اخبار روز

تکمیل واحدهای باقیمانده مسکن مهر از طریق صندوق ملی مسکن! | جزئیات خبر

به موجب قانون بودجه سال ۱۴۰۲، تکمیل واحدهای باقی مانده مسکن مهر برای متقاضیان به وسیله منابع صندوق ملی مسکن انجام می شود و دیگر هیچگونه هزینه ای از آنان دریافت نمی گردد.

در حال حاضر، حدود ۲۴۰ هزار واحد باقی مانده از دوره های قبلی به دولت سیزدهم تحویل داده شده است و به گفته وزیر راه و شهرسازی، تا به حال ۱۰۰ هزار واحد از آن ها به بهره برداری رسیده اند.

با این وجود، در برخی شهرها از جمله پردیس، پرند و هشتگرد، برخی از واحدهای مسکن مهر هنوز به دست متقاضیان تحویل نداده شده اند. بر اساس قانون بودجه سال ۱۴۰۲، این واحدها نیز با استفاده از منابع صندوق ملی مسکن تکمیل خواهند شد و هیچ مبلغ جدیدی از متقاضیان دریافت نخواهد شد.

در شهر پردیس، حدود ۲۹ هزار و ۸۲۱ واحد باقی مانده وجود دارد، با این حال مدیرعامل عمران پردیس اعلام کرده است که ۱۰ هزار واحد آماده به بهره برداری هستند.

در هفته دولت امسال 20 هزار و 248 واحد مسکونی در شهرهای جدید آماده بهره برداری شد که 2803 واحد در پرند، 2400 واحد در گلبهار و 1472 واحد در مهستان (هشتگرد) می باشد.

در نشستی با حضور مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی و رئیس هیات عامل صندوق ملی مسکن، حدود ۱۴۰ هزار واحد از پروژه‌های مسکن مهر در کشور که هنوز به اتمام نرسیده‌اند، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. هدف از این نشست یافتن راهکاری برای پرداخت هزینه اتمام آن پروژه‌ها بود.

مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی در سفر به شهر جدید پرند در تاریخ یکم مهرماه، اعلام کرد که تا پایان سال، تعداد باقیمانده واحدهای مسکن مهر به اتمام خواهند رسید.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا