دانستنی ها

خواص شگفت انگیز چای برای بدن؛ آیا این چیزهای خوب ارزش چیزهای بد را دارند؟

چای بدون شیرینی سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که از بیماری های مزمن جلوگیری می کند و به ترمیم سلول های بدن کمک می کند.

جراح ارتوپد اوهایو آنتونی کاوری می گوید: چای از گیاه کاملیا سیننسیس که حاوی آنتی اکسیدان هایی به نام کاتچین است به دست می آید، این مواد با از بین بردن رادیکال های آزاد در بدن التهاب را کاهش می دهند. حالا وقت آن است که با خواص شگفت انگیز چای آشنا شوید.

خطر ابتلا به سرطان کاهش می یابد

آنتی اکسیدان ها و ترکیبات موجود در چای با کاهش خطر ابتلا به سرطان مرتبط هستند. اوما نیدو، مدیر دپارتمان تغذیه و تغذیه می‌گوید: «اثرات مفید چای در کاهش خطر سرطان‌هایی مانند پوست، پروستات، روده بزرگ و سینه مشاهده شده است و انواع مختلف چای بر انواع سرطان‌ها تأثیر می‌گذارد». روانپزشکی سبک زندگی در بیمارستان عمومی ماساچوست و استاد دانشگاه هاروارد.

پوست شما سالم تر خواهد بود

نوشیدن منظم چای سیاه ممکن است خطر ابتلا به سرطان پوست را کاهش دهد. اما جالب اینجاست که نحوه تهیه آن در میزان این اثر تفاوت دارد. دکتر. نیدو می گوید: چای سیاه داغ برای پیشگیری از سرطان سلول سنگفرشی مفید است. چای داغ مفیدتر از چای سرد است و البته زمان دم کردن آن نیز مهم است.

خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد

نوشیدن چای سیاه هر روز ممکن است خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را با کمک به کنترل قند خون بعد از غذا کاهش دهد. طبق مطالعه ای که در مجله تغذیه بالینی آسیا و اقیانوسیه منتشر شده است، چای سیاه ممکن است قند خون را کاهش دهد، به ویژه پس از مصرف غذاهای حاوی ساکارز.

دندان ها را محکم تر می کند

ممکن است وقتی چای می نوشید دندان هایتان کمی زرد شود، اما ارزشش را دارد. بر اساس مطالعات منتشر شده در مجله آسیب شناسی دهان و فک و صورت، چای سبز دارای اثرات ضد باکتریایی است که ممکن است تشکیل حفره های باکتریایی در دهان شما را کاهش دهد. نوشیدن روزانه چای سبز می تواند از ایجاد این حفره ها جلوگیری کند.

قلب شما از شما تشکر خواهد کرد

خواص ضد التهابی چای رگ های خونی را تمیز می کند و در نتیجه فشار کمتری به قلب وارد می کند. دکتر. کائوری می‌گوید کاتچین التهاب را کاهش می‌دهد، بنابراین از ایجاد پلاک در شریان‌های حیاتی جلوگیری می‌کند. وی نوشیدن 3 فنجان چای سیاه در روز را به دلیل فوایدی که برای قلب دارد توصیه می کند.

خطر آلزایمر کاهش می یابد

این ناراحت کننده است که شما یا کسی که دوستش دارید به آلزایمر مبتلا شده اید، اما مهم است که علائم اولیه را بشناسید و برای جلوگیری از آن هر کاری که می توانید انجام دهید. دکتر. نیدو می گوید: چای سبز ممکن است مقاومت شما را در برابر استرس و آلزایمر افزایش دهد.

بهتر خواهید خوابید

اگر در تمام طول شب نمی توانید بخوابید، قبل از رفتن به رختخواب یک فنجان چای بنوشید. طبق مطالعه منتشر شده در مجله تحقیقات پزشکی یکپارچه، نوشیدن چای ممکن است به بهبود خواب و کیفیت زندگی در موارد خفیف تا متوسط ​​بی خوابی کمک کند.

تمرکز شما افزایش می یابد

کافئین موجود در چای هوشیاری و تمرکز شما را افزایش می دهد. دکتر. نیدو می‌گوید تیانین یک آمینو اسید است که تقریباً منحصراً در چای یافت می‌شود و برای هوشیاری مفید است. چای همچنین مغز را آرام می کند و تمرکز شما را افزایش می دهد.

متابولیسم را تسریع می کند

دکتر. کائوری توضیح می دهد که کافئین موجود در چای به افزایش تمرکز ذهنی و همچنین افزایش متابولیسم و ​​چربی سوزی کمک می کند. فقط مطمئن شوید که زیاده روی نکنید! هر فنجان چای سبز حاوی 40 میلی گرم کافئین است. دکتر. کائوری توصیه می کند که بیش از 300 تا 400 میلی گرم کافئین در روز مصرف نکنید.

بدن شما احتمالا آهن را جذب نمی کند

کاتچین موجود در چای ممکن است توانایی بدن در جذب آهن را تغییر دهد. این بدان معناست که حتی اگر غذاهای حاوی مقادیر کافی آهن مصرف کنید، فواید آن را نخواهید دید و دچار کم خونی می شوید. کائوری توصیه می کند که افراد سالم تحت تأثیر قرار نگیرند، اما کسانی که کم خونی و فقر آهن دارند باید از نوشیدن بیش از حد چای خودداری کنند. این شامل کودکان، زنان باردار و کسانی است که سابقه بیماری کلیوی دارند.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا