دانستنی ها

با این چند غذای ساده بی خوابی، خستگی و بی دقتی دانش آموزان را درمان کنید!/جزئیات

برای تهیه میان وعده در مدرسه باید از قبل برنامه ریزی کنید زیرا دانش آموزی که صبحانه و میان وعده را درست نمی خورد در مدرسه بی حوصله، خسته و بی توجه می شود.

دکتر و متخصص پزشکی ایرانی مریم السادات پاک نژاد در آستانه بازگشایی مدارس و اهمیت تغذیه دانش آموزان گفت: مغزهایی مانند فندق، پسته، بادام، گردو یا آجیل شیرین مانند کشمش، کشمش، کشمش یا نخود برای دانش آموزان به عنوان غذای مناسب برای دانش آموزان است. دانش.

وی افزود: فندق را می توان در شیر پودر کرد و یا با مخلوط کردن آن با شیره انگور یا خرما مصرف کرد. همچنین می توانید خرما را با هر نوع فندقی خرد کنید و به صورت توپک در اختیار دانش آموز قرار دهید و یا از فندق بادام درست کنید.

این کارشناس با اشاره به مشکل رایج یبوست در افراد و توصیه به گنجاندن انجیر در وعده های غذایی دانش آموزان گفت: یکی از غذاهای بسیار مقوی و مناسب برای کودکان نارگیل رنده شده مخلوط با شکر است که انرژی زیادی به آنها می دهد. از دسته حبوبات هم نخود بسیار مفید است و می‌توان با نخود غذاهای متنوعی همچون فلافل، کتلت نخود، شامی لپه را به شکل ساندویچ برای دانش آموزان درست کرد یا حتی نخود را پخته و با کره، آویشن و آبلیمو مخلوط کرد و به عنوان میان وعده در اختیار دانش آموزان قرار داد.

پاک نژاد ادامه داد: ساندویچ املت، ساندویچ نان و پنیر با سبزیجات، گردو، مربا و یا ساندویچ هایی مانند همبرگر خانگی، پوره سیب زمینی و فلافل برای دانش آموزان مناسب است. برخی از غذاها برای کودکان ضعیف و خردسال مناسب تر است، مانند فرنی، شیر برنج و غذاهای با پوست زرد. همچنین خوراک سمنو، سوپ، عدس یا لوبیا به عنوان میان وعده خوب است.

این کارشناس پزشکی ایران با بیان اینکه میوه ها سرشار از ویتامین هستند و می توان از آنها به عنوان میان وعده در مدرسه برای دانش آموزان استفاده کرد، تاکید کرد: سیب بهترین میوه برای کودکان به ویژه کسانی است که دچار اضطراب و فشارهای عصبی هستند و یا کسانی که مشکل رفلاکس معده دارند. . می توان آن را به عنوان کمپوت درست کرد و همچنین می توان از میوه ها، سبزیجات پخته مانند هویج، شلغم و لبو به عنوان میان وعده برای دانش آموزان استفاده کرد. به خصوص در فصل سرد که سرماخوردگی رایج است.

پاک نژاد با بیان اینکه نوشیدنی هایی مانند شیر عسل، شیر فندق، ملاس عسل یا شربت شیره انگور نیز مناسب است، گفت: شکر سرخ حل شده در شیر برای یبوست دانش آموزان مفید است.

اردوغان با بیان اینکه غذاهای سنتی ما تا حد زیادی سالم هستند، افزود: انواع کاسرول، سوپ و دلمه برای دانش آموزانی که ساعات طولانی را در مدرسه می گذرانند، به شرطی که نمک و ادویه زیاد نداشته باشند، به عنوان غذای اصلی مناسب است.

پاک نژاد با اشاره به اهمیت خواب کودکان در دوران مدرسه گفت: کودکانی که مزاج خشک دارند عموما ضعیف هستند و به راحتی به خواب نمی روند. بنابراین باید غذاهای مرطوب مصرف کرد. خوردن کاهو یا سوپ یا استفاده موضعی از روغن هایی مانند روغن کدو تنبل، روغن بادام، روغن بنفشه، شیر بادام به خواب راحت کمک می کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت بهداشت، این پزشک و کارشناس پزشکی ایرانی تاکید کرد: مشکلات جسمی و روحی دانش آموزان در مدرسه ارتباط تنگاتنگی با ناکافی بودن تغذیه و تغذیه دارد و مستقیماً بر یادگیری آنها تأثیر می گذارد و همچنین والدینی که نیاز به تغذیه مناسب دانش آموزان مدارس همچنین باید مواد غذایی و تنقلات مناسب را در کیوسک ها بفروشند.

منبع: همشهری آنلاین

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا