اخبار روز

بازنشستگان تامین اجتماعی این خبر مهم را چک کنند!/جزئیات

به گزارش پی ام آپ، احمد اسفندیاری; معاون اجتماعی و فرهنگی تامین اجتماعی درباره وام 20 میلیون تومانی بازنشستگان این سازمان گفت: طبق برنامه ریزی ها، افرادی که در قرعه کشی اخیر برنده شدند از 10 مهرماه وام خود را دریافت خواهند کرد.

وی تصریح کرد: وام ۲۰ میلیون تومانی به ۴۰ هزار نفر از بازنشستگان و مستمری‌گیران واجد شرایط تامین اجتماعی واریز می‌شود.

اسفندیاری خاطرنشان کرد: در نظر داریم تا پایان سال به بیش از 300 هزار مستمری بگیر وام 20 میلیون تومانی با کارمزد چهار درصد و بدون ضمانت به مستمری بگیران تامین اجتماعی پرداخت کنیم. این کشور برای 40 میلیون نفر وام دریافت کرده است و از ابتدای مهرماه 40 هزار نفر به این رقم اضافه می شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه تاکنون 220 هزار بازنشسته به صورت غیرحضوری برای دریافت تسهیلات مذکور ثبت نام کرده اند، گفت: هر ماه قرعه کشی انجام می شود و برخی از بازنشستگان وام 20 میلیونی خود را دریافت می کنند.

اسفندیاری در پاسخ به این سوال که مرحله بعدی بازپرداخت وام 20 میلیون تومانی چه زمانی خواهد بود، گفت: پیش بینی می شود در آبان ماه مرحله بعدی پرداخت وام آغاز می شود.

بازنشستگان می‌توانند هر ماه و بر اساس زمان‌بندی که از سوی سازمان تامین اجتماعی اعلام می‌شود، با مراجعه به درگاه خدمات الکترونیکی سازمان تأمین اجتماعی به نشانی es.tamin.ir برای دریافت تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی ثبت‌نام کنند.

تحول در حقوق کارگران/افزایش جدید حداقل دستمزد چقدر جدی است؟

شرایط دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه ویژه بازنشستگان، دارا بودن ۲۰ سال سابقه بیمه‌پردازی و بیشتر، حداکثر مستمری دریافتی ۱۵۰ میلیون ریال، دارای سن ۵۰ تا ۷۸ سال، عدم مسدودی حساب، مالکیت تلفن همراه به نام شخص متقاضی، عدم سابقه چک برگشتی، عدم بدهی معوق به سیستم بانکی کشور، عدم استفاده از تسهیلات مشابه طی ۳ سال گذشته و داشتن موجودی مکفی در حساب بانکی شخص به مبلغ ۱۰۰ هزار تومان اعلام شده است.

بازنشستگان و مستمری‌بگیران برای دریافت این تسهیلات، نیاز به مراجعه به هیچ مجموعه‌ای ندارند و درخواست خود را صرفاً باید به‌صورت غیرحضوری و از طریق درگاه معرفی شده ثبت کنند و در صورت داشتن هرگونه سؤال یا ابهام به‌صورت ۲۴ ساعته می‌توانند با شماره‌گیری تلفن ۱۴۲۰ با کارشناسان مرکز ارتباطات مردمی سازمان تأمین اجتماعی تماس گرفته و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنند

6 شرایط ثبت نام وام مستمری بگیران تامین اجتماعی 1402

– متقاضیان باید مستمری خود را در شعب بانک رفاه واقع در تهران دریافت کنند، زیرا سایر بانک ها امکان دسترسی به کسر کارمزد توسط بانک عامل را ندارند.

داشتن کارت عضویت کانون بازنشستگی تامین اجتماعی برای متقاضیان ثبت وام از بانک رفاه به مستمری بگیران تامین اجتماعی 1402 یا همان وام الزامی است.

– سن مورد نیاز مستمری بگیران برای دریافت این وام در سال گذشته بر خلاف سنوات گذشته 70 سال نبوده و برای بازنشستگان تامین اجتماعی متقاضی وام سن 77 سال در نظر گرفته شده است که به دلیل عدم اعلام اخبار جدید از سوی دولت، در سال 1402 نیز چنین خواهد شد.

– با توجه به استعلامی که برای اعطای تسهیلات به مستمری بگیران از بانک دریافت می شود، مستمری بگیران نباید چک بلامحل، بدهی بانکی و اقساط معوق داشته باشند.

– بازنشستگان متقاضی دریافت وام 1402 مستمری بگیران تامین اجتماعی یا وام ضروری بانک رفاه نباید از تسهیلات ارائه شده توسط بانک رفاه در سه سال گذشته استفاده کرده باشند.

-مبلغ وام بازنشستگان تامین اجتماعی در سال گذشته، بنا بر اعلام سازمان تامین اجتماعی، از ۷ میلیون به ۱۲ میلیون تومان تغییر پیدا کرد و مبلغ آن در خصوص سال ۱۴۰۲ با توجه به تورم موجود، ۸ میلیون افزایش داشته و به مبلغ ۲۰ میلیون تومان رسیده است.

– هنگام ثبت نام شماره تلفن همراه باید به نام متقاضی دریافت کننده وام مستمری بگیر تامین اجتماعی باشد.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا