اخبار روز

درخواست مهم سه کشور آسیایی از نیروی دریایی ایران!/جزئیات

امیر دریادار دوم فرامرز بمانی نیروی دریایی استان جاسک نیروی دریایی ارتش و رئیس هیئت ایرانی شرکت کننده در اجلاس «GAL 2023» که به مدت دو روز در سریلانکا و با حضور بیش از 80 کشور جهان برگزار شد، گفت: این یک انجمن برای همه ذینفعان دریایی فراهم می کند تا در مورد مسائل دریایی با هدف ارائه ورودی در تدوین راه حل های قابل اجرا برای نظم جدید در حال ظهور در اقیانوس هند گفتگو کنند.

وی با اشاره به نقش مهم و برجسته برگزاری اجلاس سران در شکل‌دهی به فعالیت‌های چندجانبه در میان کشورهای منطقه، ادامه داد: این کنفرانس بر روی چند محور کلیدی از جمله چارچوب حاکمیتی اقیانوس هند، جرایم سازمان‌یافته فراملی و نگرانی‌های امنیت دریایی، هم‌افزایی دریایی با محوریت کشورهای منطقه متمرکز خواهد بود. تقویت مدیریت آب و حفاظت از دریا بر رفاه دریاهای مشترک و اجرای مشترک مدیریت پایدار اقیانوس تمرکز دارد.

درخواست مهم سه کشور آسیایی از نیروی دریایی ایران

دریادار دوم بمانی، ماموریت غرور آفرین ناوگروه ۸۶ را موجب عزت و سربلندی ملت ایران اسلامی در جوامع بین‌الملل دانست و ادامه داد: در این اجلاس کشورهای سریلانکا، بنگلادش و چین خواستار پهلوگیری ناوگروه‌های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در کشورشان هستند.

 

رئیس هیئت ایرانی در اجلاس «GAL 2023» با اشاره به تقدیر مسئولان کشورهای مختلف شرکت کننده در نشست های دوجانبه در خصوص توانمندی های نیروی دریایی ارتش، تاکید کرد: در دیدارهای دوجانبه در این اجلاس، تعمیق روابط در حوزه دریایی و فعالیت های نیروی دریایی جدید به ویژه ناوگان 86 مورد بحث قرار گرفت.

باید بگویم؛ در پایان این دیدار هیات ایرانی با سفیر و نمایندگان سیاسی کشورمان در سفارت جمهوری اسلامی ایران دیدار و در این دیدار فعالیت های نیروی دریایی ارتش بویژه ناوگروه 86 تشریح شد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا