اخبار خودرو

خودروساز هندی در مسیر رشد ؛ ماهیندرا تا سال 2030 شانزده خودروی جدید معرفی می کند

خودروساز هندی در مسیر رشد ؛ ماهیندرا تا سال 2030 شانزده خودروی جدید معرفی می کند

شرکت هندی ماهیندرا که تا چند سال پیش عمدتاً به تولید خودروهای قدیمی اختصاص داشت، به لطف همکاری با خودروسازان مطرح جهان، پیشرفت کرده است. این شرکت اخیرا اعلام کرده است که تا پایان دهه جاری 16 مدل را به سبد محصولات خود اضافه خواهد کرد. از این تعداد 9 مدل دارای شاسی بلند بوده و به موتور احتراق داخلی مجهز خواهند شد. 7 مدل دیگر با پیشرانه الکتریکی به دست مشتریان می رسد.

از میان 9 SUV ذکر شده، 3 مدل فیس لیفت شده، مدل های فعلی ماهیندرا هستند. اما 6 مدل باقی مانده کاملا جدید خواهند بود. این شرکت هندی نیز تولید خودروهای SUV و کراس اوور را در دستور کار خود قرار داده و تمرکز بیشتری بر روی طراحی و توسعه این مدل ها دارد. یکی یکی از SUV های مورد انتظار این شرکت، نسخه پنجم Thar است. این خودرو احتمالا با سه موتور مختلف در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت. وانت اسکورپیو یکی دیگر از مدل های جدید است که با عرضه نسخه مفهومی این مدل در سال گذشته، احتمالا در آینده نزدیک به سبد محصولات ماهیندرا اضافه خواهد شد.

مهیندر در حال حاضر روی پلتفرم جدیدی به نام U171 کار می کند. این پلت فرم برای ساخت شاسی بلند Balero و نسخه هفت نفره آن استفاده خواهد شد. برخی منابع داخلی ماهیندرا به رسانه های هندی گفته اند که تعداد مدل های مبتنی بر این پلتفرم زیاد خواهد بود.

مدل های تمام برقی ماهیندرا بر اساس پلت فرم INGLO طراحی و تولید خواهند شد. انتظار می رود اولین SUV های مبتنی بر این پلت فرم اواخر امسال یا اوایل سال آینده وارد بازار شوند. این خودروها در قالب مدل های مفهومی با نام های XUV.e8، XUV.e9 کوپه و BE.05 ارائه شده اند.

جدای از این ها باید گفت که ماهیندرا در حال آماده شدن برای عرضه نسخه الکتریکی شاسی بلند محبوب Thar است. اولین نسخه از این خودرو سال گذشته در قالب یک کانسپت ارائه شد. طبق شایعات، باتری به کار رفته در این نسخه ظرفیتی بین 60 تا 80 کیلووات ساعت خواهد داشت و از فناوری شارژ سریع 175 کیلووات ساعتی پشتیبانی خواهد کرد. به لطف این فناوری، باتری در کمتر از 30 دقیقه تا 80 درصد شارژ می شود. طبق استاندارد WLTP برد این خودرو بین 435 تا 450 کیلومتر برآورد شده است. این نسخه از Thar احتمالا با موتورهای تک و دوقلو تولید خواهد شد.

منبع:آخرخودرو

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا