دانستنی ها

خواص باورنکردنی گوجه سبز

همانطور که می دانید میوه ها سرشار از ویتامین ها و خواص فراوانی هستند و باید طوری برنامه ریزی کرد که در رژیم غذایی گنجانده شده و مصرف شود که انرژی و نیاز بدن را تامین کند. آلوها عموماً سبز یا قرمز رنگ هستند آلوهای سبز که به آن گوجه سبز می گوییم ترش و آلوهای قرمز شیرین هستند.

به گزارش بهداشت نیوز، گوجه سبز به طور کلی در سراسر جهان مصرف می شود. این درخت که هر ساله مثمر ثمر است، تقریباً در همه کشورها کاشته می شود، در خاک مرطوب رشد می کند و نیاز به نور آفتاب فراوان و آبیاری منظم دارد. این میوه سرشار از ویتامین B است و در آب و هوای مختلف رشد می کند. گوجه سبز را می توان به صورت تازه یا خشک مصرف کرد. حاوی ویتامین A و ویتامین C، فیبر، مس و پتاسیم و منبع آهن است.

فواید گوجه سبز برای سلامتی:

سیستم عصبی را تقویت می کند، کم خونی را از بین می برد و از عملکرد کلیه ها پشتیبانی می کند. به از بین بردن برخی از بیماری های کبدی کمک می کند. گلهای سفید درخت آلو که خشک شده و با عسل مخلوط شود در کاهش کرم روده موثر است.

آلو سرشار از فیبر است و عملکرد سریع روده ها را تنظیم می کند. گوجه‌فرنگی سبز سرشار از اسیدهای آلی مختلف، فلاونوئیدها، اسیدهای چرب و ترکیبات آنتی‌اکسیدانی است که به بدن اجازه می‌دهد متابولیسم خود را بهبود بخشد، بنابراین به کاهش وزن و کاهش مشکلات گوارشی کمک می‌کند.

افراد مبتلا به بیماری هایی مانند عفونت گلو و التهاب و ورم لوزه ها می توانند برگ گوجه سبز را با آب داغ بنوشند. ثابت شده است که استروژن این هورمون را متعادل می کند و مصرف منظم آن در دوران قاعدگی به زنان توصیه می شود. گوجه سبز به دلیل خواص درمانی و پیشگیرانه ای که دارد، گنجینه ای است.

اطلاعات دقیق تر در مورد خواص و فواید گوجه سبز

سلامت روده: فیبر که در گوجه سبز نیز یافت می شود، عملکرد سریع روده ها را تنظیم می کند. این میوه در درمان کرم روده بسیار موثر است.

آسم: گوجه سبز در پیشگیری و درمان بیماری هایی مانند آسم، برونشیت، بیماری های قلبی، سکته قلبی، درد قلب و تپش قلب ناشی از دلایل مختلف موثر است.

سلامت چشم: گوجه سبز از بینایی نیز محافظت می کند و همانطور که در قسمت سلامت مرطوب گفتیم در کاهش خطر بیماری های چشمی ناشی از افزایش سن مانند آب مروارید موثر است.

دیابت: گوجه سبز حاوی مقدار زیادی ویتامین C است. بنابراین از سلامت قلب و عروق محافظت می کند و همچنین خطر ابتلا به دیابت و کلسترول را کاهش می دهد.

از سرطان جلوگیری می کند: بسیاری از مطالعات علمی در این زمینه (دانشگاه آکسفورد) نشان داد که دستگاه تنفسی از تشکیل سرطان سینه جلوگیری می کند. سرطان سینه بیماری است که در آن سلول‌های بدخیم (سرطان) در بافت‌های سینه تشکیل می‌شوند.

مناسب برای هضم: از دیگر مشکلاتی که گوجه سبز حل می کند بیماری های دستگاه گوارش است و به عنوان یک ملین طبیعی برای روده ها عمل می کند.

مقابله با دژنراسیون ماکولا: گوجه سبز می تواند به مقابله با دژنراسیون ماکولا کمک کند. خوردن 2 وعده در روز ممکن است خطر ابتلا به دژنراسیون ماکولا مرتبط با افزایش سن را کاهش دهد.

بدن را پاکسازی می کند: از آنجایی که به سرعت از روده ها عبور می کند، سموم را از بدن دفع می کند و از یبوست جلوگیری می کند. به طور کلی منبع بسیار موثری از مواد مغذی برای دستگاه گوارش است. با توجه به این ویژگی، گوجه سبز یک پاک کننده عالی محسوب می شود.
محافظت از صفرا و کبد: فیبر محلول در گوجه سبز برای سلامت کبد و صفرا مهم است. با این ویژگی از خستگی کبد در اثر کار زیاد جلوگیری می کند.

عوارض و مضرات گوجه سبز:

مشخص نیست که گوجه سبز در صورت مصرف سالم چه مشکلاتی برای سلامتی ایجاد می کند. البته مانند همه میوه ها، اگر بیش از حد گوجه سبز مصرف کنید، ممکن است با ضررهایی مواجه شوید. همچنین ممکن است برای برخی از افرادی که از دارو استفاده می کنند باعث ناراحتی شود.

از آنجایی که گوجه سبز حاوی مقدار زیادی اسید است، در صورت مصرف بیش از حد ممکن است مقدار اسید معده تغییر منفی کرده و عدم تعادل اسید معده ایجاد شود که منجر به نفخ و سایر مشکلات گوارشی مانند سوزش سر دل و رفلاکس می شود.

عفونت های دستگاه ادراری، اختلالات کلیوی مانند بیماری مزمن کلیه و برخی اختلالات متابولیک مانند پرکاری تیروئید نیز با تشکیل سنگ مرتبط هستند. اختلالات متابولیک مانند عفونت ادراری، اختلالات کلیوی.

آلو خشک مخصوصا برای افراد دیابتی مفید است. کسانی که مشکل اسهال دارند مصرف آلو را در زمان اسهال به تعویق بیندازند.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا