دانستنی ها

خواص شگفت انگیز پوست موز

همه ما از خواص میوه ها و سبزیجات برای جسم و روح می دانیم. اما آیا می دانستید که پوست میوه ها و سبزیجات سالم تر از گوشت آنهاست؟ پوست موز همچنین خواص زیادی برای سلامت بدن و پوست دارد.

به گزارش همشهری آنلاین؛ به گفته متخصصان، پوست موز بسیار مغذی و سرشار از فواید است. در این مقاله به برخی از فواید پوست موز پرداختیم.

خطر سرطان را کاهش می دهد: مشخص شده است که پوست موز سرشار از پلی فنول ها، کاروتنوئیدها و سایر آنتی اکسیدان ها است که از بدن در برابر رادیکال های آزاد سرطان زا محافظت می کند. خوردن بیشتر پوست موز ممکن است سطح آنتی اکسیدان را افزایش داده و خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد.

افسردگی را کاهش می دهد: ویتامین B6 و محتوای بالای تریپتوفان موز ممکن است به بهبود برخی علائم افسردگی و سایر اختلالات خلقی کمک کند.

کلسترول را کاهش می دهد: پوست موز دارای فیبرهای محلول و نامحلول است که باعث کاهش کلسترول و جلوگیری از چسبیدن کلسترول به دیواره رگ های خونی می شود. این ویژگی پوست موز به کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی کمک می کند.

برای چشم مفید است: پوست موز برای چشم مفید است و خطر ابتلا به آب مروارید را کاهش می دهد. گفته می شود که استفاده از آن روی چشم ها به کاهش تورم کمک می کند. علاوه بر این، لایه برداری با موز به روشن شدن حلقه های تیره زیر چشم و کاهش ظاهر خطوط ریز کمک می کند.

رفع یبوست: موز سرشار از فیبر است و به حرکات منظم روده کمک می کند. فیبر به رشد باکتری های خوب در روده کمک می کند که هضم را بهبود می بخشد و روده را سالم نگه می دارد.

دندان ها را روشن می کند: به گفته متخصصان، استفاده از پوست موز به مدت یک دقیقه در روز به مدت یک هفته می تواند به درخشش دندان های شما کمک کند. موز سرشار از پتاسیم و منیزیم است و در تماس با دندان، مواد معدنی جذب مینای دندان شده و باعث سفید شدن دندان ها می شود.

آکنه را درمان می کند: اگر از آکنه روی صورت خود خسته شده اید و این جوش ها شما را آزار می دهند، شروع به زدن پوست موز روی صورت خود کنید و در عرض یک هفته تفاوت را مشاهده کنید. پوست موزبه به کاهش التهاب در پوست کمک می کند و همچنین سرشار از فنولیک است که مملو از مواد ضد میکروبی است که آکنه و جوش را درمان می کند.

درد را کاهش می دهد: طبق نتایج یک مطالعه در سال 2011، پوست موز سرشار از ترکیبات فعال زیستی مانند کاروتنوئیدها و پلی فنول ها است. پوست موز همچنین سرشار از خواص ضد التهابی است و به کاهش درد بدن کمک می کند.

محافظت از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش: پوست موز سرشار از ترکیبات زیست فعال مانند فنولیک ها، فلاونوئیدها، تانن ها، کاروتنوئیدها و آلکالوئیدها است که به جلوگیری از رادیکال های آزاد کمک می کند و همچنین از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت می کند.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا