اخبار روز

خبر جالب پنجشنبه برای بازنشستگان

وام برای بازنشستگان | بسیاری از متقاضیان اخذ و ثبت نام وام 20 میلیونی بازنشستگان تامین اجتماعی و همچنین ثبت نام غیر حضوری وام 20 میلیونی در کانون بازنشستگان می خواهند بتوانند به راحتی فرم ثبت نام وام مورد نیاز را در سامانه وام درون کانون ثبت کنند. برای بازنشستگان دوره زمانی ثبت نام این وام. مستمری بگیران باید بیمه اجتماعی را تکمیل و سپس درخواست خود را برای دریافت این تسهیلات به سازمان بیمه اجتماعی ارائه کنند.

زمان ثبت نام وام 20 میلیونی مستمری بگیران تامین اجتماعی سال گذشته بین 20 تا 30 بوده است آبان ماه و 10 روز به طول انجامید و زمان آن برای 1403 به محض اعلام اعلام خواهد شد. . ثبت نام این وام برای متقاضیان وام بازنشستگی تامین اجتماعی از طریق سایت vaam.kabtatamin.ir قابل انجام است.

بازنشستگانی که واجد شرایط ثبت نام در وام پایه وام بازنشستگان تامین اجتماعی هستند می توانند در بازه زمانی مشخص شده به راحتی از طریق سامانه ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی ثبت نام کنند. ثبت نام این وام در سال 1403 طبق اعلام سازمان تامین اجتماعی با مراجعه به مراکز مستمری بازنشستگی هر استان یا شهرستان انجام می شود و ثبت نام غیرحضوری نیز از طریق سایت مربوطه انجام خواهد شد. مورد سال گذشته

به گفته مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، پس از مرحله اول ثبت نام وام قرض الحسنه 20 میلیونی مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی، مرحله دوم ثبت نام و پرداخت این وام برای متقاضیانی که موفق به ثبت نام نشده اند، انجام می شود. به زودی شروع شود و این فرصت را داشته باشد.

لازم به ذکر است ثبت نام اینترنتی وام ضروری 12 میلیون تومانی مستمری بگیران صندوق بازنشستگی کشوری به صورت حضوری انجام می شود و داوطلبان باید به آدرس اینترنتی sabasrm.ir مراجعه و مراحل ثبت نام وام خود را تکمیل کنند.

بر اساس اعلام سازمان تامین اجتماعی، 20 میلیون وام مستمری بگیران از 20 به 30 به فاز جدید منتقل می شود. آبان ماه و 10 روز طول می کشد. به همین دلیل لازم است متقاضیان برای ثبت نام در این تسهیلات از طریق سایت es.tamin.ir اقدام کنند.

– متقاضیان مستمری خود را از شعب بانک رفاه در تهران دریافت کنند زیرا سایر بانک ها به کسر اقساط توسط بانک عامل دسترسی ندارند.

ثبت وام بانک رفاه به بازنشستگان تامین اجتماعی 1402 یا وام مشابه، مستلزم داشتن کارت عضویت کانون بازنشستگی تامین اجتماعی است.

شرایط سنی مستمری بگیران برای دریافت این وام برخلاف سنوات گذشته 70 سال بود نبود و برای متقاضیان وام بازنشستگی تامین اجتماعی نیز سن 77 سال در نظر گرفته شد که با توجه به عدم اطلاع رسانی جدید از سوی دولت در سال 1402 نیز به همین ترتیب خواهد بود.

– طبق درخواستی که از بانک برای اعطای تسهیلات به مستمری بگیران وصول می شود، مستمری بگیران نباید چک نقدی، بدهی بانکی و اقساط معوق داشته باشند.

مستمری بگیران متقاضی دریافت وام 1402 بانک رفاه مستمری بگیران تامین اجتماعی یا وام پایه نباید از تسهیلات ارائه شده توسط بانک رفاه در سه سال گذشته استفاده کرده باشند.

بر اساس اعلام سازمان تامین اجتماعی، میزان وام مستمری بگیران تامین اجتماعی در سال گذشته از 7 میلیون تومان به 12 میلیون تومان تغییر کرد و در سال 1402 با توجه به تورم فعلی، این مبلغ بین 8 میلیون تومان به 20 میلیون تومان افزایش یافت. رسید

– هنگام ثبت نام، شماره تلفن همراه باید به نام متقاضی وام بازنشستگی باشد.

مستمری بگیران مشمول ثبت نام وام پایه مستمری بگیران تامین اجتماعی می توانند به دو صورت در وام 20 میلیون تومانی ثبت نام کنند. در روش اول غیر حضوری و از طریق مراکز بازنشستگی که برای استان ها و شهرستان هایی که ثبت نام به صورت اینترنتی انجام می شود و در روش دوم ثبت نام حضوری می باشد. در این روش متقاضیان می توانند با مراجعه به مراکز بازنشستگی و ارائه مدارکی که ارائه می کنند ثبت نام کنند.

برای ثبت نام وام بانک رفاه مستمری بگیران تامین اجتماعی 1403 یا وام ضروری مشابه، همراه داشتن کارت عضویت کانون بازنشستگی تامین اجتماعی الزامی است. طبق درخواستی که از بانک برای اعطای تسهیلات به مستمری بگیران وصول می شود، مستمری بگیران نباید چک نقدی، بدهی بانکی و اقساط معوق داشته باشند.

نحوه ورود به سامانه ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی vaam.kabta.ir

مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی نیز می توانند از طرق دیگری غیر از تماس با مراکز بازنشستگی و با استفاده از راهنمای زیر به سایت سامانه تامین اجتماعی الحسنه به نشانی vaam.kabtatamin.ir مراجعه و در این سامانه ثبت نام کنند. لازم به ذکر است مرحله دوم ثبت این وام از طریق سایت es.tamin.ir می باشد.

کاربران برای دسترسی به سامانه ثبت نام وام مستمری بگیران تامین اجتماعی ابتدا آدرس vaam.kabtatamin.ir را در مرورگر اینترنتی خود جستجو کنند.

سپس مطابق شکل زیر صفحه اصلی این سامانه ثبت نام وام قرض الحسنه مستمری بگیران تامین اجتماعی 1403 نمایان می شود.

این به کاربران اجازه می دهد تا وارد سیستم گزارش اعتباری بازنشستگان تامین اجتماعی 1403 شده و برای دریافت وام اقدام کنند.

شایان ذکر است این وام در سال 1403 به ثبت رسیده است خرداد ماه و مرحله دوم از 21 تا 27 مرداد و در سطح بعدی از 20 تا 30 آبان ماه 10 روز طول می کشد. و متقاضیان می توانند با مراجعه به مراکز بازنشستگی و یا مراجعه به سایت es.tamin.ir نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

شرایط و مدارک مورد نیاز برای وام بازنشستگی تامین اجتماعی

قبل از اینکه بخواهید از وام 20 میلیونی تامین اجتماعی برای مستمری بگیران خود استفاده کنید، باید با شرایط وام مستمری بگیران تامین اجتماعی از بانک رفاه، بانک متولی این تسهیلات آشنا شوید.

متقاضیان باید مستمری خود را از طریق شعب بانک رفاه در تهران دریافت کنند، زیرا تنها این بانک می تواند اقساط وام را از حساب آنها دریافت کند.

کارت عضویت کانون بازنشستگی تامین اجتماعی یکی این یکی از شرایط لازم برای عدم ثبت نام وام مستمری بگیران تامین اجتماعی 1403 یا همان وام می باشد.

سن بازنشستگی برای دریافت این وام در سال قبل 77 سال است. این وضعیت در سال 1403 بدون تغییر باقی ماند.

مستمری بگیران مجاز به داشتن چک نقدی، بدهی بانکی یا معوقه نیستند. این موضوع با پرسش از وضعیت مالی بانک بررسی می شود.

بازنشستگان باید حداقل سه سال از آخرین استفاده از تسهیلات بانک رفاه گذشته باشند.

و در نهایت یکی از مهم ترین شرایط وام مستمری بگیران تامین اجتماعی این است که شماره تلفن همراه متقاضی به نام خودش باشد و هنگام ثبت نام آن را ارائه دهد.

مبلغ وام مستمری بگیران تامین اجتماعی در سال 1403 20 میلیون تومان است که نسبت به سال قبل 8 میلیون تومان افزایش داشته است.

از دیگر شرایط لازم برای اخذ این وام در مرحله دوم در سال 1403، سابقه بیمه بیش از 20 سال، مستمری کمتر از 150 میلیون ریال، سن 50 تا 78 سال، عدم انسداد حساب و نداشتن بدهی معوق به حساب می باشد. سیستم بانکی کشور؛ ضمناً متقاضی باید در سه سال گذشته از تسهیلات مشابه استفاده نکرده باشد و حداقل 100 هزار تومان در حساب بانکی خود داشته باشد.

سهمیه هر شهرستان بر اساس تعداد بازنشستگان تعیین می شود. در صورتی که تعداد ثبت نام بیش از این تعداد باشد، قرعه کشی انجام و افراد برگزیده به بانک رفاه معرفی خواهند شد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا