اخبار روز سینما

حسن فتحی کارگردان سریال جیران سکوت خود را می شکند: امتیاز کارگردانی جیران من از شهرزاد بالاتر است.

حسن فتحی کارگردان سریال جیران در گفت وگویی اخیر خود اعلام کرد که از نظر کارگردانی سریال جیران امتیاز بالاتری نسبت به سریال شهرزاد به خود می دهد..

به گزارش پی ام آپ، حسن فتحی کارگردان سریال «جیران» پس از مدت ها سکوت خود را شکست و برای اولین بار در گفت و گو با ماهنامه «فیلم امروز» درباره این سریال صحبت کرد. در ادامه گزیده ای از صحبت های وی درباره این سریال را می خوانید.

* فکر می کنم «جیران» چهاردهمین سریالی است که در این 30 سال ساخته ام. شما می توانید تمام عناصر کارهای قبلی من را در این مجموعه ببینید. روابط عاشقانه، عشق مثلثی، تقابل عشق و قدرت در مقطعی از تاریخ قاجاریه که به عصر ناصری معروف است.

* روند تولید «جیران» بسیار سخت بود. به خصوص که مصادف با موضوع کرونا بود و دشوارتر از آن مرحله کرونا بود که هنوز واکسنی پیدا نشده بود و دوران واقعاً پرخطر و استرس زا برای ما بود. نیمی از گروه تولید ما که اکثرا بازیگر بودند و تعدادشان هم زیاد بود، نمی توانستند جلوی دوربین نقاب بزنند، بنابراین پشت دوربین همیشه تاکید می شد که ماسک بزنند تا بتوانند جلوی دوربین بروند. با نگرانی کمتر همه اعضای گروه «جیران» با وجود خطراتی که آنها را تهدید می کرد تا پایان سریال در کنار ما ماندند. حتی در مقطعی مجبور شدیم دو ماه کار را تعطیل کنیم.

حسن فتحی در پشت صحنه سریال جیران

حسن فتحی درباره سختی ساخت سریال های تاریخی نیز گفت: علاوه بر سختی های کرونا، سختی های ساخت آثار تاریخی نیز بسیار مهم بود که می دانید. اصولا بناهای تاریخی با تعداد پایه هایی که در ایران وجود دارد و محدودیت مکان های بناهای تاریخی، اصلا کار ساده ای نیست و روزهای سختی را پشت سر گذاشتیم. در این دو سال فیلمبرداری برای یافتن لوکیشن های مناسب به هفت شهر رفتیم و این سفرها برای ما بسیار سخت بود.

* فکر می کنم من و احسان جوانمرد حدود 100 ساعت نشستیم و بلند شدیم. خیلی حرف می زدیم و برایمان سخت بود. ما صحبت کردیم تا هر دو طرف متقاعد شدند. همچنین گفت وگوهای زیادی برای «جیران» به جز نویسندگی در مراحل دیگر داشتیم.

* همیشه می‌توانید در هر کاری چیزهای جدیدی پیدا کنید و از نظر بیان فنی و بصری به درک جدیدی برسید، اما در نهایت قالبی را برای تولید اثر انتخاب می‌کنید که بیانگر دردها، رنج‌ها و نگرانی‌هایی است که تجربه کرده‌اید و آن درک شماست. . درباره جامعه خود و همچنین روایت فراز و نشیب تاریخ جامعه خود.

حسن فتحی کارگردان سریال جیران سکوت خود را می شکند: امتیاز کارگردانی جیران من از شهرزاد بالاتر است.
راهنمای حسن فتحی پسرش امیرحسین در پشت صحنه سریال جیران.

* وقتی کاری به من پیشنهاد می شود، اگر نزدیک به دغدغه ها، ایده ها و افکاری باشد که سال ها با من همراه بوده است، امکان اجرای آن وجود دارد. اگر بخواهم «جیران» را با سریال «شهرزاد» مقایسه کنم، شاید برخی فکر کنند داستان «شهرزاد» جذاب‌تر است، اما از نظر کارگردانی به نظر می‌رسد «جیران» یک قدم از «شهرزاد» جلوتر است. . . من همیشه خودم را سخت ارزیابی می کنم.

* به نظرم شکل گیری سکوها در ایران اتفاق بسیار فرخنده و تاثیرگذاری در رشد تولیدات تئاتر در ایران است. مخاطبان آثار سکوها و تلویزیون طی سال گذشته کاملاً به تفاوت ها پی برده اند. به نظر می رسد آزادی مضامین در سکوها نسبت به آثاری که در تلویزیون کار می کنند بیشتر است. مضامین را می توان در حوزه سریال های شبکه خانگی کار کرد که در سال های قدیم در تلویزیون با سختی های زیادی مواجه بودیم و اغلب با ممیزی و سانسور مواجه بودیم، به علاوه اینکه بسترها از بخش خصوصی هستند و اساسا انگیزه آن رشد و پیشرفت فعالیت های تولیدی در بخش خصوصی صنعا در سراسر جهان بسیار بیشتر از فعالیت ها و تولیدات بخش های دولتی است. به نظر من بخش خصوصی در همه زمینه ها فعال تر و موفق تر بوده است.

سریال «جیران» دومین تجربه سریال سازی حسن فتحی پس از سریال موفق «شهرزاد» در شبکه خانگی است. این سریال در 52 قسمت تولید و پخش شد.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا