اخبار روز

در این ماه انتظار واریز سود سهام / سود 906 هزار تومانی به حساب سهامداران را داشته باشید.


به گزارش مانیبان؛ توکلی رئیس هیئت مدیره شرکت های تعاونی سرمایه در این خصوص گفت: زمان واریز سود 1401 سهم باقی مانده برای شرکت های سرمایه دار ابتدای سال 1403 است.

وی ادامه داد: این افراد حدود 30 درصد از کل سهامداران را شامل می شوند. این 30 درصد مربوط به دو شرکت سرمایه گذاری است که سود آنها به موقع پرداخت نشده است.

توکلی در این خصوص اظهار داشت: در روزهای پایانی سال 1402 طبق برنامه ریزی های انجام شده و با تلاش دولت برای واریز این سود به حساب سهامداران، قسمت زیادی از سود سهام عدالت به حساب سهامداران واریز شد. سهامداران واجد شرایط اشخاص حقیقی؛ اما سهامداران یکی دو شرکت به موقع این سود را دریافت نکردند.

وی در پایان توضیح داد: طبق برنامه ریزی های انجام شده افرادی که سود سرمایه سال 1401 را دریافت نکرده اند در سال 1403 به حساب آنها واریز می شود.

قرار بود سود سهام در دو مرحله واریز شود که به دلیل سوء نیت برخی شرکت ها، پرداخت این سود مالی در سال 1401 به 3 مرحله افزایش یافت.

مبلغ سودی که این شرکت ها در مرحله دوم پرداخت نکرده اند تا قبل از 23 خرداد به حساب سهامداران عدالت واریز می شود. اخیرا رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از احتمال واریز سود فاز سوم سهام در خرداد سال جاری داد اما مجید عشقی زمان دقیق و مبلغ آن را اعلام نکرد.

در اسفندماه صاحبان پرتفوی سهم 452 هزار تومانی باید 409 هزار تومان دریافت کنند. افرادی که 492 هزار تومان پرتفوی دارند مبلغ 446 هزار تومان، افرادی که 532 هزار تومان پرتفوی دارند مبلغ 482 هزار تومان و سهامدارانی که یک میلیون تومان پرتفوی دارند 906 هزار تومان دریافت کردند. سهامدارانی که در سال گذشته تقاضای فروش سهام خود را نداشته اند، باید مغایرت میزان سود را از طریق جامعه سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه پیگیری کنند.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا