اخبار روز

خبر خوش اولین محموله در صبح شنبه؛ اعشاری از یک تا پنج 600 هزار تومان


به گزارش مانیبان، احمد اسماعیل زاده با اشاره به اینکه 135 هزار کودک تحت پوشش طرح امنیت غذایی قرار گرفته اند، از احتمال افزایش 25 درصدی بودجه این طرح نسبت به سال گذشته خبر داد.

وی در تشریح طرح امنیت غذایی کودکان زیر پنج سال تصریح کرد: این طرح توسط دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت و با کمک کمیته امداد اجرا شد. در این طرح کودکان زیر پنج سال مبتلا به اختلالات رشدی به کمیته امداد معرفی شدند و پس از ارزیابی اقتصادی و ارزیابی رشد آنها به افرادی که در پایین ترین دهک های اقتصادی جامعه قرار داشتند از کمیته امداد کمک مالی شد. . برای خرید مواد غذایی

وی با اشاره به برخی مشکلات در اجرای این برنامه از جمله ناکافی بودن حمایت ها و همچنین عدم کنترل این مبلغ برای خرید اقلام مورد نیاز کودک یا خیر، افزود: بر این اساس با با همکاری سازمان برنامه و بودجه، وزارت بهداشت و رفاه اجتماعی در سال گذشته طرح جدیدی برای امنیت غذایی کودکان اجرا شد که خوشبختانه تاکنون به خوبی اجرا شده است.

اسماعیل زاده در این خصوص افزود: در این طرح میزان حمایت 10 تا 12 برابری و شناسایی کودکان 6 ماهه تا 5 ساله مبتلا به اختلالات رشدی از طریق بهورزان، کارشناسان بهداشت و تغذیه در کلیه مراکز بهداشتی درمانی انجام شد. شبکه های داخل کشور کد ملی آنها استخراج و از طریق وزارت بهداشت در اختیار وزارت رفاه اجتماعی قرار می گیرد و وزارت رفاه اجتماعی نیز ارزیابی اقتصادی و ارزیابی رشد این افراد و اینکه آیا کودک مشکل رشدی دارد یا خیر، انجام می دهد. اختلال در دهک های یک تا هفت، مشمول طرح امنیت غذایی کودک است.

به گفته مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، در این طرح کودکان دهک های یک تا پنج یک میلیون تومان و کودکان دهک های شش و هفت 600 هزار تومان به صورت کارت دریافت می کنند . کوپن ها این مبلغ در کارت های کالابرگ ذخیره می شود و ما نیز می توانیم آن را کنترل کنیم و سرپرست خانواده نمی تواند آن مبلغ را صرف خرید غیر از اقلام مشخص شده برای کودک کند.

16 خوراکی که شامل یارانه حمایتی می شود

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت افزود: این اقلام بر اساس تامین پروتئین و کالری مورد نیاز، اقلامی مانند برنج، مرغ، گوشت، تخم مرغ، لبنیات، حبوبات و … است. بین ساعت 11 صبح تا 4 بعد از ظهر غذایی که می تواند نیازهای مادران را برآورده کند. تامین پروتئین و مواد معدنی برای زنان باردار و شیرده و کودکان.

وی تاکید کرد: از این رو به تمامی خانواده هایی که فرزندان آنها درگیر اختلالات رشدی هستند، این اختیار را می دهند تا با توجه به نیاز فرزندان خود اقلام مورد نیاز خود را خریداری کنند. حدود شش ماه از شروع این طرح می گذرد و ما در حال دریافت و بررسی داده های دانشگاه ها از این بازه زمانی هستیم تا شرایط کودکان مشمول این طرح را متوجه شویم. در ماه مارس این نامه را ارسال کردیم و از شما خواستیم که گزارش وضعیت را ارسال کنید و بررسی اولیه نتایج گزارش نشان می دهد که این اقدام موفقیت آمیز بوده است.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت با بیان اینکه پس از ارزیابی کامل گزارشات کامل را به مردم ارائه خواهیم کرد، گفت: بر اساس آخرین آمار ۱۳۵ هزار کودک در کشور تحت پوشش این طرح قرار گرفتند. در دور دوم اجرای این طرح، کدهای ملی را جمع آوری و در اختیار وزارت رفاه اجتماعی قرار خواهیم داد.

وی درباره دور دوم اجرای این طرح نیز گفت: سازمان برنامه و بودجه قول داده است که بودجه این طرح نسبت به سال گذشته 25 درصد افزایش یابد تا بتوانیم تعداد بیشتری از کودکان را تحت پوشش قرار دهیم و این طرح به کاهش بی غذایی کمک می کند. . بیایید به طور کامل آن را در کشور از بین ببریم و هیچ کودک دیگری مشکل اختلالات رشدی نداشته باشد.

اسماعیل زاده در پایان به طرح حمایت از مادران باردار و شیرده نیز اشاره و خاطرنشان کرد: این طرح با همکاری بنیاد علوی و اداره بهبود تغذیه انجام شد و بر اساس ماده 24 قانون جمعیت جوانان طرحی که توسط همکاران ما در کانون جمعیت جوانان و با کمک بنیاد علوی، بنیاد رضوی و وزارت رفاه اجتماعی انجام شد و بر اساس غذاهای تعیین شده توسط اداره تغذیه بهبود جوانان برای بهبود وضعیت تغذیه باردار و مادران شیرده


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا