اخبار روز

توزیع شیر رایگان در مدارس!/جزئیات

به گزارش پی ام آپ به نقل از همشهری، سید محمدرضا بنی طبا سخنگوی انجمن صنایع لبنی کشور در برنامه رادیویی وضعیت توزیع شیر در مدارس اظهار داشت: توزیع شیر در مدارس که از قانون کشور حذف شد. برنامه هفتم در نهایت در کمیسیون تلفیق مجلس پیگیری و شورای اسلامی به تصویب رسید.

وی با بیان اینکه توزیع شیر مدارس از سال 1403 مستلزم تدوین لایحه و تبدیل به قانون است، افزود: امسال رئیس جمهور دستوری در این زمینه صادر و محل تامین اعتبار شیر مدارس برای تمامی دانش آموزان مدارس ابتدایی دولتی را مشخص کرد.

سخنگوی انجمن صنایع لبنی کشور با بیان اینکه توزیع شیر در مدارس ابتدایی دولتی باید هفته ای دو بار انجام شود، گفت: صرف نظر از بحث بودجه، از محل مالیات بر ارزش افزوده حاضر شدیم این کار را انجام دهیم. که سالهاست پیشنهاد ما بوده آینده هم همینطور.

بنی طبا ادامه داد: بدون توجه به این اتفاق، خود کارخانه های شیر نیز، روز شیر مدارس را گرامی داشتند و با توزیع شیر رایگان در برخی از روزهای سال در مدارس موافقت کردند.

وی افزود: تلاش دولت این است که هماهنگی های لازم بین قوانین، بودجه، آموزش و پرورش، سازمان برنامه و بودجه و همچنین قراردادها انجام شود تا شیر به دست دانش آموزان برسد.

سخنگوی انجمن صنایع لبنی کشور از مسئولان ذیربط خواست تا نسبت به کیفیت شیر ​​حساس باشند و گفت: اصرار داریم سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت با نظارت بر این شیرها کمک کنند تا بهترین شیر به دست دانش‌آموزان برسد. شیرها چون امکان آوردن شیر سرد در مدارس وجود دارد به درستی و استاندارد انجام نمی شود.

بنی طبا تصریح کرد: درصدی از این شیرهایی که قرار است در مدارس ابتدایی توزیع شود باید بدون لاکتوز باشد تا دانش آموزان آلرژیک دچار مشکل نشوند.

وی افزود: امیدواریم دولت در سال های آینده بودجه و اعتبار لازم را برای توزیع شیر رایگان در مدارس از محل مالیات بر ارزش افزوده کارخانه ها اختصاص دهد.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا