روایت ریدلی اسکات و واکین فینیکس از ساخت «ناپلئون»:واکین فینیکس بهترین بازیگر برای شخصیتهای زخم خورده است.
ریدلی اسکات کارگردان فیلم ناپلئون در گفتگویی با مجله امپایر به صحبت درباره «ناپلئون» و چالشهای ساخت فیلمی درباره شخصیتی پیچیده و چند وجهی صحبت کرد. او در این گفتگو به این نکته اشاره کرده که دیدن واکین فینیکس در «جوکر» باعث شد که او بخواهد دوباره با فینیکس بعد از نقش کومودوس در «گلادیاتور» همکاری دوباره داشته باشد:«من داشتم واکین را میدیدم و با خودم گفتم: این شیطان کوچک ناپلئون بناپارت است! او دقیقا شبیه اوست.»
اسکات در صحبتهایش شخصیت ناپلئون را یک شخصیت مهم تاریخی توصیف کرد:«من او را با اسکندر کبیر، آدولف هیتلر و استالین مقایسه میکنم. او چیزهایی خیلی بدی در درون خود مخفی کرد بود، اما در عین حال شجاعتش، توانایی اجراییاش و تسلط کاملش خارق العاده بوده.»
واکین فینیکس هم به این مجله درباره بازی در این نقش گفت:«اگر میخواهید واقعا ناپلئون را بفهمید، شاید باید خود بروید و مستقلا مطالعه کنید. چون این فیلم تجربه ناپلئون از درون چشمان ریدلی است. این دنیای بسیار پیچیدهای است، واقعا پیچیده. چیزی که ما دنبالش بودیم این است که حس این مرد را ثبت کنیم.»
برای ریدلی اسکات همکاری دوباره با واکین فینیکس در روزهای منتهی به تولید، سخت و پرفشار بود:«واکین آمد و دو هفته به فیلمبرداری باقی مانده بود و گفت: من نمیدانم باید چه کار کنم! من گفتم: چی؟ او گفت: من نمیدانم چکار کنم! خدای من گفتم بیا و بشین و برای ده روز برای تمام روز، ما تک تک صحنهها را مورد بحث قرار دادیم و تمرین کردیم. با جزئیات کامل!» اسکات در ادامه گفت:«واکین فینیکس بهترین بازیگر برای شخصیتهای جالب زخم خورده است. او دورترین چیزی است که میتوانید از یک بازیگر عادی داشته باشید. البته این ادایی و برای خلاف مسیر شنا کردن نیست، بلکه غریزه او اینگونه است. این روش او را جلو میبرد. اگر چیزی او را آزار بدهد، او به شما میگوید که بدانید. او ناپلئون را با سوالات دائمش خاص کرد! با واکین، شما میتوانید تمام آن فیلم لعنتی را دوباره بازنویسی کنید چون او ناراحت است. این اتفاقی است که در ناپلئون افتاد. ما فیلم را طوری باز کردیم که او بتواند روی اینکه بناپارت که بود، تمرکز کند. من باید به این احترام بگذارم، چون حرفهایی که زده میشد به شدت سازنده بودند. و باعث شده همه چیز بزرگتر و بهتر بشود.»