اخبار روز

درگیری در جنوب اوکراین؛ روسیه شکستی سنگین را تجربه کرده است!

فرمانده عملیات ضد حمله اوکراین در جبهه جنوب، به یادآوری کرد که ما در حال حاضر واحدهای دشمن را در مرکز تهاجم نابود می‌کنیم. این واحدها به روسیه کمک می‌کنند تا در پشت خط دفاعی دوم خود عقب‌نشینی کنند.

سرتیپ الکساندر تارنافسکی، فرمانده عملیات ضد حمله اوکراین در جبهه جنوبی، با اعلام این خبر، اظهار کرد که خط مستحکم دفاعی روسیه در نزدیکی زاپروژیا برای اولین بار توسط نیروهای اوکراینی شکسته شده است. همچنین، او افزود که پس از هفته‌ها پاکسازی پر زحمت از مین، نیروهای اوکراینی با فشار بر خط دوم ضعیف‌تر نیروهای روسی، انتظار دستاوردهای سریع‌تری را دارند.

تخمین او نشان می‌دهد که روسیه تنها ۲۰ درصد از منابع خود را به خطوط دوم و سوم اختصاص داده است، زیرا به نظر می‌رسید که نیروهای اوکراینی نمی‌توانند از خط اول دفاعی آن عبور کنند.

وی افزود که اکنون نیروهای اوکراینی در میان خطوط دفاعی روسیه به سر می‌برند و با فشار به خطوط دفاعی این کشور، سعی در تسلط بر قلمرو تصرف شده و تقویت پایگاه خود دارند. در مرکز تهاجم، نیروهای اوکراینی در حال تکمیل انهدام واحدهای دشمن هستند که پوششی برای عقب‌نشینی نیروهای روسی در پشت خط دفاعی دوم، فراهم می‌کنند.

وی با یادآوری اینکه نیروهای اوکراینی هفته‌ها در یک میدان مین عظیم گرفتار شده بودند و یگان‌های پیاده مین‌روب به آرامی مسیر حمله را با پای پیاده پاکسازی کردند، افزود: سربازان روسی پشت این میدان مین ایستاده بودند و منتظر ارتش اوکراین بودند و خودروهای زرهی ما منهدم شدند. .» آتش توپخانه یا حملات هواپیماهای بدون سرنشین.

ترناوسکی ادامه داد: اما اکنون که از سد اصلی دفاعی عبور کرده ایم، اوکراینی ها با تانک ها و سایر خودروهای زرهی خود بازگشته اند.

وی افزود: به نشانه اینکه مسکو خطر را در این منطقه احساس می کند، نیروهای خود را از خطوط مقدم در داخل اوکراین اشغالی (از جمله خرسون در غرب و لیمان در شمال شرق) و همچنین از داخل روسیه مستقر کرده است.

دشمن، به دنبال جمع آوری ذخایر از اوکراین و روسیه است. با این حال، بالاخره به تمامی بهترین سربازان روس‌ها شکست خواهند خورد. این موضوع به ما انگیزه‌ای برای حمله سریع‌تر و بیشتر می‌دهد.

تارنافسکی، در پاسخ به انتقاد ضد حمله اوکراین که با تلفات زیادی همراه بوده، اظهار کرد که ترجیح می‌دهد پس از اتمام کار قضاوت کند. او همچنین برای حمایت بریتانیا و سایر متحدان از آموزش و تسلیحات از جمله تانک‌های چلنجر تشکر کرد که در حال حاضر در میدان به کار گرفته شده‌اند.

وی اذعان داشت: زمانی که ضدحمله را شروع کردیم، بیش از حد انتظارمان برای پاکسازی مین های روسیه هزینه کردیم، از سوی دیگر، متأسفانه انتقال مجروحان به پشت خط مقدم برای ما سخت بود که آن هم ساخته شد. پیشرفت ما دشوار است

ژنرال ارشد ارتش اوکراین گفت: به نظر من روس ها معتقد بودند که اوکراینی ها هرگز نمی توانند از این خط دفاعی مستحکم عبور کنند، زیرا بیش از یک سال بود که خود را آماده کرده بودند و برای تقویت این خط دفاعی دست از کار کشیدند.

وی یادآور شد که سربازان روسی خود را در گودال‌های بتنی پشت موانع ضد تانک و آن سوی میدان‌های مین پر از مواد منفجره سنگر کرده و خط دفاعی خود را در مناطقی که در مقابل آن منطقه وسیعی وجود داشت، راه‌اندازی کردند و به این ترتیب آشکار شدند. آنها به هر وسیله نقلیه ای (مین روب یا خودروهای تهاجمی زرهی) که به منطقه نزدیک می شدند، مورد آتش شدید مواضع مستحکم و مستحکم روسیه قرار گرفتند، اما نیروهای ما پیشروی کردند، پیاده نظام شبانه به بیرون رفتند تا با زحمت یک راهرو را از میان مین ها پاکسازی کنند. و متر به متر در تاریکی شب راهپیمایی کردند.

با تاکید بر اینکه اکنون که میدان مین شکسته شده است، روس‌ها بیشتر مزیت خود را از دست داده‌اند، تارنافسکی اظهار کرد که بین خطوط دفاعی نیروهای روسیه تفاوت بسیار زیادی وجود دارد. او خط دوم دفاعی روس‌ها را به خوبی ساخته نشده دانست و به همین دلیل اوکراینی‌ها می‌توانند از وسایل نقلیه خود استفاده کنند. با این وجود، به دلیل وجود میدان‌های مین و عملیات نیروهای روسی در منطقه، نیاز به استقرار پیشرفته ترین و با امکانات بهتری دفاع دارند. به همین دلیل این نیروها به صورت تکه تکه و مجزا استقرار پیدا می‌کنند.

درباره پیش‌بینی خود از روزهای آتی و سرنوشت نبرد، تارنافسکی گفت که بحث پیش‌بینی نیست، زیرا آنها محکوم به پیروزی هستند. او هشدار داد که اگر اکنون در حال پیروزی نباشند، دست‌های دشمن به نیروهای جدید خود متمرکز خواهند شد و آنها را از نو تقویت خواهند کرد.

تارنافسکی تأکید کرد که آنها به مرزهای سال ۱۹۹۱ اوکراین خواهند رسید، زیرا می‌خواهند جلوی جنگ نوه‌ها و فرزندان خود علیه روس‌ها را بگیرند. هرچه بیشتر به پیروزی نزدیک‌تر شوند، کار آنها سخت‌تر خواهد شد. با این حال، آنها باید به هر قیمتی به بخش‌های خاصی تمرکز کرده و کار را تمام کنند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا