اخبار روز سینما

جت لی و مشکلات ورود به صنعت فیلم; وقتی سن کم مانع از پیشرفت بازیگر افسانه ای چینی شد!

به گزارش خبرنگار خبر قرمزهر زمان که موضوع کونگ فو مطرح می شود، همیشه فیلم های بروس لی و جکی چان هستند. با این حال، جت لی در زادگاهش چین نیز بسیار محبوب است.

برای سال ها، جت لی به عنوان یکی از محبوب ترین نمادهای هنرهای رزمی در جهان شناخته می شد.

او که اصالتاً اهل پکن بود، پس از آشنایی با استاد مشهور ووشو، وو بین، در سن هشت سالگی تمرینات خود را آغاز کرد. لی در 18 سالگی ووشو رقابتی را ترک کرد و بعداً به عنوان یک بازیگر در چین به موفقیت بزرگی دست یافت.

اولین فیلم او در سال 1982، معبد شائولین، تحسین گسترده ای را در چین به همراه داشت و در نتیجه فیلم چانگ هسین ین، او بلافاصله در شرق آسیا به یک شهرت مشهور تبدیل شد.

اما جت لی که به خاطر حرکات سریع و چشمگیرش شناخته می شود، قبل از تبدیل شدن به بازیگر افسانه ای و رزمی کار امروزی با چالش های زیادی روبرو شد.

جت لی و مشکلات ورود به صنعت فیلم; وقتی سن کم مانع از پیشرفت بازیگر افسانه ای چینی شد!جت لی به دلیل سن کم نقشی به او واگذار نشد.

برای کسانی که فیلم‌های کونگ فوی چینی را در دوران رشد تماشا نکردند، جت لی بازیگری با رزومه استثنایی است.

رزمی کار افسانه ای بروس لی در سال 1973 به طرز مرموزی درگذشت و چین، ایالات متحده و دیگر دوستداران سینما را شوکه کرد. سال بعد، تهیه‌کننده‌ای با جت لی (که در آن زمان فقط 11 سال داشت) صحبت کرد و در هنگ‌کنگ یک برنامه کونگ فو در مورد ادامه کار بروس لی انجام داد.

لی که در آن زمان انگلیسی اش خیلی خوب نبود، در مصاحبه ای با «تاک آسیا» (از طریق CNN)، در مورد این دیدار صحبت کرد:

وقتی تهیه کننده با من صحبت کرد، گفت: “سلام عزیزم، می خواهی وقتی بزرگ شدی یک ستاره اکشن شوی؟” گفتم: “خوب، چرا که نه؟” بعد از آن هر سال تهیه کننده به دیدن من می آمد. گفت خب تو هنوز بچه ای، نمی تونی تو فیلم بازی کنی، می خوام منتظرت باشم.

این هنرمند 60 ساله برای بروس لی احترام زیادی قائل بود، اما نمی دانست که روزی نام او با رزمی کار تحسین شده آمریکایی هنگ کنگی تداعی خواهد شد.

به یاد دارم که فکر می کردم او بسیار با استعداد بود، یک بازیگر بسیار با استعداد و رزمی کار.

جت لی و مشکلات ورود به صنعت فیلم; وقتی سن کم مانع از پیشرفت بازیگر افسانه ای چینی شد!جت لی با وجود استعداد غیرقابل انکارش، همیشه با یک مانع مکرر روبرو بود. او گفت:

اما من نمی دانستم چگونه در فیلم بازی کنم، نمی دانستم چگونه بازیگر شوم، آنقدر عمیق فکر نمی کردم. او فقط 11 سال داشت.

لی 17 ساله بود که کارگردان تصمیم گرفت برای اولین نقش اصلی خود آماده است. به همین دلیل برای بازی در فیلم معبد شائولین انتخاب شد. این اولین فیلم از سری فیلم هایی بود که او را در چین به شهرت رساند.

با وجود مشکلات، جت لی به بازیگری بازگشت.

جت لی سال ها یکی از محبوب ترین سلبریتی های هنرهای رزمی در جهان بود. با این حال، این بازیگر در سال های اخیر تا حد زیادی این صنعت را ترک کرده است تا سلامتی خود را در اولویت قرار دهد.

لی در سال 1998 با این فیلم “سلاح مرگبار 4” او به فیلم های پرفروش هالیوود رسید. بعدها او به عنوان فیلمبرداری می کند “رومئو باید بمیرد”، “برگزیده”، “بوسه اژدها” و سه قسمت مجموعه. “بلا استفاده” کارگردان با کم رنگ شدن حرفه بازیگری او، او مجبور شد نقش کوچک اما مهمی در فیلم پرفروش 2020 بپذیرد.

در سال 2013، لی گفت که مبتلا به پرکاری تیروئید است و در حالی که سالم است و این ادعاها را رد کرده است که این بیماری روی حرفه‌اش تأثیر گذاشته است، در سال‌های اخیر در فیلم‌های زیادی ظاهر نشده است.

جت لی و مشکلات ورود به صنعت فیلم; وقتی سن کم مانع از پیشرفت بازیگر افسانه ای چینی شد!به گزارش یاهو، جت لی در مصاحبه ای گفت که دختر 20 ساله اش جادا لی او را متقاعد کرده است که آمادگی خود را برای مولان اعلام کند.

وقتی کوچکترین دخترم، جادا لی، متوجه مولان شد، از او پرسید که آیا می تواند سه سوال از من بپرسد. گفتم: باشه. در اولین سوال، او پرسید که آیا من احساس غرور می کنم که فرهنگ چینی را به جهان معرفی کنم؟ او گفت: این مسئولیت شماست. گفتم: بله، دوست دارم فرهنگ چینی را با دنیا به اشتراک بگذارم.

در مورد سوال دوم دخترش پرسید که آیا به پول نیاز دارد؟ معلوم شد که این یک سوال فریبنده است. اما دخترش اصرار کرد و پرسید:

می توانید برای من در فیلم شرکت کنید؟

قبول کرد و گفت:

به همین دلیل تصمیم گرفتم در این فیلم حضور داشته باشم.

درام آمریکایی اکشن فانتزی مولان (2020) برای انیمیشن، داستان، شخصیت‌ها و موسیقی، امتیاز بالایی از سوی مخاطبان و منتقدان دریافت کرد.

آخرین اخبار چهره.

  • پیشنهاد مبارزه با بالش به ایلان ماسک و مارک زاکربرگ!
  • یک تجربه زیبا؛ مونیکا بلوچی و یک فیلم انقلابی!
  • سیلوستر استالونه در ۷۳ سالگی دوباره نقش راکی ​​را بازی می کند!
  • کندال جنر؛ سوپر مدلی که خود را کارداشیان نمی داند!
  • 15 سلبریتی که دروغ هایشان منتشر شد! / از کارداشیان تا جاستین بیبر و دونالد ترامپ
  • مشکلات جدید برای هالی بری; شما باید برای همسر سابق خود هزینه کنید!
  • استایل جدید جنیفر لوپز; درخششی که در 54 سالگی ادامه دارد!
  • 21 هنرمندی که بازیگری را با بازی در نقش های غیرضروری شروع کردند
  • شایعه دوستی جانی دپ و جنا اورگتا; آیا این دو بازیگر هالیوودی با هم رابطه عاشقانه دارند؟

The post جت لی و مشکلات ورود به صنعت سینما; وقتی سن کم مانع از پیشرفت بازیگر افسانه ای چینی شد! اولین بار در سرخ نیوز پدیدار شد.

برگرفته از رسانه سرخ نیوز

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا