اخبار روز سینما جهان

جشنواره فیلم کن ۱۳ فیلم را بر فهرست فیلم‌هایش افزود

به گزارش خبرگزاری ریمینو، جشنواره کن فیلم های بین المللی دیگری از جمله انیمیشن میشل آزاناویسیوس با عنوان «گرانبهاترین محموله»، «دانه انجیر مقدس» ساخته محمد رسول اف و «لولا» ساخته الیور استون را به بخش های مختلف این دوره اضافه کرد.

«گران‌ترین محموله‌ها» برگرفته از رمان پرفروش ژان کلود گرومبرگ به همین نام است و داستان آن در طول جنگ جهانی دوم اتفاق می‌افتد. این اولین فیلم انیمیشنی خواهد بود که در بیش از یک دهه گذشته – پس از والس آری فولمن با بشیر در سال 2008 – وارد رقابت کن می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به گزارش ورایتی، آزاناویسیوس با گرومبرگ فیلمنامه را نوشت و الکساندر دسپلات آهنگساز برنده اسکار موسیقی متن فیلم را ساخت. صداپیشگی این انیمیشن را ژان لوئی ترینتینان بازیگر مشهور فرانسوی، گریگوری گدبوآ و دومینیک بلان بر عهده دارند.

آزاناویسیوس عضو اصطبل است و در سال های 2011 و 2017 برای اولین بار «هنرمند» و «متغیر» را در بخش رقابتی داشت و «کوپه» فیلم افتتاحیه سال 2022 بود.

«دانه انجیر مقدس» جدیدترین ساخته محمد رسول اف به بخش رقابتی اضافه شد. او پیش از این در فیلم‌های «دست‌نوشته‌ها نمی‌سوزند» و «ارباب» (با عنوان خارجی «مرد صداقت») در بخش نگاه مهربان حضور داشت.

امانوئل پارپو رومانیایی برای اولین بار با فیلم «سه مایل تا پایان دنیا» وارد رقابت می شود.

«ماریا» ساخته جسیکا پالود درباره زندگی تراژیک ماریا اشنایدر بازیگر، «آخرین تانگو در پاریس» ساخته برناردو برتولوچی با بازی آناماریا وارتولومی و مت دیلون و فیلم «زندگی کن، بمیر، دوباره متولد شو» گائل مورل به اکران جشنواره کن اضافه شدند. بخش. است.

در بخش اکران ویژه، «فیلم ناتمام» ساخته لو یه، فیلمساز چینی درباره بیماری همه گیر، «عاشقان سینما» به کارگردانی آرنو دیپلشن با بازی متیو آمالریک، «لولا» الیور استون درباره رئیس جمهور برزیل و «تند و زننده» تودور جورجیو دیگر فیلم های اضافه شده به این فیلم هستند. کن امسال هستند.

«کنت مونت کریستو» ساخته الکساندر دلا پاتلیه و ماتیو دلاپورته با بازی پیر نینی به بخش خارج از مسابقه اضافه شد.

اولین کارگردانی سلین سالت، نیکی، فیلمی بیوگرافی درباره هنرمند فرانسوی-آمریکایی نیکی دو سن فال، «وقتی نور می‌شکند» رونار رونارسون و «جاریان» ساخته ژینتس زیلبالودیس نیز به بخش نگاه اضافه شده‌اند.

۲۲۰۵۷

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا