اخبار روز

جزئیات جدید در مورد وام فوری برای بازنشستگان

مدیرعامل بانک رفاه تصریح کرد: در قانون بر پرداخت وام تولد فرزندان و ازدواج تاکید شده و اعتبارات افزایش وام قرض الحسنه مستمری بگیران محدود است. کمتر از یک میلیون تومان خواهند بود.

به گزارش افکارنیوز ، اسماعیل للقانی درباره پایین بودن سقف وام بازنشستگان و شکایات بازنشستگان از این وام های خرد که عملا مشکلات مالی این افراد را حل نمی کند، گفت: وام 20 میلیون تومانی بازنشستگان را در سال 1403 به 30 میلیون تومان رساندیم.

وی ادامه داد: این تسهیلاتی که بانک رفاه به مستمری بگیران می پردازد اقدام مشترک بانک رفاه و سازمان تامین اجتماعی است و امسال به 30 میلیون تومان می رسد.

مدیرعامل بانک رفاه با بیان اینکه توجه به این نکته ضروری است که با توجه به تعداد بسیار زیاد مشمولان این وام، امکان افزایش چشمگیر سقف وجود ندارد، گفت: در حال حاضر بیش از 4 میلیون و 200 هزار مستمری بگیر داریم که هرکدام از این افراد هستند. مردم مشمول 30 میلیون تومان وام هستند و هر سال 10 درصد از این جمعیت وام مستمری دریافت می کنند.

للقانی در پاسخ به این سوال که آیا دلیل عدم افزایش سقف اعتبار، ناتوانی مستمری بگیران در پرداخت اقساط بوده است، پاسخ داد: بحث پرداخت اقساط نیست، بلکه بحث افزایش سقف اعتبار برای «محدودیت منابع قرض الحسنه» است. بسیار محدود است و قانون نیز بر آن تاکید دارد. همین امر باعث شده است که این اعتبار قرض الحسنه بیشتر بر روی فرزندان و ازدواج متمرکز باشد و منابع اصلی قرض الحسنه در این دو دسته طبقه بندی شود.

وی افزود: بانک رفاه برای این دو موضوع فرزندآوری و ازدواج از اولویت اعطای وام مستثنی نبوده و علاوه بر وظایف بانک رفاه برای پرداخت وام ازدواج و زایمان و سایر وظایف نیز یک سهمیه بندی شده است. تعیین وام به بازنشستگان.

مدیرعامل بانک رفاه تاکید کرد: وام 30 میلیون تومانی مستمری بگیران را می توانیم تا 3 سال به صورت اقساط بازپرداخت کنیم که سقف اقساط آن کمتر از یک میلیون تومان در ماه است.

6 شرایط ثبت نام وام بازنشستگان و مستمری بگیران صندوق بیمه اجتماعی 1403

با توجه به اینکه متقاضیان برای دریافت هر نوع وام باید دارای شرایط تعیین شده توسط وام دهنده باشند، شرایط ثبت نام مستمری بگیران و مستمری بگیران بیمه اجتماعی سازمان بیمه اجتماعی ۱۴۰۲ اعلام شده است.

6. شرایط ثبت نام وام بازنشستگان و مستمری بگیران صندوق بیمه اجتماعی 1402 به شرح زیر است:

– متقاضیان مستمری خود را از شعب بانک رفاه در تهران دریافت کنند زیرا سایر بانک ها به کسر اقساط توسط بانک عامل دسترسی ندارند.

ثبت وام بانک رفاه به بازنشستگان تامین اجتماعی 1402 یا وام مشابه، مستلزم داشتن کارت عضویت کانون بازنشستگی تامین اجتماعی است.

– شرط سنی مستمری بگیران برای دریافت این وام برخلاف سنوات گذشته 70 سال بود نبود و برای متقاضیان وام بازنشستگی تامین اجتماعی نیز سن 77 سال در نظر گرفته شد که با توجه به عدم اطلاع رسانی جدید از سوی دولت در سال 1402 نیز به همین ترتیب خواهد بود.

– طبق درخواستی که از بانک برای اعطای تسهیلات به مستمری بگیران وصول می شود، مستمری بگیران نباید چک نقدی، بدهی بانکی و اقساط معوق داشته باشند.

مستمری بگیران متقاضی دریافت وام 1402 بانک رفاه مستمری بگیران تامین اجتماعی یا وام پایه نباید از تسهیلات ارائه شده توسط بانک رفاه در سه سال گذشته استفاده کرده باشند.

بر اساس اعلام سازمان تامین اجتماعی، میزان وام مستمری بگیران تامین اجتماعی در سال گذشته از 7 میلیون تومان به 12 میلیون تومان تغییر کرد و در سال 1402 با توجه به تورم فعلی، این مبلغ بین 8 میلیون تومان به 20 میلیون تومان افزایش یافت. رسید

– هنگام ثبت نام، شماره تلفن همراه باید به نام متقاضی وام بازنشستگی باشد.

مستمری بگیران مشمول ثبت نام وام پایه مستمری بگیران تامین اجتماعی می توانند به دو صورت در وام 20 میلیون تومانی ثبت نام کنند. در روش اول غیر حضوری و از طریق مراکز بازنشستگی که برای استان ها و شهرستان هایی که ثبت نام به صورت اینترنتی انجام می شود و در روش دوم ثبت نام حضوری می باشد. در این روش متقاضیان می توانند با مراجعه به مراکز بازنشستگی و ارائه مدارکی که ارائه می دهند ثبت نام کنند.

برای ثبت نام وام بانک رفاه مستمری بگیران تامین اجتماعی 1403 یا وام ضروری مشابه، همراه داشتن کارت عضویت کانون بازنشستگی تامین اجتماعی الزامی است. طبق درخواستی که از بانک مبنی بر اعطای تسهیلات به مستمری بگیران وصول می شود، مستمری بگیران نمی توانند چک نقدی، بدهی بانکی و اقساط معوق داشته باشند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا