اخبار روز

خبر خوش از طرف “صندوق بازنشستگی” بازنشستگان آموزش و پرورش/ جزئیات خبر

به گزارش پی ام آپ، مدیرکل صندوق بازنشستگی کشوری در تشریح اقدامات و برنامه های سال 1402 به ویژه در حوزه اقتصادی برای بازنشستگان گفت: با سیاست های انجام شده و سند راهبردی اقتصادی که در آینده به هلدینگ ها ابلاغ می شود. هفته، صندوق آینده روشنی دارد. بازنشستگی کشوری قابل پیش بینی است.

نعمت الله ترکی مدیرکل صندوق بازنشستگی کشوری ضمن تبریک فرا رسیدن این روز یعنی روز معلم وی به بازنشستگان کشوری به ویژه معلمان پیشکسوت این صندوق اضافه کرد: خدمت به بازنشستگان از مهمترین وظایف صندوق بازنشستگی است که جمعیتی حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار بازنشسته را تحت پوشش خود قرار داده که از این جمعیت ۶۰ درصد بازنشستگان وزارت آموزش و پرورش هستند.


ترکی با بیان اینکه برنامه های صندوق در حوزه ارائه خدمات به دو قسمت تقسیم می شود، افزود: حوزه اجتماعی یکی از اولویت های اصلی صندوق محسوب می شود که تامین به موقع در این بخش انجام می شود. حقوق و اجرای قوانین برای ما اهمیت ویژه ای داشته است.

وی ادامه داد: در این بخش «پرداخت به موقع حقوق» یکی از سیاست ها و اولویت های اصلی صندوق بود و خوشبختانه تا امروز این وعده محقق شده و حقوق بازنشستگان هر ماه به موقع پرداخت شده است که اینجانب امیدوارم ادامه داشته باشد و مشکلی وجود نداشته باشد، نیازی به بحث در مورد پرداخت حقوق بازنشستگان نیست.

ترکی تصریح کرد: بخشی دیگر از وظایف صندوق بازنشستگی حوزه فرهنگی و خدمات رفاهی و خدمات مرتبط با حوزه است. سلامتی و رفتار و برای سلامتی بازنشستگان عزیز است که تلاش می کنیم گام های جدیدی در این زمینه برداریم.

به گفته وی، در حوزه بهداشت، درمان و سلامت بازنشستگان تا پایان سال 1401 تاخیرهایی وجود داشت که ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به بازنشستگان را با چالش مواجه کرد. بنابراین سعی می کنیم این مشکل را جبران کنیم و تا پایان سال 1401 مبلغی حدود هشت میلیارد تومان از کل مطالبات می شود. مراکز بهداشتی قطعات قرارداد در سراسر کشور تسویه و پرداخت شده است.

وی افزود: در حال حاضر هیچ بدهی و معوقه ای به مراکز درمانی از سال های گذشته نداریم.

مدیر کل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به اینکه در حوزه فرهنگی چه در حوزه خدمات مددکاری و چه در حوزه برنامه های ورزشی اقدامات خوبی انجام شده است، گفت: به عنوان مثال پرداخت تسهیلات لازم و وام های ضروری است. به بازنشستگان نسبت به سال گذشته تقریبا دو برابر شده است، جایی برای تشکر از نیمکت کار وجود داشته است.

ترکی ادامه داد: مسائل مربوط به حوزه گردشگری و صنعت هتلداری نیز در حال رصد و برنامه ریزی مناسب در زمینه گردشگری و زیارتی است. امسال برنامه احداث و راه اندازی مجتمع های مراقبتی، فرهنگی و ورزشی متناسب با شرایط جسمانی بازنشستگان در تمامی مراکز استان ها داریم و با توجه به ساختمان های موجود و امکان، منابع بسیار خوبی در این زمینه وجود دارد. از شدن می توان برای این رشته مورد استفاده قرار می گیرد و در اختیار بازنشستگان قرار می گیرد.

مدیرکل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به نارضایتی هایی که این صندوق دارد، گفت: در حوزه اقتصادی برای اولین بار روی تدوین سند راهبردی حوزه اقتصادی کار شده است و این سند خواهد بود. هفته آینده تهیه و برای تمامی مزارع و شرکت ها ارسال می گردد و جهت اجرای آن به زیر مجموعه اطلاع رسانی خواهد شد.

ادامه: بر اساس این سند راهبردی، شرکت‌هایی که زیرمجموعه صندوق بازنشستگی کشوری فعالیت می‌کنند، در بخش‌های مختلف از جمله محاسبه سود و زیان شرکت‌ها و محاسبات مربوطه و در نتیجه انحلال شرکت‌ها در زیان وارد می‌شوند. و گروه هایی که نمی توانند انتظار صندوق بازنشستگی را داشته باشند پول قرار است با آنها دیدار شود.

ترکی تصریح کرد: شرکت هایی هستند که به صورت موازی فعالیت می کنند که بحث ادغام این شرکت ها را در دستور کار داریم.

او گفت که «بحث سرمایه گذاری و برنامه های عمرانی متأسفانه در سال های اخیر مغفول مانده است، گفت: بنا به دستور. مقام معظم رهبری در مورد تعیین شعار سال و «محدودیت تورم و رشد تولید» و از دولت رئیس‌جمهور همچنین تاکید کرد: در سال 1402 همه سازمان‌ها، شرکت‌ها و مجتمع‌های اقتصادی باید طرح تحول داشته باشند، صندوق بازنشستگی نیز این موضوع را سرلوحه برنامه‌ها و برنامه‌های سرمایه‌گذاری و توسعه خود در بخش‌های مختلف از جمله انرژی، معدن و … قرار داده است. صنایع غذایی و کشاورزی برنامه ریزی کردیم و در دستور کار قرار دادیم.

مدیرکل صندوق بازنشستگی کشوری ادامه داد: از امروز باید طرح های توسعه و سرمایه گذاری و تامین منابع مالی که در راستای سیاست های صندوق بازنشستگی است آغاز شود. به عنوان نمونه در زمینه پتروشیمی 9 طرح و پروژه جدید پیش بینی شده است که در 2 سفر اخیر رئیس جمهور به عنوان مصوبات سفر تعیین شد که در مجموع نزدیک به چهار میلیارد یورو سرمایه گذاری در حوزه پتروپالایش و 2 میلیارد یورو بوده است. یورو در بخش پتروشیمی نیز برای آنها سرمایه گذاری در نظر گرفته شده است.

ترکی همچنین یادآور شد: در حوزه صنایع فولادی و معادن نیز برای اولین بار ۲ طرح بزرگ در استان خوزستان در سفر اخیر ریاست جمهوری کلنگ زده شد که با تأمین منابع ۵۰۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری انجام می‌شود و تکمیل زنجیره صنعت فولاد که از تولید مواد اولیه آغاز شده و پس فرآوری به خروج محصول می‌انجامد را درپی خواهد داشت و این حوزه به نوعی سامان می‌گیرد.

وی تاکید کرد: در بخش مواد خام و معدن برای اولین بار بحث اکتشافات معدنی سنگ آهن وی با بیان اینکه پیگیری کردیم، گفت: برنامه ای برای توسعه سرمایه گذاری پتروپالایش در مسجد سلیمان استان خوزستان وجود دارد که پیش بینی می کنیم از خرداد ماه آغاز شود. زمین ضربه خوردن

به گفته ترکی، رئیس بخش سرمایه گذاری و توسعه در برنامه صندوق در این زمینه انرژی مانند نفت، پتروشیمی، گاز و یک نیروگاه به ارزش حدود 10 میلیارد دلار زمینه این وعده ای است که امیدواریم محقق شود.

ترکی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه صنایع غذایی و کشاورزی گفت: کارهای خوبی انجام شده و حدود 20 میلیارد تومان در مناطق محروم کشور سرمایه گذاری کرده ایم که جزو سیاست های کلی کشور بوده است. صندوق بازنشستگی و برنامه ریزی ها در راستای برنامه های راهبردی، صندوق را اجرا خواهیم کرد.

وی همچنین گفت: در راستای ارتقای بهره‌وری اقتصادی که به عنوان بخشی از توسعه صندوق بازنشستگی کشوری در نظر گرفته‌ایم، با توجه به تعهد و تضمینی که در راستای اجرای سیاست‌های تدوین‌شده در نظر گرفته شده است، مقرر شد که پس از پنج سال می‌توانیم 50 درصد منابع مورد نیاز را به دست آوریم و بتوانیم درآمد پایدار مالی را برای مجموعه بازنشستگان کشوری داشته باشیم.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری تصریح کرد: در بخش پتروشیمی‌ها ارزش دارایی که لحاظ کرده بودیم تقریبا در حوزه انرژی پورتفوی بورسی ما ۵۰ همت نشان می‌داد که طی این چهار ماهه به نزدیک به ۸۵ همت رسیده است و امیدواریم بتوانیم با این افزایش مشکلی را که در حوزه تامین منابع داشتیم رفع کنیم.

وی تاکید کرد: تحقیقات نشان داده است که باید از سیستم شرکتی فاصله بگیریم و خداحافظی کنیم و به سمت مالکیت مشترک برویم و شرکت هایی را که فعالیت های غیر بورسی داشتند را عمومی کنیم.

ترکی با بیان اینکه «در سال 1402 طبق ضوابط 20 درصد افزایش حقوق بودجه کشور را اجرا کردیم و در فروردین ماه حکم این افراد صادر شد و توانستیم حقوق آنها را 20 درصد افزایش دهیم.» وی گفت: میانگین حقوق از 9.4 میلیون تومان به 11 هزار و 300 هزار تومان رسید که البته مقدار کمی است. و ما شرمنده ایم، اما تمام تلاش هایی که خودمان انجام دادیم و چه در آن انجام شد قانون و تقریباً توانستیم معیارهای اجرایی را انجام دهیم.

وی با اشاره به جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان در سال جاری گفت: در بخش پرداخت حقوق فرزند نسبت به سال 1401 افزایش تقریبا دو برابری داشتیم و امیدواریم بتوانیم با سند راهبردی که تهیه کرده ایم، در این راستا در تمامی ادارات پوشش دهیم.

مدیر کل صندوق بازنشستگی کشوری بیان کرد: با توجه به تاکید دولت و ریاست جمهوری و دغدغه همیشگی دولت نسبت به بازنشستگان، تاکید ما این است که بتوانیم برنامه های خود را در مسیر تحولی قرار دهیم و بتوانیم شرایط را مشخص کنیم.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا