اخبار روز

درخواست بلینکن از چین در مورد ایران و کره شمالی

وزیر خارجه آمریکا در سفر به پکن از دولت چین خواست تا با تغییر رفتار «خطرناک» پیونگ یانگ، از نفوذ خود برای کنترل نقش ادعایی ایران در تشدید بحران کنونی در منطقه استفاده کند.

به گزارش ایسنا، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا که از ابتدای جنگ غزه با حمایت همه جانبه از رژیم صهیونیستی از مسئولیت خود در قبال تشدید تنش ها در منطقه طفره رفته است، ادعای نقش ایران در بحران کنونی را مطرح کرد. منطقه در طول سفر خود به پکن

به گزارش اسپوتنیک، بلینکن که به پکن سفر کرده است، در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: از چین می‌خواهم از نفوذ خود برای منصرف کردن ایران و نیروهای نیابتی آن از گسترش درگیری در خاورمیانه استفاده کند.

اظهارات بلینکن در مورد نقش ایران در گسترش این درگیری در شرایطی است که واشنگتن از زمان آغاز جنگ غزه که به تنش در منطقه دامن زد و پس از پاسخ تلافی جویانه گروه های مقاومت منطقه به اقدامات رژیم صهیونیستی علیه رژیم صهیونیستی تحت فشار بوده است. مردم غزه، از جنگ تمام عیار و همه جانبه در منطقه بیم دارند و از تل آویو حمایت دیپلماتیک، مالی و نظامی کرده اند.

شمار قربانیان جنگ غزه در جریان حملات کور رژیم صهیونیستی که بیمارستان‌ها، مساجد، کلیساها و ساختمان‌های مسکونی را شامل نمی‌شود، از مرز 34 هزار نفر گذشت.

علاوه بر این، 85 درصد از جمعیت غزه از خانه‌های خود آواره شده‌اند، زیرا 60 درصد زیرساخت‌های مزرعه‌ای این منطقه از بین رفته و دسترسی کافی به غذا، آب آشامیدنی و دارو وجود ندارد.

ایران با محکوم کردن حمایت آمریکا از جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه تحت عنوان «حق اسرائیل برای دفاع از خود»، بر حمایت خود از آرمان‌های آزادیبخش گروه‌های مقاومت فلسطین تأکید کرد.

با این حال، مقامات ایرانی ادعاهای ایالات متحده و متحدانش مبنی بر حمایت مالی و نظامی و کنترل اقدامات گروه های مقاومت در منطقه موسوم به «نیروهای نیابتی ایران» را رد کردند و گفتند که آنها به صلاحدید شما مستقل و مستقل عمل می کنند.

اخیراً ایران به حمله تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولی سفارت ایران در دمشق در جریان عملیات «قول صادق» پاسخ داد و آن را اقدامی مشروع در دفاع از منافع ملی و در چارچوب بند 51 منشور سازمان ملل دانست.

اسپوتنیک همچنین گزارش داد که بلینکن گفت: من می‌خواهم چین از نفوذ خود برای تحت فشار گذاشتن پیونگ یانگ برای پایان دادن به رفتار خطرناک خود و وارد شدن به گفتگو استفاده کند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا