اخبار روز

خبر مهم دولت از خرید تضمینی گندم ۱۴۰۳.


به گزارش مانیبان به نقل از صداوسیما، سهراب سهرابی افزود: از این مبلغ، دولت حدود 2.3 میلیارد تومبه به کشاورزانی که گندم مازاد خود را به مراکز خرید تضمینی رسمی تحویل داده‌اند، پرداخت کرده است و مابقی وجوه نیز با این مبلغ پرداخت می‌شود. نظارت بر وزارت جهاد کشاورزی، وزارت اقتصاد و دارایی و سازمان برنامه و بودجه.

وی پس از اشاره به اینکه برداشت گندم در کشور ادامه دارد، تصریح کرد: برآوردها نشان می دهد که در ستاد کشاورزی فعلی بین 13.5 تا 14.5 میلیون تن گندم در کشور تولید و بین 11.5 تا 12 میلیون تن خریداری می شود گندم اطمینان حاصل کنیم که از این طریق به خودکفایی کلی در تولید و خرید تضمینی این محصول دست خواهیم یافت.

در همین حال مجری طرح گندم کشور از کشاورزان خواست گندم تولید شده را به مراکز رسمی خرید تضمینی گندم تحویل دهند و از تحویل این محصول به واسطه ها خودداری کنند تا دچار عواقب نشوند.

وی ادامه داد: در طرح کشاورزی جاری کشت آبیاری گندم در دو میلیون هکتار و گندم دیم در سطح چهار میلیون هکتار تکمیل شده است.

سهرابی تصریح کرد: در اقلیم های سردسیر به ویژه در کردستان، زنجان، همدان، آذربایجان شرقی و غربی و قزوین با دو مشکل آفات و بیماری های گندم به ویژه زنگ زرد مواجه هستیم و از این رو از کشاورزان می خواهیم نسبت به این آفات و بیماری ها رسیدگی کنند. . با مشاوره تخصصی برای جلوگیری از آسیب مبارزه کنید.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا