اخبار روز سینما جهان

حذف سریال «حشاشین» از تمام سکو‌های ایرانی

شب گذشته دو روز پس از ابلاغ نظر شورای پروانه ساخت ساترا در خصوص ممنوعیت پخش «حشاشین» از سینماهای خانگی ایران، فیلمو نیز این سریال ضد ایرانی را از روی خروجی حذف کرد.

به گزارش ایسنا، سامان مراد حسینی، سخنگوی مجمع رستا در جمع خبرنگاران درباره ممنوعیت اکران سریال «حشاشین» در ایران توضیح داد: اعلام ممنوعیت اکران سریال «حشاشین» در ایران توسط ساترا فقط برای این منظور است. نبود همچنین برای جلوگیری از دیده شدن این اثر توسط مخاطبان ایرانی، موضع گیری رسمی در برابر ساخت و انتشار اثری که تصویری نادرست از ایرانیان را به تصویر می‌کشد و نشان دادن باز بودن درهای شبکه تلویزیونی خانگی ایران نیز ضروری بود. به کار ضد ایرانی باز نیست

مراد حسینی درباره این موضوع افزود: اگر ساترا نسبت به این کار موضع رسمی نمی گرفت، دیگر دستگاه های دولتی نمی توانستند اقدامات بعدی در حوزه دیپلماسی فرهنگی مرتبط با این سریال را طراحی و پیگیری کنند.

وی افزود: نکته دیگر در خصوص توقیف سریال «حشاشین» در ایران این است که در این موضوع خاص شاهد همگرایی نخبگان کشور و دستگاه حاکم سترا بودیم و این موضوع نشان دهنده اتحاد ایران در مقابل تولید و تولید است. انتشار سریال خصمانه و ضد ایرانی.

اخیراً سریال «حشاشین» به دلیل آنچه «تحریف تاریخ اسلام» و «ساخت و ساز مغرضانه سیاسی» نامیده شده، اجازه انتشار روی تریبون های کشورمان را ندارد.

سریال «حشاشین» روایتی از زندگی و وقایع مربوط به حسن صباح، بنیانگذار حکومت اسماعیلیه است.

این سریال به نویسندگی عبدالرحیم کمال و کارگردانی پیتر میمی ساخته شده است. فیلمبرداری دو سال به طول انجامید. قرار بود در ماه رمضان سال گذشته پخش شود و به دلیل تصویربرداری صحنه هایی از سریال در مالتا و قزاقستان، نمایش آن به امسال موکول شد.

بر همین اساس مهدی سیفی مدیرکل نظارت و اجرای سترا در پی عدم پخش این سریال در تریبون های داخلی تاکید کرد که سریال حاشین محصول کشور مصر است و روایت تاریخ اسلام در آن دارای تحریفات فراوانی است که به نظر می رسد مبتنی بر رویکرد سیاسی جانبدارانه باشد. تولید شده است و از این رو بنا به نظر شورای صدور مجوز ساترا، انتشار سریال «آدمکش ها» در رسانه جامع صوتی و تصویری ایران مورد تایید نیست.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا