اخبار ارز دیجیتال

حمایت ترامپ از بیت‌کوین! / چرا ریاست‌‌جمهوری مجدد او باعث صعود BTC خواهد شد؟

با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده، تأثیر نتیجه آن بر قیمت بیت کوین دوباره مورد بحث قرار گرفته است.

در همین راستا، شرکت خدمات مالی استاندارد چارترد (Standard Chartered) در گزارش جدید خود ادعا می‌کند که در صورت انتخاب مجدد دونالد ترامپ، بازار بیت کوین عملکرد مثبتی خواهد داشت.

به گزارش رمز ارز نیوز، تحلیلگران استاندارد چارترد اشاره می‌کنند که دولت دوم ترامپ می‌تواند یک محیط نظارتی حمایتی‌تر و به طور کلی مثبت‌تر را ایجاد کند و در عین حال، بیت کوین می‌تواند پوشش خوبی در برابر کاهش ارزش دلار و کاهش اعتماد به خزانه‌داری آمریکا باشد. از این رو، انتظار می‌رود که پذیرش و قیمت بیت کوین به میزان قابل‌توجهی افزایش یابد.

یکی دیگر از عوامل کلیدی که می‌تواند باعث افزایش تقاضا برای بیت کوین شود، شرایط نامطلوب اقتصاد کلان است. افزایش بدهی‌های ملی باعث شده تا بسیاری از کاربران بیت کوین را به عنوان راهی برای مقابله با تورم در نظر بگیرند.

علاوه بر مسائل اقتصادی، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) اخیرا با شکایت‌های حقوقی علیه شرکت‌های رمزارزی مانند کوین بیس، ریپل و بایننس، باعث ایجاد واکنش منفی در جامعه کریپتو شده است.

با این حال، انتظار می‌رود که انتخاب مجدد دونالد ترامپ، شفافیت نظارتی مورد نیاز را برای این بخش به ارمغان بیاورد.

سال گذشته، سرمایه‌گذاران سازمانی پیش‌بینی‌های بسیار صعودی‌ای در مورد رشد بیت‌کوین داشتند. این احساس خوش‌بینی با انتظار برای تأیید صندوق قابل معامله در بورس (ETF) اسپات بیت کوین و افزایش قیمت آن به ۴۴ هزار دلار در دسامبر، بیشتر تقویت می‌شد.

در همین حال، شرکت استاندارد چارترد همچنان به پیش‌بینی قیمت ۱۵۰ هزار دلاری برای بیت کوین تا پایان سال جاری و قیمت ۲۰۰ هزار دلاری برای سال ۲۰۲۵ پایبند است.

اگرچه این پیش‌بینی‌ها در حال حاضر بلندپروازانه به نظر می‌رسند، اما کاربران بر این باورند که پیروزی احتمالی ترامپ و به دنبال آن، افزایش شفافیت نظارتی و بازگشت سرمایه‌گذاران به بازار، می‌تواند منجر به رشد قابل‌توجه قیمت بیت کوین شود.

منبع:عصرایران

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا