اخبار روز سینما

جزئیات مسابقه برگزاری فیلم فجر 42; به خصوص در یک ژانر!

پایگاه تحلیلی خبری پی ام آپ (pmup.ir):

ایسنا: 6 فیلم شامل یک فیلم سیاسی از بهروز افخمی، یک فیلم اجتماعی از امیرعباس ربیعی، یک فیلم در دفاع از شهید شیرودی ساخته هوشه حنری، دو فیلم زندگینامه ای در دفاع از شهید شیرودی توسط دانش آقباشاوی و عباس نادران سازمان اوج و فیلم‌های مختلف دیگر با موضوع تاریخ معاصر، امسال توسط سازمان‌های فرهنگی به جشنواره فیلم فجر می‌آیند.

بعد از اتفاقات پاییز 1401 شنیده شد که امسال ارگان های فرهنگی عمومی مانند حوزه هنری، بنیاد فارابی، موسسه اوج و … بودجه قابل توجهی را برای سرمایه گذاری در ساخت فیلم و سریال به ویژه در حوزه تاریخ معاصر

بر این اساس حوزه هنری 6 فیلم در دست تولید دارد. موسسه اوج دو پروژه بزرگ دفاع مقدس نیز دارد. بنیاد روایت فتح، بنیاد مصطفان، بنیاد فارابی و کانون پرورش فکری نیز پروژه های مختلفی در حوزه اجتماعی، تاریخ معاصر و دفاع مقدس دارند که همگی می خواهند در جشنواره فجر به نمایش بگذارند.

درباره کدام فیلم ها اطلاعاتی در دسترس است؟

به گزارش خبرنگار ایسنا، حبیب ولی نژاد فیلم «دومین روز پاییز» را با موضوع شهید علی اکبر شیرودی، بهروز افخمی فیلم سیاسی «صبح اعدام»، امیرعباس ربیعی فیلمی با مضمون اجتماعی را تهیه کرد. در تاریخ معاصر ، انیمیشنی برای کودکان. یک فیلم با محوریت مخاطب نوجوان و یک فیلم خانوادگی برگرفته از یکی از کتب ادبی انقلاب اسلامی، 6 فیلمی هستند که در سازمان سینمایی سوره وابسته به حوزه در مرحله بازنویسی، پیش تولید یا تولید هستند. هنر .

از جمله این آثار، فیلم «دومین روز پاییز» با موضوع شهید شیرودی خلبان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است که سال گذشته با مشارکت حوزه هنری و فارابی وارد پیش تولید و پی ام آپ بازیگران شد. پایه. ، اکنون با تغییر کارگردان، مرحله نهایی بازنویسی فیلمنامه و مذاکره برای پی ام آپ بازیگران است و احتمالا تا چند روز آینده پیش تولید آن آغاز خواهد شد.

امیرعباس ربیعی که پیش از این فیلم «زاد» را با حوزه هنری و «لباس شخصی» را با سازمان ساخته بود، سومین فیلم خود را در ژانر اجتماعی و با محوریت ایران معاصر با حوزه هنری می سازد. دو فیلم قبلی ربیعی به دلایل مختلف هنوز اکران عمومی نشده است!

علاوه بر این، بهروز افخمی پس از 9 سال با تریلر سیاسی «صبح اعدام» و با همکاری این سازمان به صندلی کارگردانی بازمی گردد. آخرین فیلم افخمی در مقام کارگردان «روباه» نام داشت. او سال گذشته به عنوان تهیه کننده «استاد» در جشنواره فجر حضور داشت.

همچنین موسسه اوج تاکنون دو فیلم خود را در حوزه دفاع مقدس منتشر کرده است.

فیلم سینمایی «اسفند» با موضوع شهید علی هاشمی به کارگردانی دانش آقباشاوی برای راهیابی به جشنواره فجر پیش تولید خود را آغاز کرده است. اگرچه نام دانش آقباشاوی پس از کارگردانی فیلم «تاج محل» در سال 1390 بر سر زبان ها افتاد، اما او در سال های اخیر تنها یک قسمت از «هیهات» را کارگردانی کرده است.

همچنین فیلم «جزیره مجنون» با موضوع شهید مهدی زین الدین از دیگر پروژه های سازمان اوج برای جشنواره فجر است. مهدی شامحمدی در اولین تجربه کارگردانی خود به همراه عباس نادران به عنوان تهیه کننده، تصویربرداری «جزایر مجنون» را به پایان رسانده و این فیلم هم اکنون در مرحله فنی قرار دارد.

شنیده ها حاکی از آن است که نهادهای فرهنگی دیگری مانند سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و… نیز در حال تهیه بودجه و فیلمنامه مناسب برای حضور در جشنواره فجر 1402 هستند.

با توجه به اینکه سازمان ها و نهادهای فرهنگی عمومی معمولاً از انواع خاصی از فیلم ها استقبال می کنند، به نظر می رسد سازمان سینمایی باید از این پس تمهیدات مناسبی را برای ترکیب ژانرها و مضامین حاضر در جشنواره فجر 42 انجام دهد تا با مشکل مواجه نشود. در طرح 1403. مخاطب را کاهش ندهید.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا