اخبار روز

خرید جت شخصی برای عموم رایگان است

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه خرید و فروش جت های 7 نفره برای عموم آزاد است، گفت: در حال حاضر افراد زیادی از این فضا استفاده می کنند و بازرگانان، برخی مسئولان، تیم های ورزشی و تیم های اقتصادی از جمله آنها هستند. تماشاگران.” جت های خصوصی.

به گزارش ایلانا؛ محمد محمدی بخش درباره فعالیت هواپیماهای فوق سبک در ایران گفت: در حال حاضر 250 فروند هواپیمای فوق سبک در ایران در حال فعالیت هستند که البته از این هواپیماها برای سفر استفاده نمی کنند بلکه اغلب برای پروازهای تفریحی و آموزشی استفاده می کنند.

وی ادامه داد: با توجه به محدودیت های پروازی، امکان پرواز با این هواپیماها به جز پروازهای آموزشی و تفریحی تعریف شده وجود ندارد، اگرچه این دستگاه ها قابلیت انجام ماموریت (به صورت سفر) در فواصل تعریف شده را دارند، اما در حال حاضر ماموریت به این موارد مجاز است. هواپیماهای کوچک نیستند

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه مالک هواپیماهای فوق سبک می تواند افراد حقیقی باشند اما اپراتور باید قانونی باشد، گفت: البته این هواپیماها نمی توانند به عنوان حمل و نقل عمومی استفاده شوند و ملاحظات خاص خود را دارند.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: جت های تجاری 6 و 7 نفره مانند هاوکر و فالکون از جمله انواع هواپیماهایی هستند که در قالب سفرهای طولانی مدت و جابه جایی پرواز می کنند و با وجود تعداد مسافران در این هواپیما محدود است این یک هواپیمای سبک نیست.

محمدی بخش تصریح کرد: جت های تجاری جزو هواپیماهای استاندارد سازمان هواپیمایی در کشورمان هستند که پروازهای منطقه ای انجام می دهند، اما برخی از این هواپیماها برای پروازهای طولانی مدت نیز مناسب هستند و مدل های زیادی از آنها در ایران وجود دارد.

وی افزود: تمامی عملیات اورژانس هوایی و تعویض اعضای بدن فوت مغزی و همچنین انتقال عضو اهدایی در کشورمان از طریق این ناوگان انجام می شود.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه خرید و فروش هواپیماهای جت برای عموم آزاد است، گفت: متقاضیان می توانند هواپیمای تجاری خریداری کنند و متقاضیان استفاده از این ناوگان می توانند با شرکت های ارائه دهنده این هواپیما قرارداد ببندند. تعلق دارند و افراد زیادی در حال حاضر از این فضا استفاده می کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه هیچ بلیتی برای این ناوگان فروخته نمی شود و تامین آن با سازوکار متفاوتی تعیین می شود، ادامه داد: به طور معمول این هواپیماها مورد استفاده تجار، برخی مسئولان، تیم های ورزشی و تیم های اقتصادی است.

وی تاکید کرد: هر شخصی می تواند مالک این هواپیما باشد و خرید برای عموم رایگان است اما اپراتور باید مجوز داشته باشد و مراحل اخذ صلاحیت پروازی، نگهداری، بهره برداری و گواهی ایمنی را طی کند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا