اخبار روز

حساب بانکی چه کسی مشمول مالیات است؟


به گزارش مانیبان، شورای نگهبان ایرادات و ابهاماتی را در برخی از مواد طرح مالیات بر شرکت ها از جمله ماده 8 این طرح وارد کرده است.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به مصوبه ایرادات شورای نگهبان به طرح مالیات بر سفته بازی گفت: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته، تنها حساب های غیرتجاری 5 دهم کل جمعیت کشور که دارای تراکنش های بالاتر هستند، بررسی می شود. .

مهدی تقیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی با اشاره به انتقاد برخی از نمایندگان مجلس درباره تغییرات اعمال شده در طرح مالیات بر مشاغل، گفت: شورای نگهبان در برخی از مواد طرح کسب و کار ایرادات و ابهاماتی را وارد کرده است. طرح مالی از جمله ماده 8 این طرح.

وی افزود: در حالی که ماده 8 یکی از مواد زیربنایی طرح مالیات شرکت ها است که پایگاه اطلاع رسانی اجرای این طرح را فراهم می کند، بنابراین ماده 8 یکی یکی از ارکان تفصیلی طرح است که رفع ابهام برخی دیگر از عناصر طرح نیز منوط به اصلاح همین رکن است.

تقانی با رد ادعای برخی نمایندگان که معتقدند کمیسیون اقتصادی برای جلب نظر شورای نگهبان قانون جدیدی را آغاز کرده است، تصریح کرد: چنین اتفاقی نیفتاد و ما در کمیسیون فقط ایرادات و ابهامات شورای نگهبان را به این طرح برطرف کردیم. مثلا او یکی یکی از ابهاماتی که شورای نگهبان در این طرح وارد کرد این است که چه تعداد تراکنش در حساب های غیرتجاری توسط بانک مرکزی و سازمان امور مالیاتی بررسی می شود.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: در اصلاحیه ای که برای رفع نظر شورای نگهبان در کمیسیون صورت گرفت، تصریح شد که تنها 5 دهم معاملات مربوط به حساب های غیرتجاری اشخاص حقیقی بوده که با آن ها هستند. بالاترین اعداد را بررسی کرد. بنابراین اینطور نیست که این قانون شامل همه مردم شود.

وی خاطرنشان کرد: البته در این قسمت از طرح تردید وجود داشت که آیا آن نیم دهم درصد مربوط به افرادی است که بیشترین تراکنش ها را داشته اند یا به کل جمعیت کشور که توضیح دادیم ملاک ماست. در بررسی ها کل جمعیت کشور است. به عبارت دقیق‌تر، اگر جمعیت 85 میلیونی کشور را در نظر بگیریم، تنها حساب‌های غیرتجاری 42 هزار و 500 نفری که بیشترین تراکنش را در این دسته از حساب‌های بانکی خود دارند، بررسی می‌شود و بقیه افراد معاف هستند. از امتحانات


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا