اخبار روز

در استرالیا برای اولین بار یک جسد را به امید زنده شدن منجمد کردند

ساترن کریونیکس جسد یک مرد سیدنی را پس از مرگش به صورت برودتی منجمد کرده است تا بتواند در آینده او را به زندگی بازگرداند.

به گزارش ایسنا، یک استرالیایی پس از مرگ خود اولین فردی در نیمکره جنوبی بود که به صورت برودتی منجمد شد.

به گزارش نامه نیوز، «فیلیپ رودس» مالک شرکت «ساوترن کریونیکس» اعلام کرد که کارکنان این شرکت با موفقیت اولین مشتری خود را فریز کرده اند. به امید اینکه در آینده بتواند به زندگی بازگردد.

مرد سیدنی که اوایل این ماه در سن 80 سالگی درگذشت، بیمار شماره یک شرکت شده بود. فرآیند انجماد متوفی، که در مرکز شرکت در هالبروک، نیو ساوت ولز انجام شد، پیچیده بود و رودز را از خواب محروم کرد. اگرچه امسال آماده پذیرش بدن بودند، اما اولین مشتری آنها کمی غیرمنتظره بود.

رودز در مصاحبه ای با ABC News گفت: “این بسیار استرس زا بود و من را برای یک هفته مشغول کرد زیرا چندین روش مختلف وجود داشت که باید طی چند روز انجام می شد و موقعیت هایی وجود داشت که اگر ما به درستی نبودیم ممکن بود اتفاق بیفتد. آماده شد.» «اتفاق افتاد.» چند نفر دیگر بودند که فکر می کردیم ممکن است اولین مشتری باشند، اما خانواده آن شخص به طور ناگهانی تماس گرفتند و ما حدود یک هفته فرصت داشتیم تا همه چیز را آماده و منظم کنیم.

پس از مرگ این مرد در بیمارستانی در سیدنی در 12 مه، فرآیند انجماد بلافاصله آغاز شد که حدود 170000 دلار هزینه داشت. رودز گفت که او به سرعت سوار قطاری به سمت بیمارستان شد و در طول مسیر توقف کرد تا کیسه های یخ را در فروشگاه بیاورد.

پس از ارائه گواهی فوت مشتری، جسد او به سرعت به سردخانه بیمارستان منتقل شد و سپس به مدیران تشییع جنازه O'Hare تحویل داده شد. متخصصان برای حفظ سلول ها مایعی را به بدن پمپ کردند. سپس جسد را در یخ خشک قرار دادند و دمای آن را به منفی 80 درجه سانتیگراد رساندند.

روز بعد، جسد به مرکز کرایونیک جنوبی رسید. در آنجا دمای بدن را به منفی 200 درجه سانتیگراد کاهش دادند و سپس آن را در یک مخزن مخصوص قرار دادند که مانند یک اتاق ذخیره سازی عمل می کند. این فرآیند ده ساعته فشرده به این امید انجام شد که این مرد سال ها یا حتی قرن ها بعد به زندگی بازگردانده شود.

تاسیسات هالبروک در حال حاضر دارای یک محفظه است که می تواند چهار جسد را در خود جای دهد یکی به زودی خریداری خواهد شد. این مرکز می تواند تا 40 جسد را در خود جای دهد و به زودی می تواند گسترش یابد.

بیش از 30 عضو موسس هر کدام 50000 دلار برای راه‌اندازی این مرکز پرداخت کردند و فضای امن را برای آنها تضمین کرد. این فهرست همچنین شامل نام 10 عضو سالانه اضافی است. بسیاری از آنها به این فکر کرده اند که وقتی پس از یخ زدگی دوباره به زندگی بازگردند، چه آینده ای برای آنها رقم خواهد خورد.

ویدئوی منتشر شده در وب سایت Southern Cryonics توضیح می دهد: ما معتقدیم که در 50 تا 100 سال آینده توانایی بارگذاری ذهن در دنیای مجازی را خواهیم داشت. تحولات مدرنی که اکنون در حال وقوع است به ثمر خواهد نشست. در 250 سال آینده، ممکن است فناوری پزشکی بتواند ذهن شما را به سمت یک بدن جوان و سالم در دنیای واقعی هدایت کند. آنها همه دانش گذشته و همه دانش دنیای مجازی را دارند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا