دانستنی ها

خواص باورنکردنی ریشه شیرین بیان برای پوست

ریشه شیرین بیان خواص باورنکردنی دارد. یکی از خواص روشن کنندگی پوست، جلوگیری از آسیب آفتاب، رفع لک های پوستی، درمان بیماری های پوستی، کاهش التهاب، درمان آکنه، رفع عفونت قارچی پوست، التیام زخم ها و عفونت های پوستی، حفظ رطوبت و آبرسانی پوست و از همه مهمتر است. ، جلوگیری از چین و چروک. ریشه شیرین بیان برای پوست شما ما در این مقاله هر یک از این ویژگی ها را برای شما توضیح دادیم. با ما بمان.

به گفته لافار، شیرین بیان یک گیاه فوق العاده است که فواید زیادی برای پوست شما دارد. شاید باورش سخت باشد، اما پس از خواندن خواص بی نظیر این گیاه باشکوه، محصولات شیرین بیان را به برنامه روزانه مراقبت از پوست و زیبایی خود اضافه خواهید کرد.

1) خاصیت روشن کنندگی پوست

اگر از هیپرپیگمانتاسیون رنج می برید، جایی که ناحیه ای از پوست به دلیل رسوب اضافی ملانین تیره تر از نواحی اطراف می شود، استفاده روزانه از شیرین بیان می تواند رنگ این نواحی تیره را روشن کند.

امروزه درمان اصلی برای هایپرپیگمانتاسیون و لکه های تیره پوست، یک ماده شیمیایی به نام هیدروکینون است. ریشه شیرین بیان یک درمان طبیعی و یک جایگزین عالی برای افرادی است که نمی خواهند از مواد شیمیایی روی پوست خود استفاده کنند.

کمک به درمان ملاسما، یکی یکی از خواص ریشه شیرین بیان برای پوست است. اگر از ملاسما رنج می برید (که به عنوان ماسک بارداری نیز شناخته می شود)، این درمان طبیعی به روشن شدن رنگ پوست در نواحی تیره و لکه دار کمک می کند.

۲) مضرات نور خورشید را کاهش دهید

لکه های تیره سن شما را نشان می دهد. با افزایش سن و در نتیجه نور خورشید، لک های پوستی می توانند آسیب جدی به قسمت هایی از بدن وارد کنند.

از آنجایی که آسیب نور خورشید عامل اصلی تغییر رنگ پوست است، آنزیم های مسدود کننده UV در ریشه شیرین بیان از پوست شما در برابر این آسیب محافظت می کند.

استفاده موضعی از ریشه شیرین بیان به دلیل گلابیدین موجود در آن به نرمی و درخشندگی پوست شما کمک می کند. گلابیدین از تیره شدن رنگ پوست هنگام قرار گرفتن در معرض نور خورشید جلوگیری می کند.

3) محو شدن اسکارهای تیره

هایپرپیگمانتاسیون یا لکه های تیره؛ این شایع‌ترین عارضه‌ای است که پس از آکنه، شعله‌ور شدن اگزما یا آفتاب‌سوختگی رخ می‌دهد. عصاره شیرین بیان یکی این ماده ای است که در اکثر محصولات مراقبت از پوست یافت می شود و به روشن شدن لکه های تیره یا تغییر رنگ پوست کمک می کند.

گلابریدین، ماده فعال ریشه شیرین بیان، اثرات ضد التهابی دارد و تیروزیناز، آنزیم اصلی تولید کننده رنگدانه در پوست را مهار می کند.

Liquoricetin یک ماده موثر دیگر است که تیروزیناز را مهار نمی کند اما به پراکندگی و محو شدن ملانین و رنگدانه های پوست کمک می کند. به دلیل این ویژگی، ریشه شیرین بیان در بسیاری از محصولات مراقبت از روشن کننده و روشن کننده پوست استفاده می شود.

4) کمک به درمان بیماری های پوستی

پسوریازیس و درماتیت آتوپیک (همچنین به عنوان اگزما شناخته می شود) بیماری های پوستی هستند که باعث ایجاد لکه های پوسته پوسته در قسمت های مختلف پوست می شوند.

یکی یکی دیگر از ویژگی های ریشه شیرین بیان برای پوست این است که به درمان چنین بیماری های پوستی کمک می کند. از ریشه گیاه شیرین بیان به دو صورت خوراکی و موضعی برای درمان این اختلالات پوستی استفاده می شود. ریشه این گیاه حاوی موادی است که خواص ضدالتهابی دارد و به کاهش تورم، خارش یا سوزش پوست در ناحیه آسیب دیده کمک می کند.

البته، اگرچه این گیاه بی خطر است و عوارض جانبی خفیفی دارد، اما نباید در مصرف آن افراط کرد یا از عصاره ریشه آن به عنوان نوشیدنی استفاده کرد. زیرا می تواند فشار خون فرد را افزایش دهد.

5) کاهش التهاب

عوامل زیادی وجود دارند که می توانند ساختار پوست شما را مختل کنند و باعث ضایعات پوستی، خارش، تورم و لکه های قرمز روی پوست شما شوند.

پیچک سمی، نیش حشرات و غیره ما اغلب از کرم هیدروکورتیزون برای تسکین خارش و سوزش ناشی از تماس با پوست استفاده می کنیم. گلیسیریزین موجود در گیاه شیرین بیان مانند هیدروکورتیزون در تسکین قرمزی التهاب و تورم پوست عمل می کند.

6) پوست صاف و بدون منافذ باز

آیا می خواهید پوست شما به نرمی پوست کودکان باشد؟ یکی یکی دیگر از مزایای ریشه شیرین بیان برای پوست شما این است که با کمک به تجدید الاستین و کلاژن در پوست، به پوست شما کمک می کند نرمی و انعطاف پذیری خود را بازیابد. این گیاه همچنین حاوی اسیدهای آمینه است که از دیرباز به عنوان مرطوب کننده و مرطوب کننده پوست شناخته شده است.

7) کمک به درمان آکنه

آکنه یک بیماری پوستی است که با جوش های قرمز قابل تشخیص است. این جوش ها به دلیل تولید بیش از حد چربی در غدد پوست ایجاد می شوند.

قرمزی روی پوست شما احتمالاً ناشی از روزاسه است که باعث می شود پوست شما قرمز و لکه دار به نظر برسد. گیاه شیرین بیان به کنترل تولید چربی و کاهش قرمزی پوست شما کمک می کند، از این رو در درمان آکنه نیز موثر است.

۸) عفونت قارچی پا را از بین ببرید

پای ورزشکار (تینیا پدیس) یک عفونت قارچی است که معمولا از بین انگشتان پا شروع می شود. این بیماری در افرادی که پاهایشان زیاد عرق می کند و کفش های تنگ می پوشند شایع است. علائم و نشانه های این بیماری شامل بثورات پوستی پوسته پوسته است که اغلب با التهاب، خارش و سوزش همراه است.

افراد می توانند به این عفونت قارچی مبتلا شوند زیرا در حمام هتل یا سایر مکان های مرطوب و عمومی از دمپایی یا صندل استفاده نمی کنند. اگر از خارش و درد پا آزارتان می دهد، استفاده از کرم موضعی شیرین بیان می تواند به تسکین و درمان علائم پای ورزشکاران کمک کند.

9) التیام زخم ها و عفونت های پوستی

گیاه ریشه شیرین بیان خاصیت ضد میکروبی و ضد قارچی دارد و برای پاکسازی زخم ها بسیار مناسب است. علاوه بر این، این گیاه به کاهش تورم و قرمزی پوست کمک می کند. استفاده از ریشه شیرین بیان تعداد باکتری های روی پوست را کاهش می دهد و به بازسازی سریعتر آن کمک می کند.

10) مبارزه با چین و چروک

همه از خطوط و چین و چروک دور چشم یا پای کلاغی متنفرند. اما آسیب های ناشی از نور خورشید حتی اگر از کرم ضد آفتاب استفاده کنید می تواند باعث ایجاد چین و چروک روی پوست شما شود.

یکی یکی دیگر از فواید ریشه شیرین بیان برای پوست شما این است که با چین و چروک مبارزه می کند. خوشبختانه، آنزیم های مسدود کننده اشعه ماوراء بنفش موجود در ریشه شیرین بیان به کاهش آسیب های ناشی از اشعه خورشید کمک می کند و بنابراین می تواند در کاهش روند چروک شدن پوست موثر باشد.

ریشه شیرین بیان همچنین سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که رادیکال های آزاد را مسدود کرده و از پیری زودرس پوست جلوگیری می کند.

11) مرطوب و مرطوب نگه داشتن پوست

استفاده مداوم و منظم از محصولات مراقبت از پوست حاوی عصاره ریشه شیرین بیان به حفظ و مرطوب شدن پوست کمک می کند.

ریشه شیرین بیان حاوی آنتی اکسیدان های قوی است که می تواند رادیکال های آزاد را خنثی کند. رادیکال های آزاد توسط عوامل استرس زای محیطی خارجی از جمله نور خورشید و آلودگی هوا و عوامل استرس زای داخلی در طی مکانیسم های تولید انرژی در بدن ایجاد می شوند.

همچنین وجود “Licochalcone” برای افراد دارای پوست چرب مناسب است. زیرا ثابت شده است که این ماده چربی های موجود در پوست را کنترل می کند.

12) محافظت طبیعی در برابر نور خورشید

یکی یکی دیگر از مزایای ریشه شیرین بیان برای پوست این است که می تواند آسیب های ناشی از نور خورشید را کاهش دهد. محصولات مراقبت از پوست حاوی عصاره شیرین بیان این توانایی را دارند که ناراحتی، درد و التهاب ناشی از آفتاب سوختگی را تسکین دهند.

تحقیقات جدید نشان داده است که لیکوکالکن A، مولکولی که در ریشه شیرین بیان یافت می شود، می تواند سیکلواکسیژناز 2 (COX-2) و پروستاگلاندین E2 را مهار کند. این پروتئین ها پس از قرار گرفتن پوست در معرض نور خورشید بیان می شوند. در واقع سیکلواکسیژناز 2 (COX-2) و پروستاگلاندین E2 آنزیم های التهابی هستند که در واکنش التهابی پوست نقش دارند و مسئول احساس درد ناشی از آفتاب سوختگی هستند.

علاوه بر این، ترکیب ریشه شیرین بیان و سایر گیاهان ضد التهابی مانند آلوئه ورا و خیار خرد شده می تواند در بهبود آسیب های ناشی از آفتاب سوختگی شدید و در عین حال به حفظ مواد مرطوب کننده در پوست کمک کند.

چیزهای دیگری که باید در مورد شیرین بیان بدانید

ریشه شیرین بیان یک گیاه علفی چند ساله به نام Glycyrrhiza glabra است که معمولا در جنوب اروپا و آسیا یافت می شود. ارتفاع این گیاه به یک تا دو متر می رسد و گل های آن بنفش یا آبی است. این گیاه محیطی بسیار مرطوب و بارانی با نور زیاد خورشید را دوست دارد.

برای تهیه عصاره این گیاه ریشه شیرین بیان را در آب می جوشانند تا بیشتر آب آن تبخیر شود و شربت غلیظی باقی بماند. این شربت حاوی گلیسیریزین است که 30 تا 50 برابر شیرین تر از شکر است.

خواص ریشه شیرین بیان برای پوست به دلیل وجود ترکیب گلیسیریزین، ترکیبات فلاونوئیدی و اسانس های مفید برای پوست است. علاوه بر این، سایر اجزای آن مانند گلیکوزیدها، اسید گلیسیریزیک، کومارین ها، چالکون ها و استرول های گیاهی نیز به دلیل فواید دارویی و دارویی مختلف شناخته شده اند.

بر اساس مطالعات مختلف، شیرین بیان ممکن است به تسکین سوزش سر دل، پوسیدگی دندان، زخم معده و سوء هاضمه کمک کند. شیرین بیان یکی یکی از گیاهان دارویی است که در طب سنتی چینی استفاده می شود. یکی یکی از پر مصرف ترین و مهم ترین گیاهانی است که پزشکان در درمان بسیاری از بیماری ها تجویز می کنند.

با وجود فواید فراوان ریشه شیرین بیان، در مصرف ریشه این گیاه نباید زیاده روی کرد. به این دلیل که سطح بالای اسید گلیسیریزیک در ریشه می تواند باعث افزایش فشار خون، ضعف عضلانی و هیپوکالمی (کاهش سطح پتاسیم در خون) به خصوص در افراد مبتلا به بیماری کلیوی یا قلبی شود.

آخرین کلمه

پوست سالم اساس ظاهری زیبا و جوان است. داشتن پوستی شاداب و روشن بدون مراقبت مناسب امکان پذیر نیست. بنابراین، دفعه بعد که برای یک محصول مراقبت از پوست خرید کردید، محصولی را انتخاب کنید که حاوی عصاره شیرین بیان باشد. مطمئن باشید که پوست شما بابت این انتخاب از شما تشکر خواهد کرد.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا