اخبار روز

جانسون: جهان احتیاج به بازگشت ترامپ دارد!/جزئیات

ایرنا نوشت: بوریس جانسون نخست‌وزیر پیشین انگلیس با ذکر انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا با حمایت کردن از نامزدی دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین ایالات متحده، ادعا کرد که «بازگشت او به کاخ سفید دقیقاً همان چیزی است که جهان نیاز دارد».

به نوشته روزنامه گاردین، جانسون در ستون هفتگی دیلی میل نوشت که بازگشت ترامپ در صورت جنگ با روسیه به معنای «پیروزی بزرگ برای جهان» خواهد بود.

این در حالی است که ترامپ بارها نسبت به ادامه حمایت از کی یف ابراز تردید کرده و همواره به دلیل روابط گرمش با پوتین مورد انتقاد قرار گرفته است.

موضع ترامپ در قبال سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) نیز به همان اندازه بحث برانگیز بود و او در جمله ای مبهم اعلام کرد که می توانست ظرف 24 ساعت به جنگ اوکراین پایان دهد.

با این حال، جانسون در مورد احتمال اقدام ترامپ علیه منافع اوکراین ابراز تردید کرد و در عوض از این احتمال صحبت کرد که دولت او بتواند حمایت خود از اوکراین را افزایش دهد و در نتیجه به «اقتدار و ثبات بیشتر غرب»  دست یابد.

ولادیمیر زلنسکی روز جمعه تلاش کرد هر نوع تفاسیر ضدونقیض از این جمله ترامپ را با دعوت از او به کی‌یف به‌نفع اوکراین تفسیر کند.

وی در اخبار شبکه 4 اوکراین از دعوت ترامپ، نامزد پیروز جمهوری خواه در انتخابات داخلی این حزب خبر داد و اعلام کرد: «اگر می خواهید 24 ساعت شبانه روز به جنگ پایان دهید، کافی است به کی‌یف بیایید. ”

جانسون که به گفته گاردین برای نوشتن یک ستون هفتگی برای دیلی میل سالانه یک میلیون پوند دستمزد می گیرد، گروه های مخالف ترامپ را به سخره گرفت، او را به پوپولیستی متهم کرد و پیروزی نامزد جمهوری خواه را دلیل ناآرامی آنها دانست.

وی در پست دیگری گفت که ترامپ اکنون با 91 اتهام در چهار پرونده جنایی تنها به دلیل گفتن«چند جمله بی‌مهابا»  مواجه است.

جانسون تمایل ترامپ به «استفاده از زور» و رفتار «پیش‌بینی‌ناپذیر» را از عوامل مهم بازدارندگی دشمنان ارزیابی کرد و افق روشن گسترش مجدد همکاری تجاری کامل بین دو کشور در دوره ریاست جمهوری ترامپ را به مخاطبان خود یادآور شد.

 

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا