اخبار روز

درخواست سوئد برای تحریم های جدید علیه انرژی روسیه

وزیر امور خارجه سوئد خواستار تحریم ناوگان نفتکش های سایه روسیه و ممنوعیت گاز طبیعی مایع (LNG) در این کشور به تلافی جنگ در اوکراین شد.

به گزارش ایسنا، توبیاس بیلستروم وزیر امور خارجه سوئد با اشاره به قیمت نفت در بدو ورود به نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ گفت: تصویب چهاردهمین بسته تحریمی، یکی یکی از مهمترین چیزهاست. ما می خواهیم این بسته شامل ممنوعیت واردات LNG و اقداماتی برای محدود کردن ناوگان تانکرهای سایه روسیه باشد.

اتحادیه اروپا به تازگی مذاکرات بسته چهاردهم تحریم را آغاز کرده است و بعید است به زودی این بسته را تصویب کند.

کشورهای عضو اتحادیه اروپا نظرات متفاوتی در مورد ممنوعیت واردات LNG روسیه دارند. سوئد و کشورهای بالتیک برای ممنوعیت این موضوع تلاش می کنند، اما سایر کشورهای عضو و تنظیم کننده انرژی اتحادیه اروپا می گویند اروپا به طور فزاینده ای به LNG روسیه وابسته شده است و نمی تواند بلافاصله آن را ممنوع کند.

آژانس همکاری تنظیم کننده انرژی (ACER) هفته گذشته در گزارشی اعلام کرد که اتحادیه اروپا باید در تلاش های خود برای حذف تدریجی LNG روسیه محتاط باشد زیرا باید از امنیت منابع گاز خود محافظت کند.

از آنجایی که اتحادیه اروپا قصد دارد تا سال 2027 به وابستگی خود به سوخت‌های فسیلی روسیه پایان دهد، کاهش واردات LNG روسیه باید در مراحل تدریجی اتفاق بیفتد و با ممنوعیت واردات محموله‌های LNG روسیه شروع شود.

رگولاتور اتحادیه اروپا گفت: اگرچه چنین اقداماتی با هدف کاهش وابستگی به گاز روسیه است، اما توجه به این نکته مهم است که مقدار قابل توجهی گاز تحت قراردادهای بلندمدت LNG که قبل از حمله روسیه به اوکراین امضا شده بود خریداری شده است، بنابراین، کاهش واردات LNG روسیه باید کاهش یابد. با احتیاط انجام می شود، به ویژه با توجه به اینکه قرارداد ترانزیت گاز روسیه به اروپا از طریق خاک اوکراین در پایان سال 2024 به پایان می رسد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا