اخبار روز

خبر خوب ویژه کارگران/ از این تاریخ دائمی می شوید!


به گزارش مانیبان؛ مدیرکل روابط کار و جبران خسارت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ارائه لایحه ای به دولت با عنوان تعیین سقف 5 ساله برای قراردادهای موقت کار خبر داد و گفت: با تصویب این پیشنهاد. ، قرارداد کلیه کارگران اعم از مشاغل مستمر یا موقت. غیر دائمی، بعد از 5 سال باید دائمی شود.

احمد غروی درباره تاکید مقام معظم رهبری بر ثبات امنیت شغلی کارگران و اقدام وزارت کار در این زمینه گفت: یکی یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری بحث امنیت شغلی بود که ایشان در دیدار با جامعه کارگری مطرح کردند، لذا پیرو فرمایشات ایشان و تاکید رئیس جمهور و وزیر تعاون، مددکاری اجتماعی کارگروهی تشکیل شد. نمایندگان تشکل های کارگری و کارفرمایی، اساتید دانشگاه، قضات دادگستری، مرکز تحقیقات. ما مجلس و مرکز مطالعات راهبردی ریاست جمهوری را تشکیل دادیم و در این کارگروه به بحث امنیت شغلی می پردازیم.

ایسنا در گزارشی نوشت: در این کارگروه، مواد قانون کار مرتبط با موضوع امنیت شغلی و تنظیم قراردادهای کار مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت پیش نویس 5 ماده بررسی و به دولت ارائه شد. به صورت فاکتور

غروی اصلاح ماده 7 قانون کار را یکی از مواد پیشنهادی به دولت عنوان کرد و گفت: با تصویب هیأت وزیران مقرر شد افراد شاغل در فعالیت های غیر مستمر بتوانند با قرارداد موقت به کار خود ادامه دهند. حداکثر به مدت 4 سال بعد از 4 سال قرارداد شما باید نامحدود شود و تبصره 2 ماده 7 قانون کار به فعالیت های مستمری که تاکنون محدودیتی برای آن ها در نظر گرفته نشده بود اشاره می کرد، بنابراین تبصره های 1 و 2 ماده 7 را می خواستیم. قانون کار با هم، نهایتاً برای کارگرانی که در مشاغل و فعالیت های مستمر و ناپیوسته مشغول به کار هستند که قرارداد موقت آنها بعد از 5 سال نامحدود می شود و کارفرما باید محدودیت 5 ساله را پیشنهاد دادیم. با کارکنان قرارداد دائمی امضا کنید.

مدیر کل روابط کار و جبران خسارت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: این لایحه روز شنبه در وزارت کار نهایی و به دولت ارائه شد. امیدواریم به تصویب و تصویب هیأت وزیران برسد تا بتوانیم آن را به مجلس بفرستیم و امیدواریم با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در بحث امنیت شغلی، نمایندگان مجلس نیز با دولت و دولت همکاری کنند. وزارت من کار می کند تا کارگران نگران آینده شغلی خود نباشند.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا