اخبار روز

حمایت وزیر خارجه ایران از اوکراین در سازمان ملل! / آمادگی ایران برای برگشت به برجام!

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران با دبیرکل سازمان ملل در مقر این سازمان در نیویورک دیدار داشت. او در ان جلسه اظهار داشت که ایران در صورت آمادگی طرفین حاضر به برگشت به برجام است.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه تبادل پیام با آمریکا ادامه خواهد داشت، گفت: طرح سلطان عمان همچنان روی میز است و  و اگر طرف‌های مقابل آماده باشند، ما برای بازگشت به برجام جدی هستیم تا در چارچوب ابتکار عمان همه طرف‌ها به تعهدات خود در برجام برگردند.

به گزارش پی ام آپ به نقل از ایسنا؛ حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران عصر شنبه در مقر این سازمان در نیویورک با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد دیدار و گفتگو کرد.

وی در این دیدار روندها و پیشرفت های خوب در روابط ایران با همسایگان و برخی کشورهای عربی و اسلامی را به گوترش معرفی کرد.

برای بازگشت به برجام جدی هستیم

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در خصوص مبادله زندانیان با آمریکا و آزادی دارایی های مسدود شده ایران در کره جنوبی گفت که ما همیشه در مورد برجام با شما به خوبی مشورت می کنیم. تبادل سفارت با آمریکا ادامه دارد و طرح سلطان عمان هم همچنان روی میز هست و اگر طرف‌های مقابل آماده باشند، ما برای بازگشت به برجام جدی هستیم تا در چارچوب ابتکار عمان همه طرف‌ها به تعهدات خود در برجام برگردند.

دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران در خصوص همکاری با آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز گفت: هرگاه آژانس در چارچوب فنی عمل کند، کارها در مسیر درست پیش می رود. اما وقتی دیگران دیدگاه‌های سیاسی خود را بالاتر از امور حرفه‌ای آژانس قرار می‌دهند، همه چیز خراب می‌شود.

امیر عبداللهیان تاکید کرد: بمب هسته ای در دکترین ایران جایی ندارد.

لازم است در چارچوب سازمان ملل در زمینه حفاظت از بنیان خانواده سازوکاری داشته باشیم

وزیر امور خارجه کشورمان در بخشی دیگر از بیانات خود گفت: رئیس جمهوری ایران در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل ابتکاراتی را مطرح کرد. پایه های خانواده است و لازم است سازوکاری در سازمان ملل متحد برای حفاظت از بنیان های خانواده وجود داشته باشد.

به تمامیت ارضی کشور اوکراین پایبندیم

وی در خصوص بحران اوکراین به تشریح مواضع اساسی کشورمان پرداخت و گفت: ما به تمامیت ارضی کشورها از جمله اوکراین پایبند هستیم و جنگ را راه حل نمی دانیم.

آنتونی گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد با ابراز خرسندی از این دیدار و تشکر از وزیر امور خارجه کشورمان به خاطر در میان گذاشتن نکات، گفت: دیدار خوبی با آقای دکتر رئیسی داشتم.

وی افزود: از ابتکارات دیپلماتیک شما برای حل مشکلات، رفع موانع و توسعه روابط با کشورها تشکر می کنم.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا