اخبار روز

خواص بی نظیر تخمه آفتابگردان – بازتاب آنلاین

به گزارش خبرنگار سلامت نیوز، تخمه آفتابگردان از سر گل گیاه آفتابگردان برداشت می شود. در حالی که خود دانه در یک پوسته راه راه سیاه و سفید پوشیده شده است، دانه های آفتابگردان سفید هستند و بافت نرمی دارند. به دلیل طعم آجیلی متمایز و ارزش غذایی بالا، می توانید دانه ها را به صورت خام، بو داده یا در سایر غذاها مصرف کنید. مطالعات مصرف تخمه آفتابگردان را با تعدادی از فواید سلامتی، از جمله کاهش خطر بیماری هایی مانند فشار خون بالا یا بیماری قلبی مرتبط دانسته اند. آنها همچنین حاوی مواد مغذی هستند که می توانند از سیستم ایمنی بدن شما حمایت کرده و سطح انرژی شما را افزایش دهند.

برخی از فواید تخمه آفتابگردان برای سلامتی:

کاهش التهاب

در مورد التهاب کوتاه مدت یا مزمن، تخمه آفتابگردان می تواند اثر ضد التهابی داشته باشد. تخمه آفتابگردان حاوی ویتامین E، فلاونوئیدها و سایر ترکیبات گیاهی است که می تواند التهاب را کاهش دهد. یک مطالعه نشان داد که خوردن تخمه‌های آفتابگردان و سایر دانه‌ها پنج بار یا بیشتر در هفته منجر به کاهش سطح التهاب می‌شود که همچنین عوامل خطر ابتلا به چندین بیماری مزمن را کاهش می‌دهد.

بهبود سلامت قلب

دانه‌های آفتابگردان سرشار از چربی‌های «سالم» از جمله چربی‌های غیراشباع چندگانه و چربی‌های تک غیراشباع هستند. سه چهارم فنجان تخمه آفتابگردان حاوی 14 گرم چربی است. مطالعات نشان داده اند که خوردن دانه ها – از جمله تخمه آفتابگردان – با کاهش بروز بیماری های قلبی عروقی، کلسترول بالا و فشار خون بالا مرتبط است.

از سیستم ایمنی حمایت کنید

تخمه آفتابگردان منبع بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی است که می تواند از سیستم ایمنی بدن شما حمایت کرده و توانایی شما را برای مبارزه با ویروس ها افزایش دهد. اینها شامل روی و سلنیوم است. روی نقش مهمی در سیستم ایمنی دارد و به حفظ و توسعه سلول های ایمنی کمک می کند. سلنیوم همچنین در کاهش التهاب، مبارزه با عفونت ها و تقویت ایمنی نقش دارد.

سطوح انرژی را افزایش دهید

در حالی که محتوای پروتئین بالا در تخمه آفتابگردان به افزایش سطح انرژی شما کمک می کند، سایر مواد مغذی مانند ویتامین های B و سلنیوم می توانند به شما در حفظ انرژی کمک کنند. ویتامین B1 (همچنین به عنوان تیامین شناخته می شود) در تخمه آفتابگردان می تواند به شما کمک کند غذا را به انرژی تبدیل کنید که شما را در طول روز فعال نگه می دارد و سلنیوم می تواند جریان خون را افزایش داده و اکسیژن بیشتری را به بدن شما برساند.

2333333

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا