اخبار روز

جزئیات استخدام و رتبه بندی قبول شدگان در آزمون دبیری منتشر شد


آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش رشته دبیری و آموزش هنری ۱۲ مرداد امسال با 325698 شرکت کننده در 29 گروه شغلی جشن گرفته شد.

پس از شرکت در آزمون کتبی، نزدیک به سه برابر ظرفیت، یعنی در مجموع 42663 نفر از 325698 شرکت کننده در این آزمون برای ارزیابی تکمیلی فراخوانده شدند تا اینکه در نهایت 22184 معلم و کارآموز و به صورت جداگانه وجود داشت. وزارت آموزش و پرورش حدود 19000 معلم برای مدارس متوسطه و 3000 دانش آموز هنر برای هنرستان ها استخدام خواهد کرد.

نتایج نهایی این آزمون بعدازظهر روز چهارشنبه 5 مهرماه بر اساس مجموع نمره نهایی داوطلب با وزن 60 درصد آزمون کتبی و 40 درصد ارزشیابی تکمیلی با احتساب هزینه های قانونی اعلام شد.

طبق اعلام وزارت آموزش و پرورش، ارزیابی تکمیلی برای ارزیابی صلاحیت های حرفه ای و حرفه ای داوطلبان از نظر ویژگی های شخصیتی، انگیزه، علاقه و سطح دانش و انتظارات داوطلبان حرفه معلمی انجام شده است. برای انتخاب و پذیرش افراد مناسب

در واقع شرط قبولی در ظرفیت مندرج در دفترچه برای سهمیه متناظر اعم از ازدواج، فرزندآوری، حافظ قرآن و سهمیه بومی داشتن نمره کل نهایی بالاتر از سایر داوطلبان می باشد.

پذیرفته شدگان می بایست موارد مربوط به ادامه مراحل جذب از قبیل ارائه پرونده کاری، انجام معاینات پزشکی، اخذ گواهی عدم سوء پیشینه و شرکت در دوره آموزشی و … را پیگیری نمایند. این مراحل عقب نشینی محسوب می شوند. اشتغال در آموزش و پرورش

آغاز فرآیند بایگانی پرونده پذیرفته شدگان آزمون دبیری و تربیت هنری سازمانی در مدارس؛ امروز

بر این اساس داوطلبان پذیرفته شده قطعی باید دو روز پس از اعلام نتایج، یعنی شنبه 8 مهرماه برای ارائه پرونده کاری، انجام معاینات پزشکی تکمیلی از قبیل آزمایشات پاراکلینیک و اخذ انطباق نامه به مطب مراجعه کنند. . پیشنهاد گواهی عدم سوء پیشینه و همچنین اطلاع از سایر تشریفات و مدارک لازم و کل سهمیه آموزشی و خدماتی استان قابل استناد می باشد.

همچنین لازم است پذیرفته شدگان علاوه بر درخواست حضوری جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به سامانه اطلاع رسانی اداره کل آموزش و پرورش استان متبوع مراجعه نمایند.

از طرفی پذیرفته شدگان نهایی این آزمون برای ساماندهی در مدارس باید در اولین روز کاری پس از اعلام نتایج توسط سازمان سنجش آموزشی کشور سرویسی را که در بروشور آمده است ارائه دهند، یعنی: ، شنبه. ، 29 اکتبر تست را ببینید.

صدور حکم استخدام پیمانی برای این معلمان به شرط صدور تاییدیه گزینش فردی داوطلب، داشتن ابلاغ تدریس و رعایت سایر ضوابط و مقررات استخدامی می باشد.

مدارک لازم برای تشکیل پرونده چیست؟

اگرچه مدارک مورد نیاز برای ارائه پرونده کار از سوی اداره کل آموزش و پرورش استان به عنوان سهمیه خدمت اعلام می شود، اما با همراه داشتن اصل و فتوکپی مدارک ثبت نامی و هویتی داوطلب از جمله کارت ملی، گواهی تولد و تولد. گواهی کودکان ، اصل و فتوکپی مدارک تحصیلی شامل گواهی موقت یا مدرک تحصیلی، اصل کارنامه، نتایج امتحانات نهایی، اصل و عکس مدارک مربوط به ایثارگری، اصل و عکس کارت ثبت نام پایان خدمت و معافیت دائمی مورد نیاز برای ارائه برای متقاضیان پذیرفته شده است.

استخدام پیمانی و موقت قبول شدگان در آزمون «دبیری» تا پایان سال ۱۴۰۲/ شرط طبقه بندی این معلمان چیست؟

با توجه به اینکه پذیرفته شدگان نیز ملزم به گذراندن دوره آموزشی در دانشگاه های فرهنگیان و شهید رجایی تربیت در حین کار و تدریس در مدارس هستند، صدور حکم قرارداد کار برای آنان موقت و تا پایان سال جاری یعنی 1402 می باشد. استخدام پیمانی تا سال 1403 و بهره مندی از امتیازات نظام صلاحیت معلم برای آنان مشروط به گذراندن دوره مهارت آموزی و اخذ گواهینامه صلاحیت معلمی و سایر ضوابط می باشد.

به استناد مصوبه ۹۶۵ شورای عالی انقلاب فرهنگی ۱۳۹۷ و همچنین تبصره ۴ ماده واحده «نحوه جذب نیروی انسانی در پست‌های آموزشی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش» مصوب جلسه ۱۳۹۷. بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی 1398، هرگونه گزینش و استخدام در پست های آموزشی و آموزش آموزشی بر اساس نیاز «خدمت به جامعه» و به صورت استانی انجام می شود.

بنابراین پس از طی مراحل آزمون و مراحل جذب، خروج فرد قبول شده از حوزه خدمت استان به معنای خاتمه رابطه استخدامی و باقی ماندن رتبه برای حوزه استانی است، لذا درخواست تغییر هزینه خدمات در هیچ موردی بی ربط نیست.

آیا ظرفیت شرکت در آزمون های «منشی» و «آموزش هنری» را دارید؟

همانطور که اعلام شد در صورت خالی بودن ظرفیت، مرحله تکمیل ظرفیت این آزمون با اخذ مجوزهای لازم برای ظرفیت های خالی باقیمانده از طریق درگاه سازمان سنجش آموزشی کشور به آدرس www.sanjesh.org اطلاع رسانی خواهد شد.

تکلیف داوطلبانی که هم در آزمون تدریس و هم در آزمون تربیت معلم و هنر شرکت کرده اند چه می شود؟

داوطلبان پذیرفته شده «قطعی» در آزمون تدریس (ابتدی و استثنایی) که در آزمون تدریس و آموزش هنری نیز شرکت کرده بودند و جزو داوطلبان معرفی شده بودند، از مراحل گزینش آزمون تدریس و تربیت هنری حذف شدند و انتخاب شما حذف شده است. صرفاً برای تدریس انجام شده است مگر اینکه این داوطلبان با ثبت نام رسمی در دفتر اسناد رسمی و تحویل حق خدمت به اداره کل آموزش و پرورش قبل از تکمیل فرآیند ارزیابی تکمیلی به طور قطعی از آزمون تدریس انصراف داده باشند. داوطلبان در آزمون تدریس (ابتدایی و استثنایی) “کان لم یکن” در نظر گرفته می شوند.

همچنین افرادی که انصراف قطعی خود را از آموزش و پرورش اعلام کرده و در مرحله اعلام نتایج آزمون تدریس و تربیت هنری هستند، اما پذیرفته نشده اند، امکان بازگشت به نتایج آزمون استخدامی معلمی را نخواهند داشت.

داوطلبانی که در آزمون تربیت معلم و هنر شرکت نکرده و معترض هستند چه کنند؟

داوطلبانی که در آزمون علمی قبول شده اند، اما در لیست قبول شدگان امتحانات نهایی تربیت معلم و تربیت هنری قرار نگرفته اند و به نتایج معترض هستند؛ پس از گذشت 24 ساعت از اعلام نتایج نهایی این آزمون یعنی از بعدازظهر پنجشنبه 6 مهرماه به مدت پنج روز می توانید با مراجعه به سامانه ارزیابی تکمیلی به نشانی https://jazb نسبت به ثبت اعتراض اقدام نمایید. .sru .ac .ir/auth/login خودتان عمل کنید

داوطلبان برای ورود به سامانه مذکور باید کد ملی خود را به عنوان نام کاربری و شماره پرونده آزمون را به عنوان رمز عبور وارد کنند تا حساب کاربری آن ها باز و اعتراض ثبت شود.

مهلت اعتراض پنج روز است و داوطلبان تا روز دوشنبه اول می توانند به نتیجه آزمون خود اعتراض کنند. آبان وقت دارند اعتراض خود را در سامانه فوق ثبت کنند.

همچنین در این زمینه تاکید شده است که داوطلبان معترض باید از مراجعه به ادارات کل آموزش و پرورش استان، واحدهای گزینش استانی و ستاد وزارت آموزش و پرورش خودداری کنند، زیرا رسیدگی به اعتراضات صرفا از طریق درگاه اطلاع رسانی جهت رسیدگی صورت می گیرد. اعتراضات

پس از سپری شدن مهلت پنج روزه ثبت اعتراض، درخواست رسیدگی به اعتراضات دیگر پذیرفته نمی شود و حداکثر تا 45 روز پس از انقضای مهلت ثبت نام، پاسخ به نتایج اعتراضات از درگاه مذکور اعلام خواهد شد. اعتراضات

داوطلبانی که صلاحیت یا گزینش کلی آنها تایید نشده و کد 19 در ستون وضعیت قبولی گزارش اعلام نتایج نهایی آنها درج شده است باید از ششم باشند. آبان تا ششم دی در سال جاری با مراجعه به واحد گزینش استان محل ارزیابی باید نسبت به پیگیری و پیگیری روند رسیدگی به پرونده خود در فرآیند رسیدگی از واحد مذکور اقدام نمایند.

عدم درخواست تجدیدنظر برای این نامزدها در مدت فوق به منزله انصراف و تجدیدنظرخواهی بعد از ششم می باشد. دی این ماه از سال جاری ترتیب داده نخواهد شد.


مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا