اقتصادعمومی

ثبت شرکت: چگونه در 7 روز، ایده خود را به واقعیت تجاری تبدیل کنید؟

ثبت شرکت یکی از مهمترین اقداماتی است که می‌ تواند کسب و کار شما را کاملا رسمی و قانونی کند و همچنین در گسترش کسب و کار نیز تاثیرگذار است، از این رو امروزه افراد زیادی در زمینه‌ های متفاوتی به سمت ثبت شرکت آمده و با انتخاب نوع شرکت اقدام به راه اندازی و ثبت شرکت نموده اند.

 

شاید شما هم از آن دسته افراد هستید که به دنبال راه اندازی کسب و کار مخصوص خود هستید، زیرا احساس می ‌کنید که دانش و علاقه لازم را دارید یا می ‌توانید خلاء موجود در بازار را به نحوی برطرف کنید. هر جا که علاقه‌ ای در خود پیدا کنید، قطعًا راهی برای تبدیل آن به کسب و کار وجود دارد. با این حال، چنین سفری آسان نیست و مستلزم صرف زمان، تلاش و سخت کوشی است، چون تنها بخشی از کسب و کارها به موفقیت منتهی می ‌شود.

ثبت شرکت یکی از مهمترین اقداماتی است که می‌ تواند کسب و کار شما را کاملا رسمی و قانونی کند و همچنین در گسترش کسب و کار نیز تاثیرگذار است، از این رو امروزه افراد زیادی در زمینه‌ های متفاوتی به سمت ثبت شرکت آمده و با انتخاب نوع شرکت اقدام به راه اندازی و ثبت شرکت نموده اند.

ثبت شرکت فوری

اما آنچه بسیار مهم است دانستن اصول و قواعد ثبت شرکت است، زیرا با دانستن استانداردهای لازم می‌ توانید ثبت شرکت در 7 روز را انجام دهید. بنابراین در ادامه این مقاله انواع ثبت شرکت‌ ها و مراحل و مزایای آن را بررسی می‌ کنیم و شما را با یک موسسه حقوقی معتبر جهت انجام این کار آشنا می‌ کنیم.

ثبت شرکت چیست؟

ثبت انواع شرکت‌ علاوه بر امکان فعالیت تجاری به صورت گروهی، مزایای زیادی را در اختیار شما قرار می‌ دهد. این شرکت‌‌ ها در قالب‌‌ های مختلف قابل ثبت و هر یک برای موضوع خاصی مناسب‌ هستند. شرکت‌ های تجاری، شخصیت حقوقی مستقل از شرکا دارند. شخصیتی که سرمایه، نام و حتی آدرس مشخصی دارد. افرادی که می‌‌ خواهند با شرکت شما قرارداد تنظیم کنند، داشتن شخصیت حقوقی اعتبار بیشتری برای انجام معامله دارد. همچنین امکان بهره‌‌مندی از تسهیلات بانکی به روش‌ های ساده‌ تری برای شرکت‌ ها امکان ‌پذیر است.

امروزه، بخش کثیری از آحاد جامعه به عناوین مختلف با حقوق ثبت شرکت در ارتباط هستند. لیکن، آشنایی با امور ثبتی و احاطه بر آن مستلزم کسب تجربه و علم مربوط به آن است و می طلبد که افراد با قوانین و آیین نامه های مختلف در ارتباط با مسایل ثبت شرکت و مراحل آن آشنایی کامل داشته باشند.

هدف از ثبت شرکت چیست؟

یکی از سوالات بسیار مهمی که در رابطه با ثبت شرکت‌ ها ممکن است برای افراد پیش آید آن است که دقیقا هدف از ثبت شرکت چیست و به چه دلیلی شرکت‌ ها در همان ابتدای تشکیل شدن به سراغ طی کردن مراحل ثبتی می‌ روند؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که اصلی‌ ترین هدف ثبت شرکت‌ ها آن است که قوای حاکمه کشور بتواند بر روی این پدیده حقوقی نظارت کافی را اعمال نماید. شرکت ‌ها نقش بسیار مهمی در اقتصاد کشور داشته و بعضا طرف معاملات اقتصادی قابل توجهی هستند، بنابراین عدم نظارت کافی بر آن‌ها می‌ تواند به آسیب‌ های اقتصادی جبران ناپذیری همچون پولشویی و سایر اشکال مفاسد اقتصادی منتهی شود.

به علاوه، بدون طی کردن مراحل ثبتی، شرکت دارای شخصیت حقوقی نمی ‌گردد و هرگونه فعالیت آن غیرقانونی محسوب شده و در نتیجه، فعالیت تجاری و کسب سود برای اعضای آن بسیار سخت و تقریبا غیرممکن خواهد شد که این امر با هدف تشکیل شرکت تجاری در تعارض است.

علاوه بر تمامی این مزایای ثبت شرکت، به این نکته نیز توجه داشته باشید که شرکت‌ ها پس از ثبت شدن دارای امتیازات مختلفی می‌ گردند که بسیار برای اعضای آن سودآور است و قدرت اختیارات آنها را نیز وسعت می دهد. برای مثال، اگر شرکتی قصد اخذ و اعطای نمایندگی های داخلی و خارجی را داشته باشد، بدون ثبت شدن این امر کاملا محال خواهد بود و به هیچ عنوان نمی تواند در فعالیت هایی که مربوط به واردات و صادرات در عرصه بین الملل است وارد شود. اگر به دنبال وکیل ثبتی متخصص در این زمینه هستید متخصصین موسسه حقوقی ثبت فردا آماده خدمت رسانی شما مشتریان عزیز هستند.

مزایای ثبت شرکت

مزایای ثبت شرکت را می توان بر اساس قانون تجارت به موارد زیر تقسیم کرد:

مراحل ثبت شرکت

  1. به دنبال ثبت شرکت، اساس نامه شرکت نیز در مرجع ثبت شرکت ها به ثبت می رسد. در اساسنامه میزان سهام، سرمایه، نوع شرکت و غیره ذکر شده است، بنابراین، زمانی که بین شریکان و اشخاص ثالث من جمله مشتریان شرکت هر گونه اختلافی در مورد هر یک از این موارد پیش آید، با مراجعه به اساس نامه ثبت شده می توانند به راحتی این مشکل را حل کنند .
  2. از دیگر مزایای ثبت شرکت تجاری آن است که با ثبت شرکت، نمایندگان شرکت می توانند در حراج ها، مزایده ها و مناقصه‌ها شرکت نمایند. این موضوع باعث می شود تا یک مجموعه تجاری بتواند در معاملات پر سود شرکت داشته باشد.
  3. با ثبت شرکت در واقع هویت یک شخصیت حقوقی شکل می گیرد و همین موضوع موجب می گردد تا در صورت فعالیت شرکت در عرصه های مختلف، اعتماد مردم جذب شود و مشتریان بسیار زیادی به سراغ آن شرکت بیایند.
  4. بعد از ثبت شدن یک شرکت معمولا اطلاعات اصلی و اساسی شرکت، در اختیار اشخاص ثالث من جمله مشتریان شرکت قرار می گیرد. اطلاعاتی همچون: نام شرکت، موضوع فعالیت، نشانی شرکت و غیره که موجب جلب اعتماد اشخاص ثالث نسبت به شرکت شده که این امر، یکی از مهم ترین مزایای ثبت شرکت است.
  5. با ثبت شرکت، این امکان برای شرکت و نماینده قانونی شرکت فراهم می شود تا با اخذ کارت بازرگانی، در عرصه تجارت خارجی وارد شده و به امر صادرات و واردات بپردازد.
  6. شرکت هایی که از لحاظ قانونی ثبت شده اند، می توانند از تسهیلات بانکی و کمک های دولتی برای گسترش فعالیت های خود استفاده کنند.
  7. اخذ و اعطای نمایندگی های داخلی و خارجی و درنتیجه گسترش دامنه فعالیت های تجاری شرکت، نیز یکی دیگر از مزایای ثبت شرکت به حساب می آید.

مراحل ثبت شرکت

مراحل ثبت شرکت مقوله پیچیده و حساسی است که اگر به درستی گام های مورد نظر را طی نکنید احتمال ایجاد مشکل در ادامه فعالیت های شرکت وجود دارد، بنابراین اگر قصد راه اندازی شرکت مورد نظر خود را دارید بهتر است از مسیر اصولی پیش بروید که در ادامه صفر تا صد ثبت شرکت سریع و آسان را بررسی می کنیم.

مرحله اول: انتخاب عنوان و زمینه فعالیت شرکت

آنچه در مرحله اول مهم است انتخاب زمینه فعالیت شرکت است، باید بدانید برای چه کاری قصد راه اندازی شرکت دارید، به عنوان مثال می توان به شرکت خدماتی، شرکت آموزشی، شرکت بازرگانی و… اشاره کرد. در رابطه با انتخاب موضوع شرکت لازم است موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  1. برخی موضوعات توسط افراد عادی قابل ثبت و تاسیس نیستند و تنها توسط برخی ارگان های دولتی امکان ثبت و راه اندازی آن ها وجود دارد.
  2. برخی از موضوعات قبل از تاسیس و راه اندازی نیاز به دریافت مجوز دارد که لازم است مجوز ثبت شرکت نیز به عنوان یکی از مدارک هنگام ثبت و راه اندازی شرکت ارائه شود.
  3. برخی از موضوعات هنگام تاسیس و راه اندازی به دریافت مجوز ندارد اما پس از ثبت شرکت برای انجام و ارائه موارد خاص نیاز به دریافت مجوز است.
  4. برخی موضوعات نیز برای ثبت شرکت نیاز به مجوز خاصی ندارد و تنها نیاز است تمام مراحل به درستی طی شود.

مرحله دوم: تعیین نوع شرکت مورد نظر

در گام دوم انتخاب نوع شرکت متناسب با زمینه فعالیت شرکت است که می توانید با توجه به زمینه کاری و آنچه که در شرکت انجام می شود و قابل ارائه است به سراغ انتخاب نوع شرکت بروید، انواع شرکت را می توان به شرکت مسئولیت محدود، شرکت سهامی خاص، شرکت تضامنی، شرکت تعاونی و… اشاره کرد.

مرحله سوم: انتخاب شرکای شرکت و سهامداران

در این مرحله لازم است تمامی شرکا و سهامداران با دقت و توجه به شرایط همکاری در شرکت، میزان سرمایه، مسئولیت ها، نوع شراکت و میزان سود و زیان و… مشخص شود، زیرا تمامی مواردی که ابتدای ثبت شرکت مشخص می شود متناسب با همان شرکا یا سهامداران دارای مسئولیت های مشخص و سود و زیان هستند، بنابراین بهتر است همه موارد در ابتدا به صورت شفاف تعیین شود. البته نکته قابل توجه این است که چنانچه بعد از یک بازه زمانی خواهان تغییری باشید، میتوانید اقدام به ثبت تغییرات شرکت کنید.

مدارک ثبت شرکت

مرحله چهارم: تعیین میزان سرمایه نقدی و آورده شرکا

سرمایه نقدی شرکت همان بخشی از سرمایه شرکا است که دقیقا به صورت نقدی برای شرکت در نظر گرفته می شود اما آورده یا سرمایه غیرنقدی شرکا را می توان به تخصص، خودرو، ملک و… اشاره کرد که هر یک از شرکا و سهامداران به عنوان بخشی از سهام ارائه می دهند و لازم است تا با قوانین اصولی آورده های غیرنقدی تقویم و به صورت دقیق مشخص شود.

در اغلب موارد برای ثبت شرکت به حداقل یک میلیون ریال یا صد هزارتومان نیاز است که بدون تامین این مبلغ نمی توان ثبت شرکت را انجام داد، زیرا همان سرمایه اولیه در نظر گرفته می شود. در نظر داشته باشید آورده غیرنقدی هر یک از شرکا تا مدت مشخص شده تحت استفاده شرکت می باشد، به عنوان مثال اگر آورده غیرنقدی یک ساختمان است، ساختمان تماما در اختیار شرکت است و دیگر صاحب اصلی هیچ مالکیتی بر آن ندارد.

مرحله پنجم: انتخاب و تعیین نام شرکت

انتخاب نام شرکت یکی دیگر از مراحل ثبت شرکت است که لازم است نام شرکت با دقت و توجه به موارد خاصی انتخاب شود، برخی از این موارد و الزامات عبارتند از:

  1. نام شرکت از اسامی خارجی انتخاب نشود.
  2. از روش های مختلفی اطمینان پیدا کنید که این نام پیش از شما توسط شخص دیگری انتخاب نشده باشد.
  3. نام انتخابی دارای معنا و مفهوم باشد و از انتخاب اسامی بی مفهوم و پایه و اساس خودداری کنید.
  4. اسم انتخابی با فرهنگ ایرانی و عمومی جامعه در تضاد نباشد.

مرحله ششم: انتخاب اعضاء هیئت مدیره و حق امضاء

پس از طی کردن مراحلی که پیش از این به آن اشاره کردیم لازم است نسبت به انتخاب اعضای اصلی شرکت تصمیم گیری کنید که این اعضا به شرح زیر است و علاوه بر انتخاب اعضای اصلی شرکت لازم است مسئولیت های هریک و حق امضا نیز برای آن ها مشخص شود که از مهمترین مراحل ثبت شرکت این بخش است، زیرا اگر افراد مسئولیت پذیری برای سمت های مختلف انتخاب نشود در نهایت نمی توان انتظار رشد کسب و کار و دریافت سود بالایی نیز داشته باشید:

  • تعیین مدیر عامل شرکت
  • تعیین رئیس هیئت مدیره شرکت
  • تعیین نایب رئیس هیئت مدیره شرکت
  • تعیین اعضای هیئت مدیره شرکت
  • تعیین بازرسین اصلی و علی البدل در شرکت

مرحله هفتم: تهیه مدارک برای تاسیس شرکت براساس درخواست اداره ثبت شرکت ها

ارائه مدارک نیز یکی از مراحل مهم در ثبت شرکت به حساب می آید، زیرا در صورت کسری مدارک ثبت شرکت به حالت تعلیق درآمده و تا تکمیل مدارک این شرایط ادامه دارد؛ بنابراین لازم است تمامی مدارک درخواست شده طبق برنامه به سازمان مربوطه ارائه شود.

با توجه به هوشمند شدن سامانه های احراز هویت ارائه برخی مدارک اجباری نیست.

مرحله هشتم: ارسال مدارک به سازمان مربوطه

پس از طی کردن مراحل قبلی لازم است مدارک مورد نیاز به اداره ثبت شرکت ها تحویل داده شود، در این مرحله اجباری به مراجعه حضوری نیست، بلکه می توانید از طریق اداره پست این کار را انجام دهید.

مرحله نهم: انتشار آگهی در روزنامه رسمی

مرحله نهایی ثبت شرکت به انتشار آگهی در روزنامه رسمی و کثیرالنتشار مربوط می شود که این بخش به معنای مرحله نهایی ثبت شرکت است، پس از تایید تمامی مدارک و مراحل توسط بخش ها و سازمان های مربوط نوبت به انتشار آگهی می رسد که مرحله نهایی ثبت شرکت به حساب می آید.

انواع شرکت‌های قابل ثبت

ثبت انواع شرکت به دو دسته ثبت شرکت های مدنی و شرکت های تجاری تقسیم می شود. شرکت های مدنی به آن دسته شرکت هایی گفته می شود که برای انجام یک عملیات مشخص راه اندازی شده و این قابلیت را دارد تا در زمینه های مختلف کسب و کار یا ارائه هنرهای مختلف فعالیت کند؛ در این شرکت ها تمامی اعضای شرکت به یک اندازه در سود و زیان سهیم هستند و سهم کسی بالاتر یا پایین تر نیست. شرکت های مدنی خود دارای دسته بندی های مشخصی است.

اما شرکت های تجاری به شرکت هایی گفته می شود که برای اهداف تجاری و کسب سود از طریق عملیات بازرگانی و مالی طی قراردادهای رسمی بین دو یا چند نفر به عنوان شرکا و سهامداران به صورت کاملا قانونی تاسیس می شود. شرکت  های تجاری به چند نوع شرکت دسته بندی می شوند که عبارتند از:

  • شرکت سهامی عام و خاص
  • شرکت تضامنی
  • شرکت با مسئولیت محدود
  • شرکت مختلط غیر سهامی
  • شرکت مختلط سهامی
  • شرکت تعاونی تولید و مصرف
  • شرکت نسبی

انواع شرکت های تجاری

در ادامه، در مورد انواع شرکت های تجاری و نحوه تشکیل شدن آن مختصرا توضیحاتی ارائه خواهد شد.

 شرکت سهامی عام

شرکت  سهامی عام به شرکت هایی گفته می شود که سرمایه آن ها به بخش های سهام تقسیم  بندی شده است و مسئولیت مالکان سهام به مبلغ اسمی سهام محدود می شود، و  بخشی از سرمایه شرکت بر اثر فروش سهام به عموم مردم تامین می شود. آنچه در  شکل گیری شرکت سهامی عام مهم است این است که، تعداد سهامداران بایستی  از سه نفر بیشتر باشد و در تمامی آگهی ها و اوراق بایستی عنوان شرکت سهامی عام بلافاصله قبل و بعد از نام شرکت قید شود.

شرکت سهامی خاص

شرکت  سهامی خاص نیز از جمله شرکت های تجاری و بازرگانی است که تمام سرمایه  شرکت توسط خود موسسین تامین می شود. برای اینکه بتوانید شرکت سهامی خاص را  ثبت کنید تعداد سهامداران بایستی از 3 نفر بیشتر باشد. برای ثبت این شرکت  کمترین سرمایه لازم حدود یک میلیون ریال است و وجود دو بازرس برای ثبت  شرکت لازم الاجرا است. در شرکت های سهامی خاص وجود سمت های مدیرعامل، رئیس  هیئت مدیره و نائب رئیس اجباری است. شرکت های نظیر کارهای عمرانی و شهرداری  ها، شرکت سهامی خاص را انتخاب می کنند.

شرکت با مسئولیت محدود

یکی  دیگر از شرکت های تجاری، شرکت با مسئولیت محدود است که برای ثبت آن  حداقل به 2 نفر شریک نیاز است. افرادی که قصد دارند شرکت بازرگانی و عمومی  به ثبت برسانند، شرکت مسئولیت محدود را انتخاب می کنند. کمترین سرمایه لازم  برای ثبت این شرکت یک میلیون ریال است. هیات مدیره می تواند به صورت  نامحدود در این شرکت فعالیت کند و در صورتی که نیاز باشد مدت زمان خاصی  برای مدیریت وجود داشته باشد حتما بایستی قید گردد. در اوراق و دیگر  اطلاعیه ها حتما باید نام مسئولیت محدود نوشته شود.

 شرکت تضامنی

تضامن  در لغت یعنی ضامن یکدیگر شدن است. و در شرکت تضامنی، نوعی تعهد وجود دارد  که افراد با یکدیگر همکاری می کنند و در صورتی که مقدار دارایی شرکت کم  بوده و نتوانند قرض های شرکت و دیگر تعهدات را بپردازند، هر یک از اعضا  مقدار قرض شرکت و تعهدات شرکت به افراد ثالث را شخصا پرداخت می کند.

 شرکت مختلط غیر سهامی

همان طور  که از نام شرکت مشخص است این شرکت مختلط است یعنی ترکیبی از شرکا ضامن و  شرکا با مسئولیت محدود است که سهام در آن وجود ندارد. شرکا ضامن که یک  یا چند نفر هستند مسئولیت قرض های شرکت را بر عهده دارند و شرکا با  مسئولیت محدود، کسانی هستند که مسئولیت آنها به مقدار سرمایه ای است که در  شرکت قرار است واگذار نمایند.

 شرکت مختلط سهامی

شرکت  مختلط سهامی نیز ترکیبی از سهامداران و شرکا ضامن است. سهامداران  کسانی هستند که به هر میزان که سهام از شرکت دارند مسئولیت می کنند و شرکای  ضامن سرمایه ای به صورت سهام ندارند و مسئول صاف کردن قرض های شرکت هستند و اگر تعداد افراد شرکا ضامن زیاد گردد، نحوه برخورد آنها با طلبکاران  براساس قوانین شرکت تضامنی خواهد بود.

 شرکت نسبی

شرکت  نسبی نوعی شرکت تجاری است و تنها شرکتی است که مختص به قوانین ایرانی است و در هیچ یک از کشورهای اروپایی، شرکتی به نام شرکت نسبی نخواهید دید.  بنا به تعریف ارائه شده در ماده 183 قانون تجارت: شرکت  نسبی، شرکتی است که برای امور تجارتی بوده و نام مخصوصی دارد و بین دو یا  چند نفر تشکیل و مسئولیت هر یک از شرکا به نسبت سرمایه ای است که در شرکت  قرار داده است.

 شرکت تعاونی تولید و مصرف

شرکت  تعاونی زمانی به وجود می آید که حداقل 51 درصد از سرمایه شرکت به وسیله اعضای  به شرکت تعاونی داده شود و بقیه نهادها نظیر وزارتخانه ها، شهرداری ها،  بانک ها و … می توانند با دادن وام های بدون بهره و دیگر راه های مشروع  دیگر نظیر مضاربه، مساقات و … و بدون عضویت در شرکت، به افزایش سرمایه  شرکت کمک کنند.

شرایط ثبت شرکت

برای ثبت شرکت در ایران شرایط خاصی مورد نیاز است که در این بخش به آن ها می پردازیم.

الزام ثبت نام ثنا

طبق قانون و دستورالعمل وضع شده جهت ثبت شرکت متقاضیان باید از قبل در سامانه ثنا ثبت نام کرده باشند. در حقیقت این ثبت نام یک پیش نیاز است و نیازی به ارائه مدرکی دال بر داشتن ثنا نیست و استعلام آن توسط سیستم اداره ثبت شرکت ها گرفته می شود. برای ثبت نام در ثنا شما می توانید به صورت حضوری به مراکز و دفاتر خدمات قضایی مراجعه کرده و یا از طریق وب سایت sana.adliran.ir به صورت غیر حضوری ثبت نام کنید.

امضاء الکترونیک

بر اساس قانون جدید که هنوز به طور کامل اعمال نشده است، برای ثبت شرکت بایستی نسبت به تهیه امضاء الکترونیک اقدام کنید. این قانون برای تبدیل روند ثبت شرکت به یک روند کاملا غیر حضوری وضع شده که تا مدتی دیگر به یک مورد الزامی تبدیل خواهد شد.

دریافت مجوز (نوع فعالیت)

به طور کلی برای موضوعات عادی شرکت ها نیازی به اخذ مجوز نبوده و با ثبت شرکت می توانید فعالیت خود را شروع کنید. اما برخی از موضوعات خاص در زمینه های تخصصی نیاز به مجوز از ارگان های خود را دارند. به دلیل زیاد بودن این موارد نمی توان به همگی آن ها در اینجا اشاره کرد از این رو برای دانستن این موضوع می توانید با کارشناسان موسسه حقوقی ثبت فردا تماس بگیرید و استعلام موضوع فعالیت خود را بگیرید. گاهی اوقات می توان با تغییر یک موضوع فعالیت به موضوعی جزئی تر، الزام داشتن مجوز را نداشته باشید.

هزینه ثبت شرکت

هزینه ثبت شرکت با توجه به نوع و ساختار تجاری و زمینه فعالیت شرکت، متفاوت است. به طور کلی قیمت ثابت و مشخصی برای هزینه ثبت شرکت وجود ندارد و تعرفه ها بسیار با یکدیگر تفاوت دارد، همچنین این هزینه ها بسته به این که قصد ثبت چه نوع شرکتی را دارید بسیار مهم و پر اهمیت است. از جمله هزینه های قانونی که می توان نام برد؛ هزینه حق الثبت، حق الدرج، هزینه روزنامه رسمی که نرخ آن ها با یکدیگر بسیار متفاوت است.

بسته به نوع شرکتی که می خواهید آن را ثبت کنید به عنوان مثال (شرکت سهامی عام، سهامی خاص، شرکت با مسئولیت محدود) این هزینه های قانونی، هزینه تمبر های ثبتی و مالیاتی که ملزم به پرداخت آن هستید بسیار با یکدیگر تفاوت دارند، همه ما می دانیم که این روز ها مباحث مالی برای ما از اهمیت بسزایی برخوردار هستند، بخصوص اگر بحث ثبت شرکت و هزینه تاسیس شرکت در میان باشد زیرا باید تمامی فاکتور ها را زیر نظر گرفت.

 مشاوره جهت ثبت شرکت

در این مقاله به این نتیجه دست یافتیم که اگر به دنبال فعالیت قانونی و رسمی در ایران هستید، حتماً باید فعالیت خود را در قالب یک شرکت به ثبت برسانید تا در آینده با مشکلات حقوقی مواجه نشوید.

با توجه به اینکه همه افراد آگاهی و اطلاعات کافی درباره ثبت شرکت را ندارند، لذا باید با افرادی متخصص و کارشناس در این حوزه مشورت نمایند یا با مراجعه به اداره ثبت و دارایی، اطلاعات خود را در این حوزه افزایش دهند.

ممکن است در وهله اول هزینه بسیار بالایی را برای ثبت شرکت پرداخت کنید، اما مشاوره و راهنمایی با افراد خبره موجب می ‌شود بتوانید اصولی و درست و بدون هیچ گونه هزینه اضافی، تصمیمی درست و هوشمندانه برای شروع کسب و کار خود بگیرید.

موسسه حقوقی وکیل فردا با هدف تسهیل در امور اداری شرکت ها و موسسات و همچنین ارائه مشاوره به شرکت ها و کارآفرینان فعالیت می کند. به آسانی و با سرعت، شرکت یا برند خود را ثبت کنید و تمامی کارهای ثبتی خود را به وکیل تجاری متخصص در امور ثبت شرکتها بسپارید. جهت مشاوره رایگان نیز می‌توانید با شماره 02152712 در ارتباط باشید.

 

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا