اخبار ورزشی

جدایی گل محمدی از پرسپولیس واقعیت دارد؟!

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس به خستگی خود در کمتر از 48 ساعت از پیروزی این تیم در جام حذفی اشاره کرد و گفت که می تواند نیم فصل استراحت کند.

به گزارش پی ام آپ، یحیی گل محمدی درباره رکوردشکنی های اخیر خود گفت: کمترین سهم را در دستاوردهای به دست آمده داشتم و بی شک بیشتر آن برای بازیکنان و هواداران بود. باور اینکه به این موفقیت ها رسیده ایم برایمان سخت بود. کاری که ما انجام دادیم اعتماد به هم بود. بعد از شکست مقابل سپاهان تصمیم گرفتیم با عزم خاصی که بر تیم مسلط بود بقیه بازی ها را ببریم. این عزم نقطه عطف موفقیت ما بود. به این ترتیب اتفاقات زیادی افتاد و افراد زیادی در کنار باشگاه بودند و به موفقیت آن کمک کردند.

وی همچنین افزود: بازیکنان تحت فشار انتظارات هواداران، مربی و رسانه ها بودند اما می دانستند چگونه از این فشار خارج شوند و رویکرد خوبی برای ادامه مسیر داشته باشند. من از تک تک آنها تشکر می کنم. هواداران از تیم حمایت کردند و ما را تشویق کردند و در سخت ترین شرایط سرد و گرم از ما حمایت کردند. ما موفقیت خود را مدیون بازیکنان و هواداران هستیم، البته باشگاه هم خیلی تلاش کرد.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس درباره اینکه تنها جام دیده نشده در این باشگاه لیگ قهرمانان آسیا است و اینکه قرمزها با هدایت او چه راه حلی برای رسیدن به این هدف باید اندیشید، گفت. ما مشکلات ساختاری زیادی در ورزش و فوتبال خود داریم. وقتی نصب‌های سخت‌افزاری را با کشورهای دیگر که با سرعت سرسام‌آور در حال توسعه هستند مقایسه می‌کنیم، با مشکلاتی مواجه می‌شویم. دست و بال آنها را با قوانینی که برای باشگاه ها وضع کرده اند می بندیم. به امکانات نیاز داریم. برای بودجه باشگاه محدودیت گذاشته اند و همین الان می دانم که یک تیم می خواهد 600، 700 میلیارد تومان هزینه کند. این مواردی که دوستان تصمیم گرفته اند قابل انجام نیست. اگر فوتبالیست هایی مثل سرمربی و سرپرست در این گروه حضور داشتند، باز می گفتم. نمی دانم در بین کسانی که تصمیم می گرفتند مربی هم بود یا نه. مدیرعامل باشگاه بود؟ در مورد سرپرست یا رهبر تیم چطور؟

گل محمدی در خصوص ادامه همکاری خود با پرسپولیس تصریح کرد: همکاری با این تیم برای همه مربیان افتخار است. فشار کاری بسیار بالاست و باید تمام ساعات زندگی خود را برای انجام کارها صرف کنید. از نظر روحی و جسمی کمی خسته هستم و شاید بتوانم نیم فصل استراحت کنم یا در تیمی باشم که آنقدر استرس فوتبالی ندارد. نمیدونم و هنوز تصمیم نگرفتم ولی اگه بخوام ادامه بدم باید از امروز شروع کنم.

وی در جایی در پاسخ به یادآوری این مشکل گفت: آنها نمی خواهند پرسپولیس با گل محمدی قهرمان شود. وی خاطرنشان کرد: آماری وجود دارد و می توانید به آن زمان برگردید. در بحث فوتبال اتفاقات عجیبی افتاد. او به عنوان سرمربی یک تیم پرطرفدار باید طوری صحبت می کرد که خیلی ها دست و پایشان را روی هم بگذارند و فکر می کنم این اتفاق افتاد. یک آمار داوری وجود دارد و خیلی چیزها را روشن کرد. در آن زمان تیم ما ناراحت بود. بازیکنان خیلی کار می کردند و مثلاً 50، 60 دقیقه مقابل آلومینیوم اراک بازی کردیم و دو پنالتی گرفتیم، اما داور خیلی راحت صحنه ها را پشت سر گذاشت. ما بالای جدول را از دست دادیم و فکر می کنم به رده های دوم و سوم سقوط کردیم.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با اشاره به اینکه پس از باخت مقابل سپاهان، هواداران این تیم از قهرمانی ناامید شدند، خاطرنشان کرد: پس از این باخت بازیکنان را دور هم جمع کردیم و بدون اینکه فکری به حال خود کنیم از آنها خواستیم که در ادامه بازی ها پیروز شوند. نتایج تیم های دیگر در آن تصمیم جمعی، عده ای ته دل خندیدند، اما ما بیشتر تمرین کردیم. تمریناتمان را از 11 فروردین آغاز کردیم و می خواستیم بقیه بازی ها را ببریم. شروع خوبی بود و تصمیم خوبی گرفته شد. بازی به مسابقه اعتماد به نفس ما بیشتر می شد و بازیکنان معتقد بودند که می توانند مسابقات را ببرند. ترکیب تیم هماهنگ بود و اوج دربی بود. باید بازی را می بردیم و تساوی به درد ما و استقلال نمی خورد. خوشبختانه در ابتدای نیمه دوم توانستیم گلزنی کنیم و بازی را ببریم. آن دربی اوج کار ما بود و سپاهان هم سه امتیاز را به ملوان بندرانزلی از دست داد. نتیجه این بازی ها به نفع ما بود و توانستیم به بالای جدول برگردیم. ما این موضوع را پیگیری کردیم و دوباره با بازیکنان صحبت کردیم و به آنها گفتیم که ممکن است قبل از سال جدید یک مشکل دوباره رخ دهد. تمرکز تا آخرین لحظه پایانی فصل روی ما بود.

گل محمدی درباره اظهاراتش بعد از قهرمانی جام حذفی مبنی بر اینکه باخت علیرضا بیرانوند را دلیل باخت استقلال مقابل هواداران این تیم دانست، گفت: بعد از قهرمانی در لیگ مقابل هواداران در نیمه نهایی جام حذفی بودیم. بازی سختی داشتیم. بازیکنان می خواستند لیگ را ببرند و کیفیت قبلی را نداشتند اما ما در نیمه اول دو گل زدیم و به هر حال بازی را باختیم. بعد از قهرمانی در لیگ، برای قهرمانی در جام دوم با مشکل انگیزه مواجه شدیم. در مواجهه با این شرایط، مربیان نگران سطح انگیزه بازیکنان هستند. من خودم به این مسائل فکر کردم و مصاحبه ای که ساپینتو درباره بیرانوند انجام داد مرجع خوبی برای ما شد و توانستیم از آن استفاده کنیم. قرار دادن بیرانوند در مقابل هواداران کار خوب و حرفه ای نبود. ما مجبور نبودیم در سخت ترین شرایط فوتبالمان از این شرایط عبور کنیم. شاید ساپینتو مستقیم صحبت نمی کرد اما از هواداران استقلال خواست برای بیرانوند جو سازی کنند. فضای مسموم برای بیرانوند ایجاد شد و توهین های زیادی صورت گرفت. این باعث شد بازیکنان انگیزه بیشتری برای قهرمانی داشته باشند. در روز بازی استوری در حمایت از بیرانوند منتشر شد و می خواستیم جام را برای او کسب کنیم. بازیکنان هم بازی خوبی داشتند و توانستیم از نظر فنی و روحی از حریف پیشی بگیریم و جام را به علی (بیرانوند) سپردیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا قبول می کند تیمش به مهاجم خارجی نیاز دارد، تصریح کرد: باید در پست های مختلف خودمان را تقویت کنیم. گلسیانی با قوانین جدید گفت: با ریال قرارداد نمی بندم. یک بازیکن خارجی با کیفیت در اروپا و آمریکای جنوبی نمی تواند با آمدن به اینجا و امضای قرارداد واقعی موافقت کند. نمی دانم چرا باید این کار را بکنید. نمی دونم همچین چیزی میشه یا نه به دلار.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: هنوز لیستی به باشگاه ندادم. فکر نمی کنم بازیکن استقلال در لیست باشد.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا