اخبار روز

خبر مهم برای متقاضیان مدیر خودرو از امروز

چری با ایجاد برند Oxid قصد دارد ارتفاعات جدیدی را در دنیای کراس اوورهای لوکس فتح کند. Chery Oxide TXL یک کراس اوور سایز متوسط ​​است که در سال 2019 عرضه شد. این خودرو بر پایه پلت فرم m3x ساخته شده و از سال 2021 با چهره ای به روز وارد بازار شده است. برخی از محصولات این برند لوکس چینی به زودی وارد بازار ایران می شوند و خودروهایی مانند چری اکسید TXL مهمان جاده های کشورمان می شوند.

+ صندوق عقب بزرگ

+ عملکرد فنی بالا و شتاب مناسب

+ امکانات مختلف امنیتی و اجتماعی

+ قیمت مناسب در بازارهای جهانی

– موتور حساس به کیفیت سوخت

مشخصات فنی

در لیست مشخصات فنی چری اکسید TXL یک موتور دو لیتری توربوشارژ با تزریق مستقیم به چشم می خورد. این موتور می تواند 261 اسب بخار و گشتاور 400 نیوتن متر را از حدود 1750 دور در دقیقه در اختیار راننده قرار دهد. خوشبختانه Chery Oxid TXL با هر دو گزینه تک چرخ جلو و دو چرخ متحرک عرضه شد. بنابراین خودرویی مناسب برای تورهای معمولی در طبیعت و آفرود نه چندان سنگین به حساب می آید.

با توجه به وزن 1778 کیلوگرمی و ترکیب بهینه اسب بخار و گشتاور بالا، شتاب 0 تا 100 Chery Oxide TXL حدود 9 ثانیه پیش بینی می شود که برای خودرویی در این ابعاد می تواند هیجان انگیز باشد. میانگین مصرف سوخت TXL-Oxide حدود 8 لیتر در 100 کیلومتر است، اما در عمل و بسته به شرایط جاده، این مقدار می تواند به حدود 9 لیتر در 100 کیلومتر برسد.

حداکثر سرعت رسمی این خودرو حدود 200 کیلومتر بر ساعت است، اما برای ثبت رکورد بیش از 230 کیلومتر بر ساعت با این خودرو چندان دور نیست. دستیابی به چنین سرعتی با Chery Oxide TXL دور از ذهن نیست، به خصوص در مسیرهای سراشیبی و پایین باد.

وجود سیستم تعلیق عقب مستقل چند لینکی و سیستم تعلیق جلوی مستقل مک فرسون به کاربر این امکان را می دهد که از نظر هندلینگ، کیفیت سواری و پایداری در پیچ ها بسیار لذت بخش باشد.

البته کیفیت سواری این خودرو در حد محصولات لکسوس نیست، اما برای یک خودروی چینی با قیمت کمتر نسبت به محصولات لوکس لکسوس، پایداری و هندلینگ TXL همچنان راحت و دلپذیر خواهد بود.

متاسفانه گیربکس Chery Oxide TXL یک گیربکس هفت سرعته اتوماتیک دوکلاچه است. البته این نوع گیربکس در چابکی خودرو تاثیر مثبت دارد اما از نظر استهلاک، کارایی و دوام فنی کمی ضعیفتر از نمونه های اتوماتیک دارای مبدل گشتاور است. با توجه به نصب گیربکس 8 سرعته اتوماتیک در برخی دیگر از محصولات چری، این احتمال وجود دارد که در آینده این گیربکس برای چری اکسید TXL نیز در نظر گرفته شود.

اکسید گیلاس TXL

مشخصات عمومی

موتور خطی بنزینی برای اتومبیل

حجم موتور 2 لیتر است

سیلندر / شیر 4 / 16

تنفس موتور توربو

قدرت 261 اسب بخار

گشتاور 400 نیوتن متر

گیربکس 7 سرعته اتوماتیک W-DCT

محور محرک

خودروی محورجلو

دو دیفرانسیل

شتاب 9 ثانیه

سرعت 200 کیلومتر در ساعت

مصرف سوخت 8 لیتر در 100 کیلومتر است

استاندارد آلایندگی یورو 6

فرمان برقی

بدنه کراس اوور متوسط

نوع رینگ آلومینیومی

ابعاد و ظرفیت ها

طول 4780 میلی متر

عرض 1885 میلی متر

ارتفاع 1730 میلی متر

فاصله بین محورها 2800 میلی متر است

وزن خالص 1710 کیلوگرم

تعداد مسافران 5-7 نفر است

ظرفیت صندوق عقب 970 لیتر است

حجم باک بنزین 55 لیتر است

قطر رینگ 18 اینچ است

گزینه ها و ویژگی ها

کروز کنترل دارد

کروز کنترل هوشمند دارد

دارای کنترل پایداری در سربالایی است

کنترل سرعت در سراشیبی است

کنترل کشش دارد

کنترل پایدار دارد

دارای جای پارک می باشد

سنسور جلو داره

سنسور عقب داره

رادار نقطه کور دارد

دارای رادار تغییر خط است

رادار برخورد از جلو دارد

رادار تصادف عقب دارد

دارای سیستم ترمز ضد قفل می باشد

توزیع نیروی ترمز

دارای ترمز کمکی

ترمز اضطراری داره

ترمز دستی برقی دارد

دارای عملکرد نگه داشتن خودکار است

پدال تعویض دنده دارد

دارای نورپردازی اتوماتیک

نور روز دارد

دکمه های کنترلی روی فرمان دارد

بخاری فرمان ندارد

صفحه نمایش اطلاعات و سرگرمی را فراهم می کند

این ویژگی ناوبری است

هیچ نمایشگر هدآپ وجود ندارد

دارای دوربین دنده عقب

دوربین دارای 360 درجه است

کیسه هوا دارد

ورودی بدون کلید دارد

این ویژگی شروع بدون کلید است

دارای تهویه اتوماتیک

دارای صندلی برقی راننده

دارای صندلی برقی برای سرنشین

گرمکن صندلی جلو دارد

خنک کننده صندلی جلو دارد

ماساژور صندلی جلو ندارد

دارای آینه بغل برقی

گرمکن آینه بغل دارد

پانوراما دارد

سانروف دارد

طراحی ظاهری

چری ابتدا مدل TX برند Oxid را معرفی کرد و سپس نسخه شاسی بلند این خودرو را با نام Oxid TXL روانه بازار کرد. مدل TXL طول و فاصله محوری بیشتری دارد. در نتیجه، سبک با ابهت تری دارد و شبیه خودروهای SUV واقعی است. در سال 2021، Chery Oxide TXL تحت فیس لیفت قرار گرفت و طراحی به روز و جذاب تری دریافت کرد.

جلوپنجره جدید با نوارهای افقی و همچنین تغییراتی در چراغ ها و سایر قسمت های سپر، چهره TXL Oxid را مدرن تر و آینده نگرانه تر از قبل کرده است.

تغییرات کمی در نمای جانبی وجود دارد، اما همان سبک قبلی در نوع خود جذاب به نظر می رسد. در اینجا خط شانه تک و مستقیم وجود ندارد، اما استفاده از خطوط حجم دهنده منحنی شکلی عضلانی و خوش دوخت را برای این کراس اوور نسبتا بلند ایجاد کرده است.

طراحی نمای عقب نیز نسبت به مدل قبلی خود تا حدودی تغییر کرده است، اما این تغییرات به اندازه جلو نیست.

به طور کلی ظاهر چری اکسید TXL بسیار جذاب است و رقیب قدرتمندی برای آن در بازار ایران وجود ندارد.

اکسید گیلاس TXL

طراحی داخلی

زبان طراحی داخلی Cheri Oxide TXL برای ایرانیان تازگی ندارد و قبلا در محصولاتی مانند Phoenix Tigo 8 Pro شاهد آن بوده ایم. البته محصولات جدیدتر اکسید مانند مدل RX طراحی داخلی متمایز ارائه می دهند و ممکن است این طراحی داخلی بعداً به TXL راه پیدا کند.

به هر حال در حال حاضر شاهد همین طراحی در این خودرو هستیم که البته زیبایی خاص خود را دارد و نقد چندانی به آن وارد نیست. با این حال، دریچه های وسط می توانستند جذاب تر باشند و همان شکل کلاسیک را حفظ نکردند.

Chery Oxid TXL فضای داخلی بزرگ و با کیفیتی را در اختیار کاربران قرار می دهد. صندلی های ردیف دوم برای افراد قدبلند کاملا مناسب هستند و فضای نسبتا زیادی را هم از نظر طول و هم از نظر ارتفاع سقف در اختیار کاربر قرار می دهند.

همانطور که انتظار می رفت این خودرو در نسخه 7 نفره نیز عرضه می شود، البته صندلی های ردیف سوم بیشتر برای کودکان مناسب هستند. با خواباندن صندلی های ردیف سوم، فضای 970 لیتری برای قرار دادن تجهیزات کاربر ایجاد می شود. این حجم از صندوق عقب دلیلی برای انتقاد به خصوص در مسافرت باقی نمی گذارد و کاملا جادار است.

همچنین هنگام بحث درباره ویژگی های TXL Oxide باید بدانید که این SUV چینی با دست پر وارد میدان شده است. سیستم هایی مانند کروز کنترل هوشمند، هشدار خروج از خط، هشدار نقاط کور و هشدار خروج از خط، سنسور خواب، سقف پانوراما، سانروف برقی، سیستم کنترل کشش و پایداری و بسیاری تجهیزات مدرن دیگر در این خودرو به کار رفته است.

اکسید گیلاس TXL

قیمت Cherry Oxide TXL در بازار

Chery Oxide TXL که به عنوان یک کراس اوور سایز متوسط ​​لوکس عرضه شد، قرار بود وارد بازار آمریکا شود. اما مشکلاتی به وجود آمد و محصولات اکسید در بازار آمریکا موفقیت چندانی نداشتند.

با این حال، چری مصمم است محصولات لوکس خود را توسعه دهد و قصد دارد این کراس اوورها را به عنوان نمونه های مقرون به صرفه تر و اقتصادی تر از محصولات لکسوس و دیگر خودروسازان لوکس در سراسر جهان به بازارهای جهانی عرضه کند. از این نظر، محصولات اکسید در مقایسه با خودروهای لوکس برندهای جهانی کاملاً رقابتی هستند.

به عنوان مثال قیمت چری اکسید TXL در بازارهای جهانی بین 20000 تا 25000 دلار است و اگر به قیمت خودروهای معروف ترین برندهای دنیا نگاهی بیندازید متوجه می شوید که نه تنها خودروهای لوکسی وجود ندارد. با این قیمت اما معمولی ترین آنها محصولات برند جهان در این محدوده قرار دارند. قیمت فروخته می شود.

در خصوص تحویل و فروش خودرو چری اکسید TXL در ایران نمی توان تاریخ دقیقی را اعلام کرد. احتمالا در سال 1402 یکی دو مدل از این برند با کاراکتر خاص Extreme به بازار ایران بیاید و باید ببینیم زیر آن اکسید TXL هست یا خیر.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا