اخبار روز سینما

خوانندگانی که وارد عرصه بازیگری شدن!

بسیاری از خوانندگان بوده اند که تصمیم گرفته اند در مقطعی از کار خود قدم به تفسیر بردارند. برخی از آنها بعد از یکی دو تجربه متوجه شده اند که بهتر است به همان خوانندگی ادامه دهند و دیگر بازیگری را کنار بگذارند، اما بخش مهمی از آنها این تجربه را ادامه داده اند. فرزاد فرزین پس از رضا یزدانی یکی از پرکارترین خواننده های عرصه اجراست. به بهانه بازی او در فیلم «آهنگ دانفر» کارنامه خوانندگانی را که در تفسیر قدم برداشته اند را مرور می کنیم.

حضور خوانندگان در سینما قبل از انقلاب نیز بسیار پررنگ بود، اما از آنجایی که تعداد این بازیگران کم نیست، در این مورد تنها به خوانندگانی پرداخته ایم که بعد از دهه شصت به ایفای نقش پرداخته اند.

فرزاد فرزین 5 فیلم و 4 سریال

خوانندگانی که وارد عرصه بازیگری شدن!

فرزاد فرزین فعالیت خود را به عنوان خواننده از اواخر دهه 70 آغاز کرد و بیش از هر چیز با عناوین “کوله پشتی”، “ماه عسل” و … برای اولین بار در سال 1385، فرزین بازی در فیلم “پسران آجری” به کارگردانی را تجربه کرد. توسط مجید قاری زاده. بعد از «پسران آجری» تا اوایل دهه 90 در دو فیلم دیگر به نام‌های «کنسرت روی آب» و «سقایی پوشالی» نیز بازی کرد اما در سال 1394 با بازی در سریال «اشکانه» به کارگردانی منوچهر بیش از پیش دیده شد. حضور او به عنوان یک بازیگر او در این سریال نقش خواننده ای را بازی می کرد که جای فرزاد فرزین واقعی را می گیرد و در مراسم های مختلف اجرا می کند. در واقع او برای اجرای موسیقی خود در این سریال انتخاب شد. سه سال بعد از بازی در «عشقانه»، حسین سهیلی زاده از او برای بازی در سریال «مانکن» دعوت کرد. این بار حضور او برای خواندن و اجرای موسیقی نبود. او در نقش یک پسر جنوبی شهری ظاهر شد و تصویری متفاوت از خود ارائه کرد. او در سریال «ملکه گدا» به کارگردانی حسین سهیلی زاده ایفای نقش کرد. نقش او چندین درجه بهتر از «مانکن» بود و بهتر از قبل از پس آن برمی آمد. او در حال حاضر در فیلم آهنگ دونفره به کارگردانی آرزو ارزنش در نقش خواننده محبوبی ایفای نقش کرده است که صدایش به خاطر یک قاشق ماهی از دست رفته و حالا باید از خواننده خالتور کمک بگیرد تا کنسرت هایش نرود. پایین زهکشی فرزین یکی از نقش های اصلی سریال کمپ جدید منوچهر هادی را بازی می کند.

رضا یزدانی 15 فیلم و 3 سریال

خوانندگانی که وارد عرصه بازیگری شدن!
رضا یزدانی در جدیدترین اثر مسعود کیمیایی به نام «خائن» به ایفای نقش پرداخته است.

رضا یزدانی فعالیت خود را به عنوان خواننده از سال 1377 آغاز کرد. یزدانی از جمله خوانندگانی است که خیلی زود تصمیم گرفت وارد عرصه بازیگری شود. اولین بار در فیلم «حکم» ساخته مسعود کیمیایی دیده شد. یزدانی را می توان پرکارترین خواننده عرصه بازیگری نامید. او از اوایل دهه هشتاد تاکنون در حدود 15 فیلم سینمایی و 3 سریال بازی کرده است. البته خودش گفته قبل از ایفای نقش در فیلم «تیک آف» در سال 2014، بازیگری برایش اهمیت چندانی نداشت و فقط برای این بازی می کرد که ترانه ها و بازی هایش در فیلم دیده شود. اما پس از بازی در فیلم «تیک آف» به کارگردانی احسان عبدی پور و شنیدن تعریف و تمجید از بازی او تصمیم گرفت خیلی جدی به بازیگری فکر کند. او در اواخر دهه 1990 به یک بازیگر پرکار سینما تبدیل شد. «خیانت» به کارگردانی مسعود کیمیایی یکی از بزرگ‌ترین فیلم‌های اخیر اوست. «2888»، «شب هامون»، «آهو» و… از فیلم های جدید او هستند. یزدانی همچنین در سریال های «تعطیلات رویایی» و «از آموخته ها» بازی کرد. آخرین بار در سریال «میدان سرخ» با گریمی متفاوت در نقش شخصیتی به نام گروچف ظاهر شد. یک گانگستر بزرگ که قدرت و ثروت زیادی داشت و پرونده های جنایی زیادی را تحت کنترل خود داشت.

بنیامین بهادری ۲ فیلم و ۱ سریال

خوانندگانی که وارد عرصه بازیگری شدن!
بنیامین بهادری در فیلم «سلام بمبئی» در کنار محمدرضا گلزار به ایفای نقش پرداخت.

بنیامین بهادری اولین بار در سال 1383 آلبومی با اشعار مذهبی منتشر کرد اما در سال 1394 با آهنگ «دنیا مثل تو نیست، مثل تو نیست، نمی آورد و…» به شهرت رسید. اولین بار در سال ۲۰۱۴ او را به همراه دخترش بارانا در سریال «کلاه قرمزی» دیدیم. اگرچه او در این سریال نقش خودش را داشت و زیاد بازی نکرد، اما در کارنامه بهادری به عنوان یکی از کارهای بازیگری او ثبت شده است. مهمترین فعالیت بنیامین به عنوان بازیگر در فیلم «سلام بمبئی» اتفاق افتاد. او در این فیلم در کنار محمدرضا گلزار و همسرش شایلی محمودی ظاهر شد. «سلام بمبئی» به سبک و سیاق فیلم های هندی ساخته شد و در سال 2015 پرفروش شد. آخرین فعالیت بازیگری بنیامین به سال 2018 بازمی گردد و در فیلم «توافقنامه اصلی» بازی کرد. فیلمی به کارگردانی امیر پورکیان که در آن علاوه بر بنیامین، بهاره افشاری، آرمان درویش، بیتا فرهی و…

مازیار فلاحی 1 فیلم و 1 سریال

خوانندگانی که وارد عرصه بازیگری شدن!
مازیار فلاحی در کنار حسین ایری در نمایی از فیلم یادم تو را پیشه

مازیار فلاحی در سال 1386 با ساخت و اجرای ترانه های فیلم «دیوونه لیلی» کار خود را به طور رسمی آغاز کرد. او به عنوان خواننده و ترانه سرا در فیلم ها و سریال های مختلف فعالیت کرد. تا اینکه اولین بار در سال 1392 بازی در فصل سوم سریال قلب یخی به کارگردانی سامان مقدم را تجربه کرد. در آن زمان بود که او به عنوان یک خواننده در اوج شهرت بود. این سریال به دلیل پخش نامناسب و نامناسبش با وجود بازیگران درجه یک چون هدیه تهرانی، مهران مدیری، رضا عطاران و … نتوانست به موفقیت دست پیدا کند. مازیار فلاحی نقش پررنگی نداشت. اگرچه انتظار می رفت او در این سریال دیده شود و به عنوان یک بازیگر مورد توجه قرار گیرد اما این اتفاق نیفتاد. فلاحی بازیگر پرکاری نبود. او پس از «قلب یخی» تنها در فیلم «یاد تو را فارس» به کارگردانی علی عطشانی ظاهر شد. فلاحی در این فیلم نقش پررنگی نداشت و در کنار حسین یاری، میترا حجار، ماهچهرا خلیلی و… به ایفای نقش پرداخت. و آهنگ سریال هم از کارهای او بود. او برای این نقش برنده جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و جایزه بهترین آهنگسازی از جشنواره فیلم بادی آمریکا شد.

حمید عسکری ۲ فیلم و ۲ سریال

خوانندگانی که وارد عرصه بازیگری شدن!
حمید عسکری و سحر قریشی در نمایی از فیلم دو دوست

حمید عسکری فعالیت خود را به عنوان خواننده پاپ از سال ۱۳۷۷ با گروه مهرگان آغاز کرد. او اولین بار در سال ۱۳۹۲ در سریال «شام ایرانی» از شبکه خانگی مقابل دوربین رفت. او در این سریال نقش خاصی نداشت و همانطور که می دانید به عنوان مهمانان دیگر سریال در نقش خودش ظاهر شد. اولین تجربه بازیگری او به سال 1392 برمی گردد و در فیلم شانس، عشق، تصادف به کارگردانی آرش معیریان بازی کرد. او در آن فیلم نقش معلم موسیقی را بازی کرد. در سال 1392 در سریال «سی هفته» به کارگردانی مرتضی هرندی نیز بازی کرد. این مینی سریال هفت قسمتی درباره جنگ و دفاع مقدس بود و عسکری نقش چندانی در آن نداشت. عسکری یک سال پس از اولین تجربه بازیگری خود در سینما، بازیگر فیلم دو دوست به کارگردانی محمد بانکی شد. او در این فیلم نقش اول را داشت و در کنار الهام حمیدی و سحر قریشی به ایفای نقش پرداخت. عسگری در فعالیت های سینمایی خود تجربه چندان خوشایندی نداشت و هیچ یک از فیلم هایش موفق نبود.

فیلم دعای صادقی 1

خوانندگانی که وارد عرصه بازیگری شدن!
تنها تجربه بازیگری رضا صادقی در فیلم «بی خضافیزی» بود.

فعالیت به عنوان خواننده: اولین تجربه رضا صادقی در عرصه موسیقی به آهنگ راز عشق برمی گردد که در سال 1371 منتشر کرد. فعالیت بازیگری صادقی به بازی در فیلم “بیخدافعی” به کارگردانی احمد امینی برمی گردد. 1390. این فیلم با نگاهی به زندگی خود صادقی ساخته شد و صادقی نقش اول را بازی کرد. محمدرضا فروتن، پگاه آهنگرانی و افشین هاشمی در مقابل صادقی به ایفای نقش پرداختند. در واقع «وداع» قرار بود داستان زندگی و دوران اوج رضا صادقی به عنوان خواننده باشد، اما به دلیل ضعف فیلمنامه و مشخص نبودن هدف اصلی کارگردان و انحراف از اواسط فیلم، نشد. اثر قابل قبولی تولید کرد و فیلم تاثیرگذار و ماندگار در اجرای احمد امینی موفق نبود. شاید به همین دلیل بود که رضا صادقی از آن پس بازی در فیلم ها و سریال ها را کنار گذاشت و همان فیلم را به عنوان اولین و آخرین تجربه بازیگری اش فیلمبرداری کرد.

فیلم شادمهر عقیلی 2

خوانندگانی که وارد عرصه بازیگری شدن!
«شب برهنه» دومین و تا اینجای کار آخرین تجربه بازیگری شادمهر عقیلی است

در سال ۱۳۷۶ اولین آلبوم بی کلام خود را به نام «بهار من» منتشر کرد و از همان زمان همکاری او با صداوسیما آغاز شد. در سال ۱۳۷۹ برای اولین بار در فیلم «پرواز پرواز» به کارگردانی خسرو معصومی بازی کرد. شادمهر بازیگر نقش اول این فیلم بود و زیبا باروفه و مرجان شیرمحمدی نیز با او بازی کردند. داستان فیلم در مورد خواننده ای بود که برای انتشار آلبوم موسیقی خود با مشکل مواجه بود. در آن زمان به دلیل خوشنامی این فیلم به فروش بسیار بالایی دست یافت و خود نیز بر اساس آهنگ هایی که در این فیلم خوانده بود آلبوم موسیقی به نام پرواز پرواز را منتشر کرد. یک سال پس از موفقیت «پرواز» در فیلم «شب برهنه» به کارگردانی سعید سهیلی ایفای نقش کرد. باز هم او نقش اول را داشت و علی قربان زاده و ساعد سهیلی بازیگران مکمل او بودند. نکته قابل توجه اینجاست که شادمهر عقیلی بلافاصله پس از بازی در این فیلم و حتی قبل از اکران آن ایران را ترک کرد و به کانادا مهاجرت کرد.

سیروان خسروی|1 فیلم و 1 سریال

خوانندگانی که وارد عرصه بازیگری شدن!
سیروان خسروی در سریال «حرفه ای» نقش یک قاتل را بازی کرد.

سیروان خسروی فعالیت خود را به عنوان ترانه سرا و خواننده از اوایل دهه هشتاد آغاز کرد و اولین آلبوم موسیقی خود را در سال 1393 منتشر کرد و برای اولین بار در سال 1388 در فیلم «سوت پایان» به کارگردانی نیکی کریمی حضوری بسیار کوتاه داشت. او در این فیلم نقش یک خواننده را بازی کرد. پس از حضور کوتاهش در فیلم نیکی کریمی دیگر فعالیتی در عرصه بازیگری نداشت. او را در تبلیغات دیده ایم اما نه به عنوان بازیگر. تا اینکه مصطفی تقی زاده از او به عنوان بازیگر برای بازی در سریال «حرفه ای» دعوت کرد. سیروان در سریال «حرفه ای» نقش مردی به نام سیامک را بازی می کرد که از ابتدا به عنوان یک دلال یا قاچاقچی شناخته می شد و با رفتاری خشن بود.

زانیار خسروی 1 فیلم و 2 سریال

خوانندگانی که وارد عرصه بازیگری شدن!
زانیار خسروی یکی از نقش های اصلی سریال «حرفه ای» بود.

زانیار خسروی از اوایل دهه 90 به عنوان خواننده پاپ شناخته شد. او برادر کوچکتر سیروان خسروی است و تاکنون یک آلبوم منتشر کرده است. زانیار اولین بار در سال ۱۳۸۸ در فیلم «برف روی کاج ها» به کارگردانی پیمان معادی بازی کرد. او البته نقش کوتاهی در مقابل مهناز افشار داشت. او نقش نامزد دختری را بازی کرد که با شوهر شخصیت اصلی فرار کرد. در آن زمان زانیار هنوز در عرصه موسیقی فعال نبود. این فیلم سه سال بعد زمانی که زانیار به عنوان خواننده شناخته می شد اکران شد. در سال 1392 در سریال عشق تعطیل نیست به کارگردانی بیژن بیرنگ اولین حضور در سریال شبکه نمایش خانگی را تجربه کرد. سریال ناموفقی که قرار بود به نوعی نسخه ایرانی سریال «دوستان» باشد و در همان منظره بازسازی شده جلوی دوربین رفت اما با وجود بازیگران سرشناسی که در آن بازی کردند، به سرانجام نرسید. زانیار چندی پیش به همراه برادرش در سریال «حرفه ای» به کارگردانی مصطفی تقی زاده ظاهر شد.

امیر مقاره | 1 سری

خوانندگانی که وارد عرصه بازیگری شدن!
امیر مقره در نمایی از سریال «جزیره»

امیر مقاره جوان ترین خواننده ای است که در این لیست قرار گرفته است. مقاره به جای اینکه او را با نام واقعی اش بشناسد، بیشتر با گروه ماکان بند که از سال 1394 شناخته می شود، آشناست. مقاره پنج سال پس از شروع خوانندگی، برای بازی در سریال جزیره به کارگردانی سیروس مقدم انتخاب شد. او در این سریال در نقش ارشد شاهنگ به مخاطبان معرفی شد. فرزند بیمار خانواده ای ثروتمند و قدرتمند که فعالیت های اقتصادی گسترده ای دارد و شرکت های بازرگانی زیادی را در کیش اداره می کند. با آمدن خبرنگاری به نام صحرا، زندگی ارشد تغییر کرد و با چالش هایی مواجه شد.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا