اخبار روز

خبر فوری؛ یارانه‌ ۲۰ درصد افزایش می‌یابد!/ جزئیات خبر

به گزارش پی ام آپ، سید صولت مرتضوی در حاشیه همایش ملی کار در جمع خبرنگاران اظهار کرد: قانون بودجه 1401 مقرر کرده بود که مابه التفاوت ارز ترجیحی به صورت برات و روش های دیگر اجرا شود.

وی بیان کرد: لازمه اجرای این قانون بسترسازی و تامین زیرساخت ها بود که در نهایت در استان های مختلف به صورت آزمایشی اجرایی شد و پس از پاسخ مثبت در استان های مختلف، بستر در سراسر کشور آماده شد، اما با اقبال عمومی مواجه نشد و درصد کمی با کالابرگ همراه شدند.

مرتضوی اضافه‌کرد: با ایجاد مشوق‌های جدید و پیش بینی منابع، مقرر شد میزان یارانه یارانه بگیران در سه دهک اول افزایش ٢٠ درصدی داشته باشد؛ این ۲۰ درصد معادل ۸۰ هزار تومان است که لازمه برخورداری از آن استفاده از کالابرگ است. در صورتی که افراد سه دهک نخست ۷۰ درصد مبلغ یارانه را از طریق کالابرگ الکترونیکی خرید کنند مشمول افزایش ٢٠ درصد می شوند.

وزیر تعاون، کار ‌و رفاه اجتماعی ادامه‌داد: یک ماه زودتر یارانه در سامانه ملی اعتبار واریز می شود و افراد می توانند در زمان مشخص از کالابرگ بهره مند شوند.

وی با اشاره به بحث های مطرح شده در مورد تغییر دستمزد کارگران گفت: طبق قانون هرکس در مورد دستمزد تصمیم گیری می کند، شورای عالی کار است که دستمزد سال 1402 را تعیین و ابلاغ کرده است و بنیاد دولت نیز به تاکیدات عالی مقام معظم رهبری دارد. رهبر انقلاب اسلامی برای مهار تورم است.

مرتضوی افزود: آمارهای مراکز رسمی اعلام کرده اند که تورم با شیب ملایمی در حال حرکت است و انتظار داریم با کاهش تورم، دستمزد کارگران رونق پیدا کند.

وی تاکید کرد: مصوبه شورای عالی کار لازم الاجرا است و در صورت بروز هرگونه سوال، تصمیم گیری با شورای عالی کار خواهد بود.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا