اخبار روز

حقوق این معلمان در سال جاری دو برابر می شود


به گزارش مانیبان به نقل از تسنیم، علی فرهادی; سخنگوی وزارت آموزش و پرورش درباره جزئیات افزایش ساعت تدریس معلمان اظهار داشت: یکی یکی از بهترین راه ها برای رفع کمبود معلم در آموزش و پرورش استفاده از نیروهای توانمند است و باید انگیزه لازم برای استفاده از ظرفیت معلمان موجود که انتخاب شده و سابقه کار دارند را ایجاد کنیم.

وی افزود: استفاده از نیروهای موجود با استفاده از معلمان مجرب کمبود معلم را جبران می کند و معلمان کم تجربه دیگر به کلاس های درس نمی روند.

فرهادی ادامه داد: کمبود معلم موقتی است و دائمی نیست، بنابراین به دلیل نیازهای کوتاه مدت نباید به دنبال نیروی جدید باشیم.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برای حل این مشکل باید دو اتفاق بیفتد، گفت: اولاً حق التدریس معلمان باید به موقع پرداخت شود. این سازمان قول حمایت از پرداخت به موقع شهریه ها را داده است.

وی گفت: معلمان باتجربه باید انگیزه کافی برای ادامه تدریس داشته باشند که با این رویکرد آیین نامه ای تدوین و سه پیشنهاد ارائه کردیم که این آیین نامه به شورای حقوق و دستمزد ارائه شده است.

فرهادی با اشاره به مثبت بودن نظر سازمان اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه برای افزایش میزان حق التدریس معلمان افزود: این امر به نفع دولت، معلمان و دانش آموزان است. دو برابر شدن میزان شهریه را پیشنهاد کرده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر نرخ مثبت اشتغال معلمان کمتر از 1.2 است که به این معناست که از هر ده معلم کمتر از دو نفر تدریس اضافه دارند. اگر این رقم به 1.4 برسد، تمام و بخشی از نیاز آموزش پوشش داده می شود. اقتصاد برای معلمان فراهم خواهد شد.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که آیا افزایش شهریه معلمان از زمان مهر آیا امسال انجام می شود؟ گفت: در تلاشیم مهر که در سال جاری اجرایی خواهد شد.

فرهادی افزود: با توجه به شرایط فعلی، شهریه از جذابیت کافی برخوردار نیست، بنابراین ما در شورای حقوق و دستمزد به دنبال افزایش دو برابری شهریه هستیم که در دستور کار قرار گرفته است.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا