اخبار روز

اثرات هوش مصنوعی بر مشاغل! /نگرانی‌های کارگران!

به گفته سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OCDE)، حدود 27 درصد از مشاغل در معرض خطر خودکار شدن به دلیل هوش مصنوعی قرار دارند.

به نقل از شمانیوز به گزارش پی ام آپ و به نقل از ساوت چاینا مورنینگ پست، این نظرسنجی که قبل از توسعه ChatGPT انجام شده است، مشاغل در معرض خطر را مشاغلی تعریف می کند که بیش از 25 مهارت از 100 مهارت را ندارند که به راحتی می توان آنها را خودکار کرد و در حال استفاده هستند. 

سازمان همکاری و توسعه اقتصادی می گوید حداقل دستمزد می تواند به کاهش فشار ناشی از هوش مصنوعی کمک کند و دولت ها باید اطمینان حاصل کنند که حقوق کارگران به خطر نمی افتد.

سازمان همکاری و توسعه اقتصادی روز سه شنبه اعلام کرد که بیش از یک چهارم مشاغل در سازمان همکاری و توسعه اقتصادی به مهارت هایی بستگی دارد که می توانند به راحتی در انقلاب هوش مصنوعی بعدی خودکار شوند، زیرا کارگران نگران هستند که مشاغل آنها ممکن است به دلیل ظهور هوش مصنوعی از بین می رود.

سازمان همکاری و توسعه اقتصادی یک بلوک 38 عضوی است که عمدتاً شامل کشورهای ثروتمند و همچنین برخی از اقتصادهای نوظهور مانند مکزیک و استونی می شود.

اثرات هوش مصنوعی بر مشاغل! /نگرانی‌های کارگران!

این سازمان می گوید شواهد کمی وجود دارد که نشان دهد ظهور هوش مصنوعی تأثیر قابل توجهی بر مشاغل داشته است، اما ممکن است به این دلیل باشد که انقلاب در مراحل اولیه خود است.

این سازمان مستقر در پاریس در چشم انداز اشتغال خود برای سال 2023 اعلام کرد که مشاغل با بالاترین خطر اتوماسیون به طور متوسط ​​27 درصد از نیروی کار در کشورهای OECD را تشکیل می دهند و کشورهای اروپای شرقی بالاترین خطر را دارند.

در یک نظرسنجی که در سال گذشته توسط سازمان همکاری و توسعه اقتصادی انجام شد، از هر پنج کارگر سه نفر نگران از دست دادن شغل خود در 10 سال آینده به دلیل افزایش هوش مصنوعی هستند.

در این نظرسنجی 5300 کارگر در 2000 شرکت در حوزه تولید و مالی در هفت کشور سازمان همکاری و توسعه اقتصادی مورد بررسی قرار گرفتند.

این بررسی قبل از ظهور انفجاری هوش مصنوعی مولد مانند GPT Chat انجام شد.

علیرغم نگرانی‌ها در مورد افزایش هوش مصنوعی، دو سوم کارگرانی که قبلاً با آن کار می‌کردند، گفتند که اتوماسیون شغل آنها را کمتر خطرناک یا خسته‌کننده کرده است.

ماتیاس کورمان، دبیرکل OECD در یک کنفرانس خبری گفت که چگونه هوش مصنوعی در نهایت بر کارگران در محل کار تأثیر می گذارد و اینکه آیا مزایای آن بیشتر از خطرات آن است، به اقدامات ما بستگی دارد.

وی ادامه داد: دولت ها باید به کارگران کمک کنند تا برای تغییرات آماده شوند و از فرصت های ایجاد شده توسط هوش مصنوعی استفاده کنند.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بسته است
دکمه بازگشت به بالا