آشپزیسبک زندگی

با این شیوه خوشمزه ترین غذای شیرازی را تهیه کنید

کلم از هر نوعی که باشد سرشار از ویتامین C است. کلم برگ در میان کلم های دیگر دارای خواص ضد التهابی بیشتری است.

این غذا یک غذای سنتی شیرازی است که با گوشت چرخ کرده سرو می شود، البته برای ضد حساسیت بودن این غذا می توانید گوشت چرخ کرده را با سویا جایگزین کنید. در ضمن در بین غذاهای مخلوط برنج کلمپلو به دلیل داشتن کلم یک غذای با کالری متوسط ​​است، فقط مواظب باشید برنج چرب نشود.

مواد لازم برای 5 نفر

۱ عدد پیاز متوسط

۴ پیمانه برنج

۵۰۰ گرم گوشت چرخ‌کرده

۳ عدد برگ‌بو

۱ ق‌چ پودر آویشن

نمک، فلفل، زردچوبه به مقدار کافی

مقداری روغن

۲ ق‌س رب گوجه‌فرنگی

خوشمزه ترین غذای شیرازی را با این روش درست کنید

1. کلم را  برگ‌برگ کرده، بشویید و ریز خرد کنید. در تابه ای مقداری روغن بریزید و حرارت دهید تا داغ شود. کلم های خرد شده را در روغن سرخ می کنیم، وقتی سبک شدند، مقدار کمی آب اضافه می کنیم و در تابه می گذاریم تا کلم ها پخته شوند.

2. برنج را تمیز کرده و در ظرفی با مقداری نمک خیس کنید. پیاز را ریز خرد کنید. در تابه ای جداگانه کمی روغن بریزید و پیازها را در روغن تفت دهید. فلفل و زردچوبه را اضافه کنید و سپس گوشت چرخ کرده را به تابه اضافه کنید. مرتب هم بزنید تا گوشت گلوله نشود و با پیاز خوب سرخ شود.

3. نمک و آویشن را اضافه کنید و سپس رب گوجه فرنگی را به گوشت اضافه کنید. مواد را خوب هم بزنید. کمی آب بریزید و قبل از گذاشتن در تابه، برگ بو را به درستی به مواد اضافه کنید سپس در تابه بگذارید تا آب گوشت تمام شود.

4. در قابلمه ای آب بریزید و حرارت دهید تا بجوشد. برنج را از آب و نمک خارج کرده، در قابلمه آب جوش بریزید تا سبک شود و روی آب شناور شود. بعد از نرم شدن برنج آن را آبکش کنید.

5. در قابلمه مقداری روغن بریزید و کف قابلمه مورد نظر را قرار دهید و لایه های برنج و کلم و آب گوشت را بریزید. البته قبل از ریختن سس گوشت روی برنج، برگ های آن را جدا کرده و دور بریزید. مقداری روغن روی برنج بریزید و بگذارید دم بکشد. بعد از حدود نیم ساعت تا سه ربع برنج را در دیس سرو کنید.

مائده امین الرعایا

مائده امین الرئیا هستم کارشناس محتوا و از جذابیت های یک روز و یا حتی یک ساعت در زندگی برای شما مینویسم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا