اخبار روز

خبر مهم برای دانش آموزان! /راه اندازی مدارس تابستانی با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی!

به گزارش پی ام آپ، دوشنبه امروز در مراسم امضای تفاهم نامه ارائه آموزش های فنی و حرفه ای به دانش آموزان و راه اندازی مدارس تابستانی با حضور سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وی اعلام کرد: بر اساس سند تحول بنیادین، دانش آموزان باید در زمینه های مختلف از جمله کار و فناوری، اوقات فراغت تحصیل کنند.

اضافه شد: 25000 پایگاه برای فعالیت تابستانی دانش آموزان در نظر گرفته شده است; علاوه بر اینکه ثبت نام در نورینو آغاز شده و این پایگاه ها شامل دارالقرآن، اردوها و مراکز فنی و حرفه ای است، آموزش های مرتبط با نیاز منطقه نیز در سامانه نورینو مشخص شده است.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه رویکرد مهارت محوری را در آموزش دنبال می کنیم، گفت: ابتدا نیازسنجی و ارتقای مهارت انجام می شود و بر این اساس بررسی کرده ایم که دانش آموزان پس از سه سال از این مهارت به چه اهدافی دست خواهند یافت. . بهبودها و توسعه محتوا انجام شده است.

صحرایی ادامه داد: تقویت مراکز فنی و حرفه ای و هنرستان ها رشد خوبی داشته اما تا رسیدن به وضعیت مطلوب فاصله داریم. بنابراین باید برای جذابیت بیشتر این مراکز تلاش جدی صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه با حمایت دولت می توانیم زمینه اشتغال آتی دانش آموزان را فراهم کنیم، گفت: دانش آموزان در آینده نیاز به ارتباط با بازار کار دارند و این امر نیازمند آموزش های مهارتی است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: آموزش و پرورش در اولویت آموزش و ارائه آموزش است، اگر فردی در مدرسه آموزش ببیند نیازی به هزینه در جای دیگری نیست بنابراین هزینه در آموزش و پرورش سرمایه قابل توجهی است.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا