دانستنی ها

اگر میخواهید سالم بمانید، پوست درخت دارچین را مصرف کنید!

می‌توان از دارچین به‌عنوان مؤثرهای در تهیه غذاها و نوشیدنی‌ها استفاده نمود.

به گزارش وب‌ام‌دی، دارچین تعدادی از مزایای مختلف برای بهبود سلامت ما دارد. در ادامه به تعدادی از این مزایا اشاره خواهیم کرد.

کاهش قند خون

تحقیقات متعدد درباره بزرگسالان و حیوانات دیابتی نشان داده‌اند که دارچین ممکن است به کاهش سطح قند خون کمک داشته باشد، با این حال راهبردهای دقیقی که دارچین برای این تأثیر اعمال می‌کند، هنوز به طور دقیق مشخص نشده است. همچنین، مقدار دقیقی از دارچین که برای کاهش قند خون مفید است و مدت زمانی که اثرات آن به مدت طولانی باقی می‌ماند، هنوز به صورت رسمی مشخص نشده است.

افزایش متابولیسم

بر اساس یک مطالعه آزمایشگاهی، روغن موجود در دارچین به نام سینامالدئید می تواند سلول های چربی بدن شما را هدف قرار داده و باعث سوزاندن انرژی بیشتر آنها شود. این ویژگی دارچین می تواند برای افرادی که می خواهند وزن کم کنند مفید باشد.

کمک به سلامت پوست

تحقیق کوچکی نشان می‌دهد که دارچین ممکن است در مقابل انواع باکتری‌هایی که منجر به آکنه می‌شوند، مؤثر باشد. علاوه بر این، یک تجزیه و تحلیل آزمایشگاهی کوچک دیگر نیز نشان می‌دهد که دارچین ممکن است فرآیند تولید کلاژن را تقویت کرده و این موضوع نیز به نوعی به جوانی و شادابی پوست کمک کند.

کمک به درمان سرطان

تحقیقات روی حیوانات یا سلول‌هایی که در آزمایشگاه‌ها رشد کرده‌اند، توانایی دارچین را در کند کردن رشد سلول‌های سرطانی و حتی از بین بردن سلول‌های تومور نشان داده است. با این حال، برای تعیین نقش دارچین در درمان و پیشگیری از سرطان، به مطالعات دقیق تری در انسان نیاز داریم.

فشار خون پایین

تحقیقات متعدد اشاره دارند که مصرف روزانه دارچین به مدت سه ماه می‌تواند منجر به کاهش تا پنج واحدی فشار خون سیستولیک (فشار خون عدد بالا) گردد. با این حال، به نقل از متخصصان، برای تحقیقات بیشتر جهت بررسی تأثیر دارچین بر کاهش فشار خون، نیاز به مطالعات گسترده‌تر، اندازه‌گیری دقیق میزان مصرف و مدت اثر آن می‌باشد.

محافظت از مغز

در یک مطالعه آزمایشگاهی، دارچین روند تجمع پروتئین در مغز را که یکی از علائم بیماری آلزایمر است، متوقف کرد. در مطالعه دیگری بر روی موش ها، دارچین به بهبود حافظه کمک می کند. با این حال، مطالعات بیشتری برای بررسی این اثرات در انسان مورد نیاز است.

کاهش التهاب

در یک تحقیق آزمایشگاهی اخیر که برروی ۱۱۵ نوع غذا صورت گرفت، مشخص شد که دارچین قابلیت مبارزه با التهاب را داراست. از آنجا که بیماری‌های التهابی مانند آرتریت روماتوئید با افزایش سن افراد شایع‌تر می‌شوند، تحقیقات بیشتر در این حوزه ضروری است تا بتوان به‌طور دقیق تعیین کرد که آیا استفاده از دارچین به عنوان یک روش درمانی طبیعی برای افراد سالخورده مبتلا به این نوع بیماری مناسب است یا خیر.

کاهش کلسترول

در یک مطالعه کوچک، زمانی که 60 بزرگسال به مدت 40 روز هر روز 1/4 قاشق چای خوری دارچین مصرف کردند، کلسترول LDL (بد) آنها کاهش یافت. تحقیقات دیگر نشان داده است که مقادیر مشابه دارچین که روزانه تا 18 هفته خورده می شود، می تواند LDL و کلسترول کل را کاهش دهد و در عین حال کلسترول HDL (خوب) را افزایش دهد. با این حال، خیلی زود است که دارچین را به عنوان درمانی برای کلسترول بالا توصیه کنیم.

مبارزه با باکتری ها

دارچین می تواند با بسیاری از انواع باکتری هایی که افراد را بیمار می کنند مبارزه کند. شاید بتوان از آن به عنوان یک نگهدارنده طبیعی در غذاها و لوازم آرایشی استفاده کرد.

مبارزه با عفونت های قارچی

به نظر می رسد دارچین قدرت کشتن کاندیدا آلبیکنس را دارد، قارچی که باعث بیشتر عفونت های مخمری می شود.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا