتاب آنلاین به نقل از صد آنلاین، این دانه های آبدار و شیرین گرم و مرطوب هستند، اما حرارت آنها تقریباً متوسط ​​و مزاحم نیست و به خوبی بدن را آبرسانی می کنند.

به گفته دکتر الهام اختری متخصص طب سنتی و استاد دانشگاه می گوید: وقتی غمگین و مضطرب هستیم، انگور آرام آرام خون پاک و صاف تولید می کند و اثر آرام بخشی دارد.

مصرف انگور به عنوان غذا، مشترک با نان، به پاکسازی بدن کمک می کند، حتی اثرات منفی آلودگی هوا را کاهش می دهد و انتخاب خوبی برای عصرانه و شام است. اما مصرف این میوه بعد از غذا شما را چاق می کند و از آنجایی که یکی از مولدهای خون در بدن است به بهبودی بیمار در دوران نقاهت کمک می کند.

منیزیم، پتاسیم، کلسیم، فسفر، ویتامین‌های C، A، B و فیبر فراوان، این دانه‌ها را به یک قرص مولتی ویتامین تبدیل کرده و برای افراد مبتلا به فشار خون، چربی خون و بیماران قلبی مفید می‌سازد.

دو نوع انگور طلایی و یاقوتی در ایران طرفداران زیادی دارد. دکتر. اختری در تشریح فواید هر یک از این دو نوع انگور گفت: در منابع طب سنتی ایران، انگور بدون هسته جزو بهترین انواع انگور است. خون می سازد، میل را افزایش می دهد و ریزمغذی های زیادی دارد. انگور بی هسته ملین خوبی است و طب ایرانی نوشیدن آب روی آن را توصیه می کند.

هر چه دانه های آبدار انگور رنگارنگ تر باشد، آنتی اکسیدان بیشتری دارد و در پیشگیری از بیماری های جدی موثرتر است، بنابراین به عنوان یک میوه ضد سرطان شناخته می شود.

دکتر. اختری تصریح کرد: این دانه های آبدار و رنگارنگ سرشار از ماده ارزشمندی به نام رسوروترول است که در بیماری های زنان مانند آندومتریوز، آدنومیوز، دردهای قاعدگی و … مفید است.

این مکمل غذایی ارزشمند و ضد التهابی درد را تسکین می دهد و رشد کیست را کند می کند! انواع مختلف ویتامین D، آنتی اکسیدان ها، فیبرهای گیاهی و قندهای طبیعی به یک لیوان انگور حدود 105 کالری و خواص بی شماری می دهد، اما آیا مصرف آب انگور نیز به همان اندازه مفید است؟

هلث لاین نوشت: هم انگور و هم آب انگور فواید بی شماری برای سلامتی دارند، اما کل میوه به طور کلی سالم تر است. هنگام تهیه آب انگور، محتوای آنتی اکسیدانی را می توان تا 44٪ کاهش داد. علاوه بر این، آب میوه ها حاوی فیبر کمتر و قند بیشتری نسبت به میوه های کامل هستند.

شواهدی وجود دارد که رژیم های غذایی حاوی میوه های کامل به جای آب میوه برای کنترل وزن آسان تر است. بنابراین در صورت امکان بهتر است به جای نوشیدن آب انگور، انگور تازه مصرف شود.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا